Verkko­kauppa­ostamisen tuki

DNA:n verkkokauppaostamiseen liittyvät ohjeet ja tuki kätevästi yhdessä paikassa. Tutustu!

Tilaaminen verkkokaupasta

Turvallinen asiointi

DNA Nettikaupasta tilaaminen on helppoa ja turvallista. Henkilöllisyytesi varmistetaan maksutavasta riippuen joko verkkopankkitunnuksin tai mobiilivarmenteen avulla. Mobiilivarmenne on liittymän SIM-korttiin liitettävä tunnistuspalvelu, joka toimii sähköisenä henkilökorttina. Maksaessasi luottokortilla maksu tapahtuu suojatun SSL-yhteyden kautta.

Maksaminen laskulla

Tilauksen maksaminen laskulla edellyttää tunnistautumista verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Tunnistautumisen yhteydessä sinulta ei veloiteta mitään. Tunnistautumalla varmistamme turvallisen ja luotettavan asioinnin.

Voit käyttää seuraavien pankkien verkkopankkitunnuksia tunnistautumiseen:

Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Osuuspankki, POP Pankki, S-Pankki, Säästöpankki, Tapiola ja Ålandsbanken.

Verkkokaupan laitetilaukset voit halutessasi maksaa laskulla myös erissä. Maksuaika on korotonta ja laite maksetaan tasasuuruisina kuukausierinä, joista laitteen kokonaishinta muodostuu.

Maksaminen luottokortilla tai verkkopankissa

Osan tuotteista voit maksaa tilauksen yhteydessä joko verkkopankissa tai luottokortilla. Verkkopankkimaksaminen tapahtuu henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla, jotka on myöntänyt jokin seuraavista pankeista: Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Osuuspankki, POP Pankki, S-Pankki, Säästöpankki, Tapiola ja Ålandsbanken.

Korttimaksaminen on turvallista suojatun SSL-yhteyden kautta. Tuetut luottokortit ovat Visa ja MasterCard.  Täytettyäsi luottokortin tiedot, tilaus varmennetaan vielä verkkopankissa, jossa voit kuitata ostoksesi verkkopankkitunnuksillasi. Tunnistautumalla  takaamme turvallisen asioinnin.

Kuhunkin tuotteeseen tai palveluun sovellettavat maksutavat kerrotaan aina tuotekohtaisesti.

Toimituskulut

Tilauksen toimituskulut ilmoitetaan tilauksen yhteydessä. Toimituskulut voivat vaihdella tilatun tuotteen tai palvelun mukaan. 

Toimitusalue ja toimitustavat

DNA Nettikaupan tilaukset toimitetaan vain Manner-Suomeen (tilauksia ei toimiteta Ahvenanmaalle). Tilaukset toimitetaan palvelusta ja tuotteesta riippuen joko suoraan asiakkaan kotiosoitteeseen, postitoimipaikkaan tai lähimpään Matkahuollon noutopisteeseen. Tieto tilauksen toimitustavasta annetaan tilauksen tekemisen yhteydessä.

Tilaus toimitetaan normaalisti 2-5 arkipäivän kuluessa. Mikäli laitteen toimitusaika on normaalia pidempi, siitä kerrotaan tilauksen yhteydessä.

Yleiset sopimusehdot

Suomeksi (pdf)
Ruotsiksi (pdf)
Englanniksi (pdf)

Etämyynnin tilaus- ja toimitusehdot

Etämyynnin tilaus- ja toimitusehdot (pdf)

Verkkokaupan yhteystiedot

DNA Oyj
Läkkisepäntie 21, 01044 DNA
PL 10, 01044 DNA

Osoitteessa ei ole asiakaspalvelua eikä osoitteeseen oteta vastaan asiakaspalautuksia.

Tilauksen muuttaminen

Jos haluat muuttaa tilaustasi, ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme:

Puhelimitse:

Tilausta koskeviin kysymyksiin vastaa DNA:n myyntipalvelu maksuttomassa puhelinnumerossa 0800 550 044.

Tilauksen toimituksen jälkeen asiakkaita palvelee DNA:n asiakaspalvelu numerossa 044 144 044. Puhelun hinta asiakaspalveluun on matkapuhelimella soitettaessa operaattorin hinnaston mukainen maksu, lankapuhelimella 0,2643 €/min + paikallisverkkomaksu.

Sähköpostilla tai postitse:

Asiakaspalveluun voi olla yhteydessä myös DNA:n verkkosivujen kautta osoitteessa https://www.dna.fi/yhteystiedot#asiakaspalvelu tai sähköpostitse:

  • Matkapuhelin- ja liikkuva laajakaista-asioissa:  mobiiliasiakaspalvelu@dna.fi
  • Muissa asioissa: dnawelho@dna.fi
  • Postitse DNA Oyj, PL 100, 01044 DNA

DNA:n asiakaspalvelun yhteystiedot näet kootusti täällä.

Tuotteen varaaminen

Voit varata puhelimen tai tabletin netissä ja noutaa sen myymälästä. Varaus säilyy seuraavaan päivään saakka ja poistuu automaattisesti, jos et nouda tuotetta varausaikana. Huomaathan, että varaus ei ole sitova – voit tehdä lopullisen ostopäätöksen vasta myymälässä.

Tarkistathan valitsemasi myymälän aukioloajat jo varausta tehdessäsi; jos valitsemasi DNA Kauppa on suljettuna noutohetkellä, varaus ei ole siirrettävissä toiseen myymälään. 

Varaa netissä, osta myymälästä

Tuotteen varaaminen on mahdollista silloin, kun nettikaupan tuotekortilla on näkyvissä painike ”Nouda myymälästä”. Varauksen jälkeen lähetämme sinulle viestin, jossa vahvistamme varauksesi ja ilmoitamme milloin voit tulla ostamaan varaamasi tuotteen. Tuote on noudettavissa tämän vahvistuksen jälkeen.

Varausehdot

Huomaathan, että varaus ei ole verkko-ostamista eikä muodosta sitovaa tilausta. Varaus ei myöskään ole vielä sitova ostotoimeksianto tai sopimus tuotteen ostamisesta tai myymisestä. Varauksen jälkeen myymälässä tapahtuvaan ostoon ei sovelleta kuluttajasuojalain etämyyntisäännöksiä eikä sen peruutusoikeutta. Ostoa koskevat samat ehdot kuin ostaessa tuotteita myymälästä ilman varausta. Varsinainen sopimus tuotteen kaupasta tehdään myymälässä. DNA:lla on oikeus olla tekemättä sopimusta alle 18-vuotiaan kanssa.

Tilauksen peruminen

Asiakkaalla on etämyynnissä oikeus* perua tilaus ilmoittamalla siitä DNA:lle 14 päivän kuluessa. 14 päivän peruutusaika alkaa tilausvahvistuksen vastaanottamisen jälkeen. Tavaran osalta peruutusaika alkaa kuitenkin tavaran vastaanottamisesta, jos tuote vastaanotetaan myöhemmin kuin tilausvahvistus.

*Kuluttajansuojalain 6 luvun 15 §:n mukaan.

Peruutusilmoituksen tekeminen

Nopein tapa perua tilaus on soittaa asiakaspalveluumme.

Peruutusilmoituksen voi tehdä myös lähettämällä peruutusilmoituksen sähköpostitse osoitteeseen peruutusilmoitukset@dna.fi tai lähettämällä peruutuslomakkeen postitse osoitteella DNA Oyj, PL 1111, 15101 LAHTI.

Laitteen palauttaminen

Huomioithan, että vain uudenveroiset laitteet voi palauttaa. Palautus ja hinnan takaisinmaksu edellyttävät, että laitteen myyntipakkaus on palautettuna uudenveroinen ja myyntikelpoinen. Laitteeseen voi tutustua vain pintapuolisesti, jos sen haluaa palauttaa.

Laitteen käyttönä pidetään esimerkiksi:

  • virran kytkemistä päätelaitteeseen,
  • näytön päällä olevan suojakalvon poistamista tai muun vastaavan suojan poistamista,
  • päätelaitteen akun lataamista,
  • Find My iPhone (FMiP) –ohjelman käyttöön ottaminen,
  • SIM-kortin tai muun vastaavan älykortin asettamista laitteeseen ja laitteen käyttöä,
  • laitteen muistiin tehtyjä tallennuksia,
  • myyntipakkauksen palauttamista ilman pakettiin kuuluvia lisälaitteita, käyttöohjeita, kaukosäätimiä, johtoja sekä muita vastaavia pakkauksen mukana tulleita tarvikkeita.

Laitteen palautuksesta voidaan periä arvonalennus aina laitteen täyteen hintaan asti, sekä lisäksi palautuskulut.

Laitteen palautusosoite

Laite on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua mahdollisen peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Palautettava laite ja täytetty palautuslomake lähetetään osoitteeseen:

DNA Oyj
PL 1111
15101 LAHTI

Laitteen katoamisen varalta asiakkaan on hyvä säästää postista saamansa tosite siitä, että palautettava laite on siirretty postin kuljetettavaksi. DNA käsittelee palautukset saapumisjärjestyksessä ja lähettää tekstiviestillä ilmoituksen annettuun yhteysnumeroon käsittelyn tapahduttua. Palautuksiin liittyvissä kysymyksissä voi olla yhteydessä DNA:n asiakaspalveluun.

Lue tarkemmin mm. DNA:n virhevastuusta, rahapalautuksista ja laitteiden takuusta etämyynnin erityisehdoista. Samassa dokumentissa on myös palautuslomake:

Etämyynnin erityisehdot ja palautuslomake (pdf, lomake dokumentin lopussa)
Usein kysyttyä

Usein kysyttyä

Kun tilaan netistä, mikä on toimitustapa ja -alue?

Tilaukset toimitetaan palvelusta ja tuotteesta riippuen joko suoraan asiakkaan kotiosoitteeseen tai postitoimipaikkaan, josta tilauksen voi noutaa. Tieto tilauksen toimitustavasta annetaan tilauksen tekemisen yhteydessä. Tilaus toimitetaan normaalisti 2-5 arkipäivän kuluessa. Mikäli laitteen toimitusaika on normaalia pidempi, siitä kerrotaan tilauksen yhteydessä.
DNA:n verkkokaupan tilausten toimitusalue on Suomi, lukuun ottamatta Ahvenanmaata.

Mikä on normaali toimitusaika? Voiko tilauksen kulkua seurata?

Tilaus toimitetaan normaalisti 2-5 arkipäivän kuluessa. Mikäli laitteen toimitusaika on normaalia pidempi, siitä kerrotaan tilauksen yhteydessä.

Haluaisin maksaa laitteen erissä. Mitä lisäkustannuksia tästä tulee?

Voit maksaa laitteet halutessasi 12, 24 tai 36 kuukauden maksuajalla. Maksuaika on korotonta ja siitä ei tule lisäkuluja. Maksuerät laskutetaan kuukausittaisella laskulla. Laitteen kokonaishinta muodostuu kuukausierien yhteenlasketusta summasta.

Tuotetta ei ole saatavilla. Miten voin selvittää tuotteen saatavuuden myymälässä?

DNA Nettikaupassa näet saatavuustilanteen tilatessasi; jos tuotetta ei ole juuri sillä hetkellä saatavana, ilmoitamme siitä. Laitteesta riippuen kannattaa kokeilla esim. toista väriä tai palata myöhemmin uudelleen sillä saatavuustilanne vaihtelee jatkuvasti. Myymälöiden saatavuustilanteen voit käydä katsomassa tuotekohtaisesti täällä.

Miksi tarvitsen pankkitunnukset tilauksen yhteydessä?

Tunnistautumalla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella vahvistat henkilöllisyytesi sopimuksen tekemistä varten ja varmistat turvallisen asioinnin. Tilauksen teon yhteydessä sinulta ei veloiteta mitään, maksat tilauksen kuukausittaisella laskulla.

Onko tilaamillani tuotteilla palautusoikeutta?

Asiakkaalla on etämyynnissä oikeus perua tilaus ilmoittamalla siitä DNA:lle 14 päivän kuluessa. 14 päivän peruutusaika alkaa tilausvahvistuksen vastaanottamisen jälkeen. Tavaran osalta peruutusaika alkaa kuitenkin tavaran vastaanottamisesta, jos tuote vastaanotetaan myöhemmin kuin tilausvahvistus.

Huomioithan, että vain uudenveroiset laitteet voi palauttaa. Palautus ja hinnan takaisinmaksu edellyttävät, että laitteen myyntipakkaus on palautettuna uudenveroinen ja myyntikelpoinen. Laitteeseen voi tutustua vain pintapuolisesti, jos sen haluaa palauttaa.

Lue lisäohjeet peruutusilmoitusta varten täältä.

Onko tilaamillani tuotteilla takuu?

Myymiemme laitteiden takuuaika on aina valmistajakohtainen. Ilmoitamme laitevalmistajan ilmoittaman takuun tuotteen tiedoissa.

Milloin palveluiden laskutus alkaa?

Laskutus alkaa, kun palvelut on aktivoitu ja ne ovat käytettävissäsi.

Miten voin tehdä muutoksia nykyisiin palveluihini?

Nykyisiin DNA-palveluihin koskevat muutokset tehdään Minun palveluni -itsepalvelukanavassa. Voit mm. nostaa laajakaistasi nopeutta, vaihtaa liittymätyyppiä ja muuttaa asiakastietojasi. Muita palvelumuutoksia voit tehdä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.