Puhelinliittymien tuki

Haluatko aktivoida uuden liittymäsi tai onko PUK-koodi hukassa? Tutustu ohjeisiin.

Aktivoi uusi liittymäsi ennen käyttöönottoa

Suoraan kotiin toimitettu liittymätilaus tai muu palvelu on aktivoitava ennen käyttöönottoa. Sama koskee myös puhelimitse tehtyjä tilauksia.

Postin toimipisteestä, DNA Kaupasta tai DNA:n jälleenmyyjän myymälästä noudettua liittymää ei tarvitse aktivoida erikseen, vaan liittymä on heti käyttövalmis.

Aktivointiin tarvitset tilausnumeron sekä henkilökohtaiset verkkopankkitunnuksesi. Tilausnumeron löydät sähköpostitse tai postilla lähetetystä tilausvahvistuksesta. Saat tilausnumeron myös tekstiviestinä heti, kun tilaus on valmis aktivoitavaksi.

Yritysasiakkaana aktivoinnin voi tehdä vain tilauksen tekijä tilausnumerolla ja henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla. Saat lisäohjeita aktivointia tehdessäsi.

Siirry aktivointiin

Palvelukohtaiset ohjeet

Liittymän asetukset ja käyttäminen

Useimmissa laitteissa on automaattisesti oikeat asetukset. Tarvittaessa voit tilata asetukset viestinä tai määrittää ne manuaalisesti:

  • Tallenna asetukset manuaalisesti. Tutustu liittymän manuaalisiin asetuksiin täällä
  • Tilaa kaikki asetukset tekstiviestillä. Lähetä tekstiviesti ASETUKSET numeroon 14 000
  • Tilaa WAP-asetukset tekstiviestillä. Lähetä tekstiviesti ASETUKSET WAP numeroon 14 000
  • Tilaa multimedia- eli MMS-asetukset tekstiviestillä. Lähetä tekstiviesti ASETUKSET MMS numeroon 14 000

Multimediapalvelun asetukset

Nimi DNA MMS
Yhteyspiste / Yhteysosoite (APN) mms
Välityspalvelin Ei asetettu
Portti Ei asetettu
Käyttäjänimi / Käyttäjätunnus Ei asetettu
Salasana Ei asetettu
Palvelin Ei asetettu
Aloitussivu / Kotisivu / MMSC (URL) http://mmsc.dna.fi
MMS-välityspalvelimen osoite / WAP-yhdyskäytävän osoite 10.1.1.2
Portti (MMSC, välitysportti & WAP-yhdyskäytävän portti) 8080
MCC (Matkapuhelimen maakoodi) 244
MNC (Matkapuhelinverkon koodi) 12
Todennustapa Ei asetettu
APN-tyyppi mms
Protokolla / IP-tyyppi IPv4
Yhteystapa Määrittelemätön

Internet-asetukset

Nimi DNA Internet
Yhteyspiste (APN) internet
Välityspalvelin Ei asetettu
Portti Ei asetettu
Käyttäjänimi Ei asetettu
Salasana Ei asetettu
Palvelin Ei asetettu
MMSC Ei asetettu
MMS-välityspalvelin Ei asetettu
MMS-portti Ei asetettu
MCC 244
MNC 12
Todennustapa PAP
APN-tyyppi internet

SMS-asetukset

Sanomakeskuksen numero: +358 44 798 3500

 

Hae ohjeita DNA:n tarjoamista puhelinliittymän lisäpalveluista

Prepaid-liittymien tukiasiat

Prepaid-liittymien ohjeet löydät prepaidin esittelysivuilta. Tässä pikalinkit tärkeimpiin toimintoihin:

Liittymät ja esittelyt Saldon lataaminen netissä Liittymän rekisteröinti

Henkilöllisyystodistus puhelimessasi

DNA Mobiilivarmenne on sähköinen henkilöllisyystodistus puhelimessasi. Sen avulla todistat henkilöllisyytesi ja teet sähköisen allekirjoituksen silloin, kun nettiasiointi sitä vaatii.

Tutustu palveluun ja rekisteröi se käyttöösi!

Katso mobiilivarmenteen esittelyvideo.

PUK-koodi avaa lukkiutuneen liittymän

Jos olet syöttänyt PIN-koodin väärin kolme kertaa, tarvitset lukituksen purkamista varten PUK-koodin. Saat sen maksutta Minun palveluni -sivuilta.

Tee näin:

1. Kirjaudu Minun palveluuni

Voit tarkistaa puhelinliittymäsi tai liikkuvan laajakaistan PUK-koodin veloituksetta Minun palvelustani. Löydät PUK-koodin liittymäsi tiedoista.

Minun palveluni -sivulle
2. Ota yhteyttä asiakaspalveluun

Saat PUK-koodin myös DNA:n asiakaspalvelusta. PUK-koodin selvittämisestä asiakaspalvelun kautta veloitetaan puheluhinnaston mukaisesti.

Yhteystiedot