Pulmatilanteet

Pulmia DNA TV:n kanssa? Lue nämä vinkit!

Yleisimmät pulmatilanteet ovat helposti itse ratkaistavissa. Tässä muutama yleisin käyttötilanne ja ratkaisu:

Yleisimmät ongelmatilanteet

Palvelu ei toimi

Kokeile aina ensin älypuhelimen tai tabletin uudelleenkäynnistämistä; usein se jo auttaa. Palvelun toimivuutta kannattaa testata myös nettiselaimella osoitteessa tv.dna.fi. Jos palvelu toimii nettiselaimessa, on häiriö luultavimmin laitteessa.

Salasana unohtunut

DNA TV:n salasanan voi vaihtaa kätevimmin sovelluksen kautta. Salasana vaihdetaan tilaamalla tunnuksen mukaiseen sähköpostiosoitteeseen salasanan resetointilinkki. Resetointilinkki tilataan sähköpostiin DNA TV -sovelluksen "Omat tiedot" -välilehdeltä "Unohdin salasanani" -kohdasta tai DNA TV -nettisivuilta "Login/ Kirjaudu sisään" –välilehden "Salasanani on unohtunut" -kohdasta. Saat sähköpostiin linkin, jonka kautta voit vaihtaa uuden salasanan.
Jos tämä ei syystä tai toisesta onnistu, voidaan salasana vaihtaa asiakaspalvelussamme.
Soita asiakaspalvelunumeroon: +358 44 144 044 (ma-pe klo 8 - 18, la 9 - 16.30).

Sähköpostiosoitteen vaihtaminen

DNA TV:n käyttäjätunnuksena toimivan sähköpostiosoitteen vaihto voidaan tehdä toistaiseksi ainoastaan asiakaspalvelussa. Soita asiakaspalvelunumeroon: +358 44 144 044
(ma-pe klo 8 - 18, la 9 - 16.30).

Jatkossa tämä on mahdollista myös itsepalvelussa.

Kirjautuminen ei onnistu

Tarkista, että uusi DNA TV -tunnuksesi on jo aktivoitu. Aktivointi tehdään ainoastaan ensimmäisellä kerralla avaamalla DNA TV -sovellus. Tee näin:

  • Paina "Käyttäjän tiedot"
  • Aktivoi uusi DNA-tunnus
  • Lisää sama sähköpostiosoite, jonka annoit tilausvaiheessa
  • Syötä haluttu salasana
  • Paina lopuksi "Aktivoi DNA-tunnuksesi"

Kirjoita käyttäjätunnus kokonaan pienillä kirjaimilla.

Tallenne loppuu kesken

Luultavasti ohjelma on myöhästynyt aikataulusta. Ohjelmien tallennuksiin on valmiiksi lisätty jonkin verran lisäaikaa alkuun ja loppuun, mutta pidempi viive lähetysajassa voi katkaista ohjelman tallenteen loppuosan.

Tallenteen laatu on huono

Tarkista ensin käyttämäsi nettiyhteyden nopeus. Toimiakseen sujuvasti, DNA TV tarvitsee sekä älypuhelimessa että tabletissa vähintään 2 Mbit/s -nopeuden. Minimivaatimus laajakaistayhteyden verkkoyhteydelle on noin 1,5 Mbp/s.

Joskus myös alkuperäisessä kuvanlaadussa on puutteita. Tällöin kuva toistuu samantasoisena myös DNA TV:ssä.

DNA:n laajakaistaliittymän nopeuden voi testata täällä. Nopeutta voi testata myös esim. Speedtest.net-sovelluksella, jonka saa sovelluskaupoista maksutta.

Tallenteet ovat kadonneet

Toisinaan sovellus voi olla kirjannut käyttäjän ulos palvelusta. Tämä selviää käymällä "Käyttäjän tiedot" -näkymässä. Tallenteet näkyvät vain kirjautuneille käyttäjille.

Kirjautumisen jälkeen Tallenteet-näkymän voi päivittää yläosan päivitysnapista. Joskus Tallenteet-näkymässä on valittuna tila, joka näyttää vain laitteeseen ladatut tallenteet. Jos näin on, tilaa voi muuttaa painamalla Tallenteet-näkymän yläpaneelissa olevaa "alaspäin osoittava nuoli" –ikonia.

Jos nämä muutokset eivät auta, palvelun tai laitteen uudelleenkäynnistys ja uusi kirjautuminen saattavat palauttaa tallenteet näkyviin.

Suorat lähetykset tai tallenteet eivät käynnisty tai pätkivät

Tarkista ensin verkkoyhteys. Verkkoyhteyden tilan ja nopeuden voi testata esim. Speedtest.net-sovelluksella, jonka saa sovelluskaupoista maksutta. Käytännössä DNA TV tarvitsee toimiakseen noin 1,5 Mbit/s -verkkoyhteyden.

Tallenteet: Jos käytössäsi on DNA TV tallennuksella, voit päivittää Tallenteet-näkymän yläosassa olevasta päivitysnapista. DNA TV -sovelluksen tai laitteen käynnistäminen uudelleen auttavat usein ongelmaan.

Suorissa lähetyksissä ei näy kaikkia kanavia

Palvelun kautta ohjelmia näytetään kanavasopimusten mukaisesti. Kanavia pyritään lisäämään palveluun jatkuvasti. Tarkista palvelussa näkyvät kanavat tästä.

Maksu-tv-kanavat näkyvät asiakkailla, joilla on DNA:lta voimassaoleva kanavapaketin tilaus, esimerkiksi MTV Total -kanavapaketti antenni- tai kaapeliverkossa. Lisäksi tarvitaan tietysti DNA TV -palvelu. Suorat maksu-tv-kanavien lähetykset aktivoidaan näkymään asiakaspalvelussa. Soita myyntipalveluumme: 0800-550 044 (ark. 9–20).