Vianmääritys

Miten tehdasasetukset palautetaan?

Kun mokkula on päällä, paina Reset/Palauta-painiketta teräväkärkisellä esineellä noin 10 sekuntia, tai siihen asti kunnes virran merkkivalo sammuu. Tämän jälkeen valot alkavat vilkkua ja laitteen tehdasasetukset palautuvat. Tehdasasetusten palauttaminen palauttaa asetukset oletusarvoihin. Voit määrittää ne uudelleen sen jälkeen, kun mokkula on palautettu tehdasasetuksiin.

Mitä teen, jos unohdin WiFi-salasanan tai -käyttäjätunnuksen sekä verkkopohjaisen hallintasivun salasanan?

Palauta mokkula tehdasasetuksiin ja yritä uudelleen käyttämällä infotarrasta löytyvää oletusarvoista WiFi-salasanaa, käyttäjätunnusta ja sisäänkirjautumissalasanaa.

Mitä teen, jos Tila-merkkivalo on punainen tai en saa yhteyttä nettiin?
  1. Tarkista, että mikro-SIM-kortti on paikoillaan. Katso SIM-kortin koko ja oikea asennustapa kohdasta ”Käyttöönotto” > ”Mokkulan asennus”.
  2. Jos ongelma ei poistu, palauta mokkulan tehdasasetukset ja yritä uudelleen.
  3. Tarkista DNA:lta, onko SIM-kortti poistettu käytöstä.
Mitä teen, jos netin nopeus on alhainen?
  1. Tarkista mokkulan signaalin merkkivalot. Jos signaali on heikko, säädä reitittimen asentoa tai siirrä se lähemmäs ikkunaa parantaaksesi signaalin vastaanottoa.
  2. Jos laite on yhdistetty mokkulaan WiFi-verkolla, kokeile siirtää laitetta saadaksesi paremman signaalin.
  3. Vaihda WiFi 5 GHz:n kaistalle, jos laitteesi tukee sitä.
  4. Käynnistä mokkula ja laite uudestaan ja yritä uudelleen.
Miten yhdistän mokkulan WiFi Protected Setup (WPS) -toiminnolla?
  1. Varmista, että käyttölaitteessa on WiFi otettu käyttöön.
  2. 2. Pidä reitittimen Hi/WPS-painiketta painettuna vähintään sekunti ja vapauta se sitten; WiFi-merkkivalo alkaa vilkkua.
Miksi en voi käyttää mokkulan nettipohjaista hallintasivua?
  1. Varmista, että tietokone on yhdistetty mokkulaan Ethernet-kaapelilla tai WiFi-yhteydellä.
  2. Varmista, että tietokone on asetettu hakemaan IP-osoite ja DNA-palvelimen osoite automaattisesti.
  3. Käynnistä selain uudelleen tai kokeile toista nettiselainta tai laitetta.
  4. Jos ongelma ei poistu, palauta mokkulan tehdasasetukset.
Miksi nettipohjaisen hallintasivun sisältö ei ole ajan tasalla?

Jos hallintasivun sisältö ei ole ajan tasalla, kokeile tyhjentää selaimen välimuisti manuaalisesti (esimerkiksi avaa selain ja valitse Internet-asetukset > Yleiset > Selaushistoria > Poista) ja käynnistä nettipohjainen hallintasivu uudelleen.

Tukeeko mokkula 5 GHz:n WiFi-yhteyttä? Miten muodostan yhteyden siihen?
  1. Mokkulasi tukee 5 GHz:n WiFi-verkkoa, joka on nopeampi ja vähemmän häiriöaltis. Se ei kuitenkaan läpäise seiniä yhtä hyvin kuin 2,4 GHz:n WiFi ja sitä voidaan käyttää vain laitteilla, jotka tukevat 5 GHz:n WiFiä.
  2. Jos olet ottanut käyttöön ominaisuuden, joka priorisoi 5 GHz:ä reitittimessäsi, 2,4 GHz:n ja 5 GHz:n verkot jakavat saman verkon nimen ja yhteys muodostetaan automaattisesti nopeampaan verkkoon. Jos tämä ominaisuus on pois käytöstä, näytössä näkyy kaksi WiFi-verkon nimeä. Yhdistä WiFi-verkkoon, jonka nimen lopussa on "_5GHz". Voit hallita tätä ominaisuutta mokkulan verkkopohjaisella hallintasivulla.
Jos sinulla on ongelmia mokkulan kanssa:
  1. Käynnistä mokkula uudelleen.
  2. Palauta mokkulan tehdasasetukset.
  3. Katso verkkopohjaisen hallintasivun ohjeosio.
  4. Ota yhteyttä DNA:han.