Vianmääritys

Miten tehdasasetukset palautetaan?

Kun mokkula on päällä, paina Reset/Palauta- painiketta teräväkärkisellä esineellä noin 10 sekuntia, tai siihen asti kunnes virran merkkivalo sammuu. Tämän jälkeen valot alkavat vilkkua ja laitteen tehdasasetukset palautuvat. Tehdasasetusten palauttaminen palauttaa asetukset oletusarvoihin. Voit määrittää ne uudelleen sen jälkeen, kun mokkula on palautettu tehdasasetuksiin.

Mitä teen, jos unohdin WiFi-salasanan tai verkkopohjaisen hallintasivun salasanan?

Palauta mokkula tehdasasetuksiin ja yritä uudelleen käyttämällä infotarrasta löytyvää oletusarvoista WiFi-salasanaa ja asetussivun sisäänkirjautumissalasanaa.

Mitä teen, jos 4G- tai 5G-merkkivalo ei pala tai internetiin ei saada yhteyttä?
  1. Tarkista, että Nano-SIM-kortti on paikoillaan. Katso SIM-kortin koko ja oikea asennustapa täältä.
  2. Jos ongelma ei poistu, palauta mokkulan tehdasasetukset ja yritä uudelleen.
  3. Tarkista DNA:lta, onko SIM-kortti poistettu käytöstä.
Mitä teen, jos internet-nopeus on alhainen?
  1. Tarkasta vastaanotetun 4G/5G- signaalin voimakkuus joko laitteen hallintasivuilta tai käyttäen joko Huawein AI Life (Android) tai Huawei SmartHome (iOS) -sovellusta. Säädä reitittimen asentoa tai siirrä se lähemmäs ikkunaa parantaaksesi signaalin vastaanottoa.
  2. Jos laite on yhdistetty mokkulaan WiFi- verkolla, kokeile siirtää laitetta saadaksesi paremman signaalin.
  3. Vaihda WiFi 5 GHz:n kaistalle, jos laitteesi tukee sitä.
  4.  Käynnistä mokkula ja laite uudestaan ja yritä uudelleen.
Miten yhdistän mokkulan käyttämällä WiFi Protected Setup (WPS) -toimintoa?
  1.  Varmista, että laitteessasi on WiFi päällä.
  2. Pidä reitittimen Hi/WPS-painiketta painettuna vähintään sekunti ja vapauta se sitten; WiFi-merkkivalo alkaa vilkkua.
Miksi en pysty käyttämään mokkulan nettipohjaista hallintasivua?
  1. Varmista, että tietokone on yhdistetty mokkulaan ethernet-johdolla tai WiFi-yhteydellä.
  2. Varmista, että tietokone on asetettu hakemaan IP-osoite ja DNS-palvelimen osoite automaattisesti.
  3. Käynnistä nettiselain uudelleen tai kokeile toisen selaimen tai laitteen käyttämistä.
  4. Jos ongelma ei poistu, palauta mokkulan tehdasasetukset.
Miksi nettipohjaisella hallintasivulla näytettävä sisältö ei ole ajan tasalla?

Selaimen välimuistista riippuen laitteen sisältö hallintasivulla ei välttämättä ole ajan tasalla. Tyhjennä selaimen välimuisti manuaalisesti (esimerkiksi avaa selain ja valitse Internetasetukset > Yleiset > Selaushistoria > Poista) ja käynnistä hallintasivu uudelleen.

Miten muodostan yhteyden 5 GHz:n WiFiin?
  1. Mokkulasi tukee 5 GHz:n WiFi-verkkoa, joka on nopeampi ja vähemmän häiriöaltis. Se ei kuitenkaan läpäise seiniä yhtä hyvin kuin 2,4 GHz:n WiFi ja sitä voidaan käyttää vain laitteilla, jotka tukevat 5 GHz:n WiFiä.
  2. Jos olet ottanut käyttöön ominaisuuden, joka priorisoi 5 GHz:ä reitittimessäsi, 2,4 GHz:n ja 5 GHz:n verkot jakavat saman verkon nimen ja yhteys muodostetaan automaattisesti nopeampaan verkkoon. Jos tämä ominaisuus on pois käytöstä, näytössä näkyy kaksi WiFi-verkon nimeä. Yhdistä WiFi-verkkoon, jonka nimen lopussa on "_5GHz". Voit hallita tätä ominaisuut- ta mokkulan verkkopohjaisella hallintasivulla.
Jos sinulla on ongelmia mokkulan kanssa:
  1. Käynnistä mokkula uudelleen.
  2. Palauta mokkulan tehdasasetukset.
  3. Katso verkkopohjaisen hallintasivun ohjeosio.
  4. Ota yhteyttä DNA:han.