Netin tuki

Täältä löydät ohjeita netin yleisimpiin ongelmiin, kuten pätkivään tai katkenneeseen yhteyteen.

Ongelmia netin kanssa? Tee näin:

Netti toimii parhaiten, kun käytössäsi on riittävän nopea yhteys, hyvä modeemi tai mokkula ja tarvittaessa WiFi Mesh -järjestelmä.

Etene alla olevien ohjeiden mukaan - ja tarvittaessa ole yhteydessä tai avaa chat, autamme mielellämme.

1. Tarkista huolto- ja häiriötiedotteet

Tarkista ensin alueesi häiriö- ja huoltotiedotteet alta. Jos niistä ei löydy vastausta, etene vaiheeseen 2.

Häiriötiedotteet  Huoltotiedotteet

Olemme apunasi!

Asiantuntijamme ovat erilaisten vikatilanteiden ammattilaisia – teknisin termein tai ilman, sinun toiveesi mukaan.

Soita 044 144 044 ja anna meidän olla avuksi. Katso aukioloajat.
 
Voit myös varata ajan, soitamme sinulle takaisin.
 

Olethan puhelun aikana modeemin tai mokkulan läheisyydessä.

Palvelu on maksuton.

2. Käynnistä laitteet uudelleen

Useimmiten netin vikatilanteet ratkeavat käynnistämällä laitteet uudelleen. 

  • Sammuta modeemi ja modeemiin yhteydessä olevat laitteet (tietokone, tabletti tai puhelin) vähintään 30 sekunnin ajaksi niin, että laitteiden johdot ovat irti.
  • Kytke johdot ja käynnistä laitteet uudelleen. 

3. Eikö ongelma ratkennut?

Tarkenna vielä ongelman luonnetta vähän lisää, niin osaamme antaa oikeat ohjeet tästä eteenpäin.

Tarkistus 1: Yhteys kotisi ja DNA:n välillä

Onko kyse mobiililaajakaistasta vai kiinteästä liittymästä? Mobiiliyhteydessä modeemin sisälle on asennettu SIM-kortti, jonka kautta verkkoyhteys muodostuu. Jos sinulla on mokkula, käytössäsi on mobiiliyhteys. Kiinteässä verkossa modeemi on yhdistetty seinään johdolla.

Tarkistus 2: Langattoman WiFi-verkon tilanne

Kun olet varmistanut verkkoyhteyden toimivuuden modeemista tai mokkulasta eteenpäin DNA:lle, kannattaa tarkistaa vielä langattoman WiFi-verkon toimivuus.

Vinkkejä!

  • Muista päivittää modeemi ja muut laitteet säännöllisesti. Mallikohtaiset ohjeet löydät modeemien ja mokkuloiden tukisivuilta.
  • Resetoi modeemi tai mokkula painamalla “reset” -nappia pohjassa usean sekunnin ajan. Huom! Resetointi palauttaa laitteen tehdasasetukset, mukaan lukien verkon nimen ja salasanan. Alkuperäinen salasana löytyy tyypillisesti laitteen pohjassa olevasta tarrasta.

Netti toimii lähellä WiFi-modeemia tai -mokkulaa, mutta ei toimi riittävän hyvin koko huoneistossa. Tässä tapauksessa modeemin tai mokkulan paikan vaihtaminen voi auttaa.

Onko netti toiminut aikaisemmin?

Onko netissä yhä häiriöitä?

Joskus tilanne voi olla sellainen, että se vaatii asiantuntijan apua. Olemme täällä sitä varten!

Soita 044 144 044 ja anna meidän olla avuksi. Katso asiakaspalvelun aukioloajat.

Voit myös varata ajan, soitamme sinulle takaisin.

Olethan puhelun aikana modeemin tai mokkulan läheisyydessä, näin pystymme auttamaan sinua paremmin vian kanssa.