Palautus ja takuu

Palautus on aina ilmainen. Osaan laitteista saat valmistajan ilmoittaman takuuajan lisäksi  pidennetyn 3 vuoden DNA Takuun. Lue ohjeet alta! 

Laitteen palauttaminen

Laite on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua mahdollisen peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Huomioithan, että vain uudenveroiset laitteet voi palauttaa. Palautus ja hinnan takaisinmaksu edellyttävät, että laitteen myyntipakkaus on palautettuna uudenveroinen ja myyntikelpoinen. Laitteeseen voi tutustua vain pintapuolisesti, jos sen haluaa palauttaa.

Laitteen palautuksesta voidaan periä arvonalennus aina laitteen täyteen hintaan asti, sekä lisäksi palautuskulut.

Takuu 

Laitteiden takuuaika on aina valmistajakohtainen, mutta puhelimille, tableteille ja SIM-kortillisille älykelloille saat ostamaasi laitteeseen normaalia pidemmän 3 vuoden DNA Takuun. DNA:n tarjoama takuun laajennus pidentää valmistajan antaman tehdastakuun 36 kuukauden mittaiseksi silloin, kun valmistajan myöntämä takuu on tätä lyhyempi.  

Takuuaika on aina erikseen kerrottu tuotteen tiedoissa.

Pidennetty 3 vuoden DNA Takuu, ehdot asiakkaille

Miten takuuaika määräytyy?

Kun ostat matkapuhelimen, tabletin tai SIM-kortillisen älykellon DNA:lta, saat ostamaasi laitteeseen normaalia pidemmän takuuajan (36 kk). DNA:n tarjoama takuun laajennus pidentää valmistajan antaman tehdastakuun 36 kuukauden mittaiseksi silloin, kun valmistajan myöntämä takuu on tätä lyhyempi.  Pidennetty takuu on voimassa myös yritysasiakkaille. 

Mitä takuu sisältää?

Laajennettu takuu on ikävähennystä lukuun ottamatta sisällöltään sama kuin laitevalmistajan määrittelemä tehdastakuu ja kattaa esimerkiksi laitteen valmistusviat, kun laitetta on käytetty asianmukaisesti ja ohjeiden mukaan. Takuu ei kata esimerkiksi laitteen putoamisesta tai kastumisesta johtuvia vikoja tai rikkoutumisia.

Miten laite hyvitetään?

Jatkotakuun aikana laitteen voi toimittaa huoltoon vain DNA Kaupan kautta. Valmistajan takuun päätyttyä virheellinen tuote korjataan tai hyvitetään rahana tai lahjakorttina, huomioiden tuotteen arvonalentuminen eli ikävähennys.

Laitteen palautusosoite

Merkitse palautuskuoreen tai -pakettiin sopimustunnus 631717 ja lähetä palautettava laite sekä täytetty palautuslomake osoitteeseen:

DNA Oyj
PL 1111
01044 DNA

Laitteen katoamisen varalta on hyvä säästää Postin tosite siitä, että palautettava laite on siirretty Postin kuljetettavaksi. DNA käsittelee palautukset saapumisjärjestyksessä ja lähettää tekstiviestillä ilmoituksen annettuun yhteysnumeroon, kun palautus on käsitelty. Palautuksiin liittyvissä kysymyksissä voi olla yhteydessä DNA:n asiakaspalveluun.

Lue tarkemmin mm. DNA:n virhevastuusta, rahapalautuksista ja laitteiden takuusta etämyynnin tilaus- ja toimitusehdoista. Samassa dokumentissa on myös palautuslomake:

Etämyynnin tilaus- ja toimitusehdot (pdf)
 

Usein kysyttyä palautuksista

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi? Anna DNA Apurin auttaa

Poikkea myymälään, aloita chat, tai varaa soitto- tai palveluaika. Kysy mitä vain, me autamme mielellämme.

Valitse mieleisesi asiointitapa