TV- ja viihdepalveluiden tarjoaja on jatkossa DNA Oyj

Tv- ja viihdepalvelujen tarjoaja vaihtuu toukokuussa 2024, kun asiakkuudet siirretään DNA Welho Oy:ltä DNA Oyj:lle osana DNA-konsernin sisäisiä uudelleenjärjestelyjä. Tv- ja viihdepalvelujen tarjoaja on tähän asti ollut DNA Welho Oy, joka on osa DNA-konsernia. 

Palvelun tarjoajan vaihtuminen aiheuttaa laskuun sekä laskutukseen liittyviä muutoksia. Tältä sivulta löydät usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia liittyen aiheeseen.

 

Yleistä

Mitä muutos tarkoittaa?

Tv- ja viihdepalvelujen tarjoaja on tähän asti ollut DNA Welho Oy, joka on osa DNA-konsernia.  Muutoksen myötä sinusta tulee Tv- ja viihdepalvelujen osalta DNA Oyj:n asiakas.

Tv- ja viihdepalvelut laskuttaa jatkossa DNA Oyj.

Muutoksella ei ole vaikutusta palveluiden sisältöön tai kuukausimaksuihin, eikä se aiheuta katkosta tai muutoksia tilaamiisi palveluihin.

Kanavapakettitilauksesi jatkuu ennallaan ja tilaamasi kanavat näkyvät kuten tähänkin asti. Myös nykyiset DNA TV -tilaukset pysyvät muuttumattomina ja toimivat kuten tähänkin asti.  

DNA:n asiakaspalvelu palvelee jatkossa verkossa tai puhelimitse tuttuun tapaan.

Mitä palveluita muutos koskee?

Muutos koskee seuraavia palveluita: 

  • DNA TV

  • DNA TV -mobiilisovellus

  • DNA Viihdeboksi (ent. DNA Hubi)

  • TV-kortti

  • Kanavapaketit ja suoratoistopalvelut (ei koske DNA Netin kanssa yhdessä tilattua Netflix Perhe -tuotteen laskutusta)

Muutos ei koske DNA Kaapeli-TV perusmaksun kuukausimaksua, tai muita DNA Welho Oy:n nimissä veloitettavia palveluita kuten DNA Netti -tilauksia. 

 

Vaikuttaako muutos palveluiden sisältöön tai kuukausimaksuihin?

Muutoksella ei ole vaikutusta palveluiden sisältöön tai kuukausimaksuihin, eikä se aiheuta katkosta tai muutoksia tilaamiisi palveluihin.

Kanavapakettitilauksesi jatkuu ennallaan ja tilaamasi kanavat näkyvät kuten tähänkin asti. Myös nykyiset DNA TV -tilaukset pysyvät muuttumattomina ja toimivat kuten tähänkin asti.  

Vaihtuuko asiakasnumeroni?

Mikäli sinulla on DNA Oyj:n tilauksia puhelinliittymistä tai palveluista, on  tv- ja viihdepalvelujen asiakasnumero jatkossa sama kuin DNA Oyj:n tilauksilla. 

Jos sinulla ei ole ollut DNA Oyj:n tilauksia, vaihtuu asiakasnumerosi muutoksen yhteydessä. Voit tarkistaa uuden asiakasnumeron ensimmäiseltä DNA Oyj:n nimissä tulevalta laskulta. 

 

Laskutus

Milloin ja miltä aikaväliltä saan viimeisen laskun DNA Welho Oy:n nimissä?

Viimeiset kuukausilaskut DNA Welho Oy:n nimissä lähetetään maaliskuussa ja laskulla veloitetaan huhtikuun osuutta palveluista.

DNA viihdeboksi -tilauksista, jossa laite on tilattu kertamaksulla, lähetetään lasku DNA Welho Oy:n nimissä viikolle 21 asti.  Tämän lisäksi toukokuussa 2024 lähetetään viimeinen lasku DNA Welho Oy:n nimissä tilauksista, jotka päättyvät viikolla 21 tai aiemmin, eikä tilauksia ole veloitettu maaliskuun ja toukokuun väliseltä ajalta.  

Jos olet tilannut Netflix käyttöön DNA viihdeboksin kautta, veloitetaan Netflixin kuukausimaksut DNA Welho Oy:n laskulla viikolle 21 asti. 

16.4.2024: Lisätty tieto koskien kertamaksulla tehtyjä DNA viihdeboksi -tilauksia. 

Milloin ja miltä aikaväliltä saan ensimmäisen laskun DNA Oyj:n nimissä?

Saat ensimmäisen laskun DNA Oyj:n  nimissä kesäkuussa 2024.

Mikäli sinulla on voimassa olevia DNA Oyj:n tilauksia puhelinliittymistä tai palveluista ja kaikissa tilauksissasi on samat tilaajatiedot, saat jatkossa yhteisen laskun tilauksistasi. Muissa tapauksissa saat erillisen laskun  tv- ja viihdepalveluista DNA Oyj:n nimissä. 

Ensimmäisellä laskulla veloitetaan  tv- ja viihdepalvelujen kuukausimaksut 1.5.2024 eteenpäin. 

Mikäli olet tilannut uusia TV- ja viihdepalveluita sen jälkeen, kun viimeinen lasku on lähetetty DNA Welhon nimissä, nämä palvelut veloitetaan ensimmäisellä laskulla, joka lähetetään DNA Oyj:n nimissä

Jos olet tehnyt elokuvavuokrauksia 29.2.2024 jälkeen, veloitetaan nämä vuokraukset ensimmäisellä DNA Oyj:n laskulla. 

Vaihtuuko laskujen eräpäivä muutoksen yhteydessä?

Laskujen eräpäivä vaihtuu muutoksen myötä. Aiemmasta laskutuksesta poiketen DNA Oyj:n laskut toimitetaan jälkikäteen, jolloin ensimmäisen eli toukokuuta koskevan laskun saat kesäkuussa.

Mikäli saat yhteisen laskun  puhelinliittymistä tai palveluista, sekä  tv- ja viihdepalveluista laskun eräpäivä on yhteislaskussa sama kuin DNA Oyj:n laskuttamissa palveluissa jo ennestään.

Mikäli saat DNA Oyj:ltä erillisen laskun tilaamistasi tv- ja viihdepalveluista, voit tarkistaa eräpäivän kesäkuussa muodostuvalta ensimmäiseltä laskulta. 

Miten voin tarkistaa, saanko jatkossa yhteisen laskun sekä puhelinliittymistä tai palveluista että tv- ja viihdepalveluista?

Viikosta 22 eteenpäin voit tarkistaa laskutustiedot kirjautumalla dna.fi sivuilla omiin tietoihisi  tai Oma DNA -sovelluksen kautta:

  • Kirjaudu dna.fi sivuilla omiin tietoihisi. Löydät Laskuasetuksien kautta tilauksesi ja näet Maksajat-osiosta mitkä palvelut veloitetaan samalla laskulla. 
  • Oma DNA -sovelluksessa valitse 'Muut', 'Omat tiedot' ja tämän jälkeen 'Laskuasetukset'. Laskutusasetuksissa on listattu mitkä palvelut veloitetaan samalla laskulla.  
Käytössäni on ollut aikaisemin e-lasku tai suoramaksuveloitus, vaatiiko muutos minulta toimenpiteitä?

Mikäli sinulla on voimassaolevia DNA Oyj:n tilauksia puhelinliittymistä tai palveluista ja kaikissa tilauksissasi on samat tilaajatiedot, saat jatkossa yhteisen laskun tilauksistasi. Tilinumero sekä viitenumero laskullasi pysyvät ennallaan, eikä sinun tarvitse tehdä esimerkiksi uutta e-laskusopimusta pankin kanssa. Jos käytössäsi on ollut aikaisemmin e-lasku ja nykyinen DNA Oyj:n lasku toimitaan sähköpostitse, saat jatkossa yhteisen laskun tilauksistasi sähköpostiisi. 

Muissa tapauksissa jos käytössäsi on ollut e-lasku tai suoramaksuveloitus, saat ensimmäisen laskun paperisena. Tee sen tiedoilla verkkopankissasi laskuttajan valinta ja/tai tarvittaessa e-laskuvaltuutus. Jos käytössäsi on aiemmin ollut e-lasku, lähetetään kaksi ensimmäistä paperilaskua sinulle maksutta. Sen jälkeen paperilaskun hinta on 4,90 €/lähetetty lasku, yrityksille 15,00 €/lähetetty lasku.

Käytössäni on ollut aikaisemin sähköpostilasku, vaatiiko muutos minulta toimenpiteitä?

Mikäli sinulla on voimassaolevia DNA Oyj:n tilauksia puhelinliittymistä tai palveluista ja kaikissa tilauksissasi on samat tilaajatiedot, saat jatkossa yhteisen laskun tilauksistasi DNA Oyj:n nimissä sähköpostiisi. Tilinumero sekä viitenumero laskullasi pysyvät ennallaan. 

Muissa tapauksissa saat jatkossa laskun sähköpostitse DNA Oyj:n nimissä. Laskujen maksun yhteydessä käytä uutta tilinumeroa FI38 1660 3001 0146 64 sekä laskulla näkyvää uutta viitettä. 

Käytössäni on ollut aikaisemin verkkolasku, vaatiiko muutos minulta toimenpiteitä?

Mikäli sinulla on voimassaolevia DNA Oyj:n tilauksia puhelinliittymistä tai palveluista ja kaikissa tilauksissasi on samat tilaajatiedot, saat jatkossa yhteisen verkkolaskun tilauksistasi DNA Oyj:n nimissä.

Muissa tapauksissa saat jatkossa erillisen verkkolaskun DNA Oyj:n nimissä. 

Käytössäni on ollut aikaisemin paperilasku, vaatiiko muutos minulta toimenpiteitä?

Mikäli sinulla on voimassaolevia DNA Oyj:n tilauksia puhelinliittymistä tai palveluista ja kaikissa tilauksissasi on samat tilaajatiedot, saat jatkossa yhteisen laskun tilauksistasi DNA Oyj:n nimissä postitse. Tilinumero sekä viitenumero laskullasi pysyvät ennallaan. 

Muissa tapauksissa saat jatkossa paperilaskun DNA Oyj:n nimissä. Laskujen maksun yhteydessä käytä uutta tilinumeroa FI38 1660 3001 0146 64 sekä laskulla näkyvää uutta viitettä. 

Paperilaskun hinta on 4,90 €/lähetetty lasku.

Käytössäni on ollut pidempi laskutusväli kuin 1kk, miten saan jatkossa laskut?

Jos käytössäsi on ollut pidempi laskutusväli kuin yksi (1) kuukausi, saat seuraavan laskun nykyisen laskutuskauden päätyttyä. Palveluiden lisätilaukset kuten kanavapaketti, tallennus tai leffavuokraus veloitetaan kuitenkin jo heti tilauksen jälkeen seuraavan kuukauden laskutuksessa. 

Jatkossa palveluiden laskutusväli on 1kk, eikä pidempi laskutusväli ole mahdollinen. 

Laskuillani on ollut erillinen maksaja, miten tämä huomioidaan muutoksessa?

Laskut toimitetaan jatkossa DNA Oyj:n nimissä erilliselle maksajalle.

Jos käytössä on ollut e-lasku tai suoramaksuveloitus, ensimmäinen lasku lähetetään paperisena. Laskun tiedoilla tulee tehdä verkkopankissa laskuttajan valinta ja/tai tarvittaessa e-laskuvaltuutus. Jos käytössä on aiemmin ollut e-lasku, lähetetään kaksi ensimmäistä paperilaskua sinulle maksutta. Sen jälkeen paperilaskun hinta on 4,90 €/lähetetty lasku, yrityksille 15,00 €/lähetetty lasku.

Erilliselle maksajalle ei luoda uusia tunnuksia DNA Itsepalveluun muutoksen yhteydessä.

 

Kuinka toimin jos en halua, että tv- ja viihdepalvelut veloitetaan samalla laskulla DNA Oyj:n puhelinliittymien tai palveluiden kanssa?

Voit ottaa yhteyttä DNA:n asiakaspalveluun verkossa tai puhelimitse muuttaaksesi laskutustietoja. 

Muutoksia laskutustietoihin on mahdollista tehdä viikolla 22 tai myöhemmin.

Kuinka toimin jos haluan että tv- ja viihdepalvelut veloitetaan samalla laskulla DNA Oyj:n puhelinliittymien tai palveluiden kanssa?

Mikäli saat erillisen laskun tv- ja viihdepalveluista DNA Oyj:n nimissä  kesäkuussa ja haluat jatkossa saada tv- ja viihdepalvelut samalla laskulla esimerkiksi puhelinliittymän kanssa, voit ottaa yhteyttä DNA:n asiakaspalveluun verkossa tai puhelimitse muuttaaksesi laskutustietoja.

Muutoksia laskutustietoihin on mahdollista tehdä viikolla 22 tai myöhemmin.

 

Miten toimin, jos maksoin laskun virheellisillä maksutiedoilla?

Jotta maksusuoritus kirjautuu oikein, ota yhteys DNA:n asiakaspalveluun verkossa tai puhelimitse. 

Miten voin varmistaa, millä tavoin lasku toimitetaan minulle jatkossa?

Viikosta 22 eteenpäin voi tarkistaa laskutustiedot kirjautumalla dna.fi sivulla omiin tietoihisi tai Oma DNA -sovelluksen kautta.

Dna.fi sivuilla löydät Laskuasetuksien kautta tilauksesi ja näet Maksajat-osiosta mikä on laskun toimitustapa.

Oma DNA -sovelluksessa valitse 'Muut', 'Omat tiedot' ja tämän jälkeen 'Laskuasetukset'. Valitse tämän jälkeen tuote tai tuotteet joiden laskutustietoja haluat tarkastella.