Vianselvitys

Käytän mokkulaa SIM-kortilla, joka kysyy PIN-koodia.

Voit syöttää PIN-koodin mokkulan hallintasivun kautta. Katso ohjeesta PIN-koodin syöttäminen.

Mokkulan yhteys pätkii tai se on hidas.

Jos yhteys on hidas tai se pätkii, kannattaa siirtää mokkulaa lähemmäksi ikkunaa sekä ottaa käyttöön lisäantennit (ostettava erikseen DNA Kaupasta). Mikäli nämä toimenpiteet eivät auta, voit soittaa DNA Asiakaspalveluun ja kysyä, millä suunnalla löytyy lähin tukiasema ja siirtyä tälle ikkunalle.

Mikäli mokkulan LED-signaalit näyttävät enemmän kuin kolme palkkia ja yhteys on silti hidas, kokeile yhteyttä Ethernet-kaapelilla.

Tietokone ilmoittaa ”Rajoitettu yhteys tietokoneesta”.

Mokkula ei ole yhteydessä internettiin. Tarkista yhteys, liitännät ja SIM-kortin PIN-koodi. Tarvittaessa käynnistä mokkula uudelleen
 

Mokkula ilmoittaa, että se on yhteydessä internettiin, mutta yhteys ei toimi tietokoneella.

Varmista, että olet kytkenyt tietokoneen mokkulan muodostamaan WLAN-verkkoon. WLAN-verkon nimen (SSID) löydät mokkulan takana olevasta tarrasta. Voit myös kokeilla yhteyttä Ethernet-kaapelilla. Jos tämäkään ei auta, käynnistä mokkula uudelleen.
 

Vaihdoin vahingossa asetusta mitä ei pitänyt ja nyt mokkula ei enää vastaa komentoihin.

Voit palauttaa mokkulan oletusasetukset painamalla Reset-nappulaa pohjassa 3 sekunnin ajan. Tai käynnistä mokkula uudelleen. Sammuta se virtajohto irrotettuna 30 sekunnin ajan. Tämän jälkeen on kaikki asetukset tehtävä uudelleen.