Vianrajaus

Mitä teen kun Mokkulani akku on turvonnut?

Jos mokkulasi akku on turvonnut edes hieman, lopeta sen käyttö välittömästi. Vie mokkula DNA Kauppaan. Turpoamisen huomaa suoraan akun pullistumisesta tai esimerkiksi takakannen liikkumisesta. Nykyisellä akkuteknologialla samanlainen turpoamisriski on jokaisella akkukäyttöisellä laitteella. Riski kasvaa, jos käyttö on todella intensiivistä, mokkula on paikassa missä sen lämpö nousee kriittisesti tai sille on tehty jotain ohjekirjassa mainitsemattomia muutoksia.

Matkamokkulan ja tietokoneen välille ei muodostu USB-yhteyttä.

Poista vanhat mokkulaohjelmat tietokoneelta. Yhdistä tämän jälkeen USB-kaapeli ja ajuri uudelleen. Käynnistä kone uudelleen.
Asenna ohjelmisto. Suorita asennusohjelmista valitsemalla Oma tietokone -> Mobile hotspot.

WiFi-yhteyden muodostaminen matkamokkulan ja laitteen välille ei onnistu.

Varmista, että WiFi on käytössä matkamokkulassa ja että käytössä on 2.4 GHz WiFi radio-ominaisuus.
Tarkista, että olet valinnut oikean WiFi-verkon. Katso WiFi-verkon nimi matkamokkulan näytöltä.

Käynnistä matkamokkula uudelleen. 

Tuo matkamokkula lähemmäksi laitetta.

Matkamokkulaan kytketyn laitteen nettiyhteys ei toimi.

Tarkista, että SIM-kortti on matkamokkulan sisällä ja että mokkula ei ilmoita ruudulla ”PIN-koodi lukittu”.

Tuo matkamokkula lähemmäksi laitetta tai vie matkamokkula mahdollisimman lähelle ikkunaa.

Tarkista, että olet valinnut oikean WiFi-verkon. Katso WiFi-verkon nimi matkamokkulan näytöltä.

Yhteys on hidas.

Tuo matkamokkula lähemmäksi laitetta ja vie mokkula mahdollisimman lähelle ikkunaa.

Mikäli matkamokkula vaihtelee eri verkkotekniikoiden välillä (kuten 4G ja 3G), kokeile lukita matkamokkula johonkin verkkoon.

Erityisesti tiheästi asutulla kaupunkialueella WiFi-verkon taajuus voi olla ruuhkainen. Mikäli laitteesi tukee 5 GHz WiFi-verkon ominaisuutta, kokeile ottaa tämä ominaisuus käyttöön mokkulasta.

Lisäksi voit muuttaa asetussivuilta myös WiFi-verkon kanavaleveyttä ja kanavia. Niistä voi olla apua nopeuteen.

Tietokone ilmoittaa ”Rajattu yhteys tietokoneesta”.

Matkamokkula ei ole yhteydessä nettiin. Tarkista yhteys ja tarvittaessa käynnistä matkamokkula uudelleen.

En pääse matkamokkulan hallintasivulle.

Tarkista, että olet valinnut oikean WiFi-verkon tai USB-kaapeli on yhdistetty. Katso WiFi-verkon nimi matkamokkulan näytöltä.

Syötä oikea osoite nettiselaimeen http://dna.mokkula tai vaihtoehtoisesti 192.168.8.1

Sammuta tietokoneesta muut nettiyhteydet ja ota irti Ethernet-kaapeli.

Voit myös kokeilla valmistajan omaa asennusohjelmaa lataamalla Huawei Hi-Link –sovelluksen Android- tai iOS-käyttöjärjestelmälle niiden omista sovelluskaupoista.

Matkamokkula ei reagoi mihinkään.

Käynnistä matkamokkula uudelleen pitämällä virtanappia viiden sekunnin ajan pohjassa tai irrota mokkulan akku.

Nollaa matkamokkula tehdasasetuksille. Avaa mokkulan takakansi ja paina takakannen alta löytyvää Reset-nappia terävällä kynänkärjellä. Laske hitaasti viiteen ja päästä irti napista.