Asiakastuki
Tästä löydät vastauksia, ohjeita ja vinkkejä yleisimpiin asiakkaita askarruttaviin kysymyksiin – helposti.
Usein kysyttyjä kysymyksiä
-
Jos olet syöttänyt PIN-koodin väärin kolme kertaa, tarvitset lukituksen purkamista varten PUK-koodin. Löydät oman PUK-koodisi seuraavilla tavoilla:
Kirjautumalla dna.fi-sivustolle
Voit tarkistaa puhelinliittymäsi tai liikkuvan laajakaistan PUK-koodin veloituksetta kirjautumalla DNA:n sivuille. Löydät PUK-koodin liittymäsi tiedoista. Tee näin: kirjaudu ja valitse Liittymät ja palvelut. Valitse kyseessä oleva liittymä, ja valitse SIM-kortti ja PUK-koodit.
OmaDNA -sovelluksesta
Voit tarkistaa puhelinliittymäsi PUK-koodin myös Oma DNA -sovelluksesta kyseisen liittymän tiedoista. Voit ladata sovelluksen käyttöösi helposti omasta sovelluskaupastasi.
-
Helpoin tapa nähdä laskutuksesi tilanne ja viimeisimmät laskut on kirjautua DNA:n sivuille tai Oma DNA -sovellukseen.
Laskutulkit
DNA matkapuhelinliittymien laskut (pdf)
Maksuaikasopimuksen lasku (pdf)
DNA Kotiluuri- ja DNA Kotipuhelin -lasku (pdf)
DNA Netti- ja TV-lasku (pdf)
DNA:n kiinteistölasku (pdf)
-
EU/ETA-maissa matkustaessasi liittymän kuukausimaksuun sisältyvä EU-datapaketti riippuu liittymätyypistäsi. Tietyillä liittymätyypeillä liittymän kuukausimaksuun kuuluu rajaton tiedonsiirto Suomen lisäksi myös Pohjolan (Ruotsi, Norja, Tanska) ja Baltian (Viro, Latvia, Liettua) alueilla, eikä näillä alueilla käytetty tiedonsiirto kuluta liittymän EU-datapakettia. Katso kaikkien liittymien datapaketit EU-roaming-sivulta.
Esimerkkejä liittymiin sisältyvistä datapaketeista:
DNA Rajaton 5G 1000M: 33 Gt/kk
DNA Rajaton 5G 200M: 22 Gt/kk
DNA Max 4G Rajaton: 33 Gt/kk
DNA Nopea 4G Rajaton Plus: 23 Gt/kk
DNA Nopea 4G Jämpti: 18 Gt/kk
DNA Jämpti: 9 Gt/kk
Jos matkustat EU-maiden ulkopuolella, voit ladata käyttöösi DNA Reissudatan, jolloin vältyt yllättäviltä roaming-maksuilta.
-
Pikaohjeet:
- Sammuta modeemi ja modeemiin yhteydessä olevat laitteet (tietokone, tabletti tai puhelin) vähintään 30 sekunnin ajaksi.
- Irrota ja kytke johdot. Ota johdot irti modeemista, seinästä sekä kytketyistä laitteista sammutuksen ajaksi ja kiinnitä ne uudelleen.
- Käynnistä modeemi ja muut laitteet uudelleen.
- Kytke paljon kaistaa vaativat laitteet nettijohdolla. Jos ongelma korjaantuu, vika on todennäköisesti WiFi-verkossa.
- Päivitä modeemi ja muut laitteet. Mallikohtaiset ohjeet löydät modeemien ja mokkuloiden tukisivuilta. Kaapelimodeemi päivittää itsensä öisin automaattisesti.
Vianrajaus
Ongelma voi olla joko laitteessa tai nettiyhteydessäsi. Ongelman selvittämiseksi voit kokeilla seuraavia ohjeita:
Tee nopeustesti
Nopeustesti auttaa selvittämään laajakaistan tai kännykkäliittymän nopeuden alle minuutissa.
-
Numeronsiirtovaltakirja
Jos haluat luovuttaa käytössäsi olevan numeron toiselle asiakkaalle, voit tehdä sen helposti Oma DNA-sovelluksessa, tai täyttämällä oheisen valtakirjan. Katso tarkemmat ohjeet täältä.
Lataa numeronsiirtovaltakirja (pdf)
Yleinen valtakirja
Valtuuttaakseesi toisen henkilön hoitamaan puolestasi asiakkuuteesi liittyviä DNA:n palveluita ja sopimuksia, sinun tulee täyttää oheinen valtakirja.
Voit toimittaa valtakirjan meille dna.fi itsepalvelun yhteydenottopyynnön tai Oma DNA:n viestin liitteenä, postitse osoitteeseen DNA Oyj, PL 10, 01044 DNA, tai faxilla numeroon 044 044 1703
Kuolemantapauksissa ole yhteydessä DNA:n asiakaspalveluun, tai asioi DNA Kaupassa.
Lisää vastauksia kysymyksiin löydät myös DNA:n tukifoorumilta osoitteesta tuki.dna.fi