
DNA TV -sovelluksen ja DNA Hubi -laitteen tuki
Usein kysyttyä
Täältä löydät tietoa DNA TV -sovelluksen ja DNA Hubi -laitteen käytöstä, teknisistä ominaisuuksista ja muiden laitteiden yhteensopivuudesta sekä vastauksia mahdollisiin pulmatilanteisiin. Tutustu ohjevideoihin alla tai siirry Kysymyksiä ja vastauksia -osioon.
DNA Hubi -kaukosäätimen painikkeet
Katso kaukosäätimen yleisimpien painikkeiden toiminnot.
Kirjautuminen ja tunnistautuminen
-
Mihin tarvitsen DNA Tunnusta?
Tarvitset DNA TV -sovellukseen kirjautumista varten DNA Tunnuksen. Samalla tunnuksella kirjaudut ja tunnistaudut turvallisesti DNA:n nettisivuilla ja Minun palvelussani sekä Oma DNA -mobiilisovelluksessa, jossa voit myös hallinnoida palvelujasi ja mm. tarkastella ja maksaa laskujasi. Tunnuksen luomiseen tarvitset vain pankkitunnukset ja toimivan sähköpostiosoitteen. Luotuasi DNA Tunnuksen saat sen saman tien käyttöösi.
Sulje -
Mihin käytän PIN-koodeja?
Riippuen siitä, mitä olet tekemässä, DNA TV -sovelluksessa ja DNA Hubi -laitteessa käytetään muutamaa erilaista PIN-koodia:
DNA TV PIN -koodilla vahvistat mm. elokuvavuokraukset
DNA TV PIN on henkilökohtainen nelinumeroinen koodi, jolla vahvistat elokuvavuokraukset DNA TV Vuokraamossa ja vahvistat muut ostokset DNA TV -sovelluksella.
DNA TV PIN -koodin löydät:
- Minun palvelustani ja Oma DNA -sovelluksesta valitsemalla kirjautumisen jälkeen ”DNA TV -liittymä” -palvelun. Jos et ole rekisteröitynyt DNA:n Minun palveluun, tarvitset ensirekisteröitymisessä pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Oma DNA -sovelluksen löydät puhelimesi tai tablettisi käyttämästä sovelluskaupasta.
- Sinulle tulleesta sähköpostista heti DNA TV -tilauksen jälkeen. Jos olet jo aiemmin tilannut DNA TV -palvelun, sinulle ei lähetetä uudelleen DNA Hubi -laitteen tilauksen yhteydessä.
DNA Hubi -laitteen yleinen PIN-koodi
DNA Hubi -laitteen yleinen PIN-koodi on 1111. Yleistä PIN-koodia voi käyttää mm. ikärajahallinnassa ja kaikkialla muualla paitsi DNA TV Vuokraamossa ja ohjelmakirjastoissa. Yleisen PIN-koodin voit vaihtaa laitteen Käyttölukitus-valikossa.
Lapsilukon PIN-koodi DNA Hubi -laitteella
Lapsilukon PIN-koodi varmistaa, että et muuta tärkeimpiä laiteasetuksia vahingossa. Lapsilukon oletus PIN-koodi on 1111.
Sulje -
Voinko kytkeä useamman DNA TV -tilauksen DNA Hubi -laitteelle?
DNA Hubi -laitteessa voi käyttää vain yhtä DNA TV -tunnusta. Jos teillä on useampi DNA TV -tilaus, jokainen tilaus vaatii oman laitteen.
Samassa taloudessa voi kuitenkin olla toinen DNA Hubi -laite, ja tällöin sama DNA TV -tunnus toimii molemmissa laitteissa. Voit siis katsoa samaa sisältöä, mitä toisella DNA Hubi -laitteella on käytössä. Kaikki verkkotallenteesi, tilaamasi maksu-tv sisällöt, vuokratut elokuvat, suoratoistopalvelut ja muut sisällöt ovat käytössäsi molemmilla DNA Hubi -laitteilla. Voit viedä Hubi Tuplan vaikka mökille tai yhdistää sen kodin kakkostelkkariin.
Sulje -
Miten palvelu toimii DNA TV Hubi Tupla -tuotteella?
Sama DNA TV toimii molemmilla laitteilla. Voit siis katsoa samaa sisältöä, mitä toisella DNA Hubi -laitteella on käytössä. Kaikki verkkotallenteesi, tilaamasi maksu-tv sisällöt, vuokratut elokuvat, suoratoistopalvelut ja muut sisällöt ovat käytössäsi molemmilla Hubi -laitteilla. Voit viedä Hubi Tuplan vaikka mökille tai yhdistää sen kodin kakkostelkkariin.
Halutessa voit tilata DNA TV Hubi Tupla -tuotteen soittamalla asiakaspalveluun 044 144 044 ark. 8–18, la 9–16.
Sulje
DNA TV mobiililaitteilla ja tietokoneella
-
Voinko käyttää DNA TV -palvelua myös tietokoneen selaimella?
DNA TV toimii tietokoneen Chrome-selaimella osoitteessa dnatv.dna.fi. Kirjaudu palveluun omalla DNA Tunnuksella. Jos sinulla ei sitä vielä ole, voit luoda DNA Tunnuksen käyttöösi saman tien.
Sulje -
Ongelmia suorien lähetysten tai tallenteiden kanssa
Suorat lähetykset tai tallenteet eivät käynnisty tai pätkivät:
Tarkista ensin, että nettiyhteys toimii. Toimivatko muut sovellukset? Tarkista myös netin nopeus. Käytännössä DNA TV tarvitsee toimiakseen noin 1,5 Mbit/s -nettiyhteyden mobiililaitteella.
DNA TV -sovelluksen tai laitteen käynnistäminen uudelleen auttavat usein ongelmaan.
Suorissa lähetyksissä ei näy kaikkia kanavia:
DNA TV -mobiilisovelluksen ja tietokoneen selaimen kautta ohjelmia näytetään kanavasopimusten mukaisesti eivätkä kaikki kanavat sisälly tähän sopimukseen. Tarkista palvelussa näkyvät kanavat kanavalistasta.
Maksukanavat näkyvät silloin, kun sinulla on DNA:lta voimassa oleva kanavapaketin tilaus. Lisäksi tarvitaan voimassa oleva DNA TV -tilaus.Sulje
Yleistä DNA Hubi -laitteesta
-
Vaatiiko DNA Hubi nettiyhteyden? Kuinka nopea netti riittää?
Laite vaatii toimiakseen netin, ilman yhteyttä laitetta ei voi käyttää. Suositeltu nettiyhteyden nopeus laitteen peruskäyttöön on min. 8 Mbps. Huomioithan, että esim. HD- tai 4K-sisältö vaativat enemmän nopeutta. Esimerkiksi Netflix suosittelee 4K-videoiden katseluun 25 Mbps-nopeuden. Tarkista tarvittaessa netin nopeus.
Lisäohjeita DNA Netin käyttöön voi lukea täältä.
Sulje -
Mihin tarvitsen Google-tilin ja -tunnukset?
DNA TV -sovellus ja laitteeseen esiasennetut sovellukset (kuten Youtube) toimivat ilman tunnuksia, mutta uusia sovelluksia ei voi ladata Google Play -kaupasta ilman Google-tunnuksia.
DNA Hubi -laitteelle voi kirjautua useamman eri Google-tilin kautta, mutta vain yhtä Google-tiliä voi käyttää kerrallaan.Sulje -
Mitä sovelluksia DNA Hubi -laitteella on ja mistä niitä voi ladata lisää?
Google Play -kaupan sovellustarjonta on hyvin laaja. DNA Hubi tukee kaikkia Android TV:lle saatavia sovelluksia, eli ihan kaikki puhelimesta tutut sovellukset eivät ole Android TV:lle saatavilla.
Google Play sovelluskaupasta löytyvät esim. Disney+, mtv, Yle Areena, Ruutu, Spotify, Deezer sekä uutis ja sääsovelluksia. Netflix ja YouTube ovat jo valmiiksi asennettuja. Vaikka palvelulle ei olisi omaa televisiolle tarkoitettua Android TV -sovellusta, voi monia palveluita silti käyttää tabletilta tai puhelimelta peilattuna Google Castin kautta.
DNA Hubi -laitteella voi myös pelata Android TV -sovelluskaupasta ladattavia pelejä. Laitteeseen voi liittää pelaamista varten erikseen myytävän Android TV -yhteensopivan peliohjaimen.
Katso ohjevideo sovellusten lataamiseen
Google Play -kaupasta ostettujen sovellusten laskutus:Google Play -kauppa toimii DNA Hubi -laitteella samalla tavalla kuin puhelimessakin. Voit lisätä Google Play -tilillesi luottokorttitiedot, jolloin kaikki laskutettavat tilaukset laskutetaan tiliin liitetyltä luottokortilta. Nämä laskut eivät tule mukaan DNA:n laskullesi.
Jos sovellusten lataaminen ei onnistu:
Tarkista, että olet syöttänyt laitteeseen Google-tunnukset ja tarvittaessa tarkista, että nettiyhteys toimii. Voit testata netin toimivuuden vaikka tarkistamalla, toimiiko YouTube -sovellus.
Sulje -
Miten saan käyttööni puhehaun DNA Hubi -laitteella?
Puhehaku toimii älypuhelimen Android TV Remote -kaukosäädinsovelluksen kautta iOS- ja Android-puhelimilla. Katso ohjeet käyttöönottoon Google Play -kaupasta tai Apple Storesta.
Jos haluat tehdä hakuja suomen kielellä, varmista, että käytössäsi on suomenkielinen Android TV -versio. Vaihda kieli tarvittaessa asetusten kautta.
Sulje -
Voinko asentaa selaimen DNA Hubi -laitteelle?
Tällä hetkellä Android TV:lle ei ole suositeltavaa selainta saatavilla.
Sulje -
Kaukosäätimessä ei ole erillistä stop-näppäintä. Kuinka playn saa pysäytettyä?
DNA Hubi -kaukosäätimen Back-näppäin lopettaa toiston.
Sulje -
Toimiiko DNA Hubi Elisan tai Telian kaapeliverkossa?
Voit käyttää DNA Hubi -laitetta Elisan ja Telian kaapeliverkoissa. Muista myös tehdä kanavahaku, jotta vapaasti katsottavat peruskanavat tulevat näkyviin.
Sulje -
Tarvitsen apua kanavien kuvanlaadun tai maksukanavien kanssa
Kanavien kuvanlaatu:
Jos haluat tarkistaa kanavien kuvanlaadun, mene kanavalle 999. Sieltä näet sen hetkisen nettiyhteyden vaikutuksen kuvanlaatuun: 500 on heikko, 2000 on kohtalainen, 4000 on hyvä.Kanavat näkyvät huonosti tai eivät ollenkaan:
- Jos muut TV-kanavat näkyvät, mutta kanavapakettiin kuuluvat maksukanavat eivät, varmista, että sinulla on kanavapaketin tilaus vielä voimassa.
- Jos muut kanavat näkyvät oikein, mutta IPTV-kanavat eivät, tarkista nettiyhteys. Toimiiko esimerkiksi YouTube? IPTV-kanavat tarvitsevat toimiakseen nettiyhteyden. Katso tarkempi listaus IPTV-kanavista.
- Tarkista johtojen kytkennät, antennijohto ja HDMI-johto televisioon.
- Vaihda kanavaa ja palaa takaisin haluamallesi kanavalle.
- Käynnistä DNA Hubi uudelleen.
Mikäli kanavat eivät näy tämän jälkeenkään, kirjaudu ulos DNA Hubi -laitteen DNA TV -sovelluksesta ja kirjaudu takaisin sisään. Tämä tehdään kohdassa "Asetukset", jonka löydät Menu-valikon kautta.
- Paina kaukosäätimen pinkkiä DNA TV -painiketta siirtyäksesi TV-katselutilaan.
- Paina kaukosäätimen Menu-painiketta siirtyäksesi DNA TV -päävalikkoon.
- Valitse valikosta nuolinäppäimillä ”Asetukset” ja paina ”OK”.
- Valitse ”Asetukset” ja paina ”OK”.
- Valitse ”Käynnistä uudelleen” ja paina ”OK”.
Sulje -
Ongelmia äänen tai tekstityksen kanssa
Ohjelmasta puuttuu tekstitys:
Kun olet TV:n katselutilassa, saat kaukosäätimen nuolipainikkeilla inforuudun näkyviin. Valitse ääni- ja tekstitys-ikoni (REC-painikkeen oikealla puolella) ja valitse valikosta haluamasi tekstityskieli.Ohjelman ääni on väärällä kielellä:
Kun olet TV:n katselutilassa, saat kaukosäätimen nuolipainikkeilla inforuudun näkyviin. Valitse ääni- ja tekstitysikoni (REC-painikkeen oikealla puolella) ja valitse valikosta haluamasi äänivalinta.
Sulje -
DNA Hubi toimii hitaasti tai on täysin jumissa
DNA Hubi -laitteen käyttö voi hidastua, kun käyttää useita eri sovelluksia ja ne jäävät taustalle käyntiin. Näin voi tapahtua, vaikka sovellusta ei sillä hetkellä käyttäisikään. Tilanteeseen auttaa, kun sulkee taustalla olevat sovellukset erikseen näin:
- Paina kaukosäätimen Android-kotivalikko -painiketta (mökki) nopeasti kaksi kertaa peräkkäin. Sen jälkeen näet ruudulla sovellukset, jotka ovat käynnissä.
- Valitse sovellus, jonka haluat sulkea ja vahvista painamalla kaukosäätimen nuolinäppäimellä alas
- Vahvista sulkeminen kohdassa ”hylkää” painamalla kaukosäätimen OK-painiketta ja palaa nuolella takaisin.
- Takaisin Android-kotivalikkoon pääset kaukosäätimen takaisin-painikkeella tai TV-kanaville valitsemalla kaukosäätimen pinkki DNA TV -painike.
Jos laite on jumissa tai ei reagoi kaukosäätimeen, käynnistä DNA Hubi uudelleen. Jos ongelma vielä jatkuu, voit tarvittaessa tämän lisäksi palauttaa laitteen tehdasasetukset Android TV -asetusten kautta.
Tarkista myös netin toimivuus. Voit esimerkiksi kokeilla Android-kotivalikon kautta toimiiko YouTube. Jos laite ei löydä verkkoyhteyttä, kannattaa DNA Hubi -laitteen lisäksi käynnistää myös modeemi uudelleen.
Sulje -
DNA Hubi -laitteen sammuttaminen
Kun painat kaukosäätimen virtanappia, lyhyt painallus asettaa laitteen stand by -tilaan. Kun painat virtanappia pidempään, laite sammuu.
Sulje -
Miten palvelu toimii DNA TV Hubi Tupla -tuotteella?
Sama DNA TV toimii molemmilla laitteilla. Voit siis katsoa samaa sisältöä, mitä toisella DNA Hubi -laitteella on käytössä. Kaikki verkkotallenteesi, tilaamasi maksu-tv sisällöt, vuokratut elokuvat, suoratoistopalvelut ja muut sisällöt ovat käytössäsi molemmilla DNA Hubi -laitteilla. Voit viedä Hubi Tuplan vaikka mökille tai yhdistää sen kodin kakkostelkkariin.
Halutessa voit tilata DNA TV Hubi Tupla -tuotteen soittamalla asiakaspalveluun 044 144 044 ark. 8–18, la 9–16.
Sulje
Tallentaminen ja kovalevyn käyttö
-
Mistä näen kovalevytilan?
Kovalevyn tilaa voit hallinnoida DNA TV -asetuksissa.
Kohdassa ”Kovalevytallenteet” näet levyn tilasta kertovan tallennustilan näytön. Jos levy on täynnä, poista turhat tallenteet.Sulje -
Voinko tallentaa IPTV-kanavien ohjelmia?
DNA Hubi ei valitettavasti tue IPTV-kanavien tallentamista verkkoon eikä kovalevylle.
Sulje -
Voinko tehdä verkkotallennuksia DNA Hubi -laitteella?
Kyllä voit. Verkkotallennuksia voi tehdä ohjemaoppaan kautta, johon pääset kaukosäätimen Guide-painikkeella. Voit tallentaa ohjelmia kaikilta vapailta kanavilta vaikka samanaikaisesti, laittaa ohjelman tallentumaan kesken lähetyksen ja poistaa tai laittaa ohjelmia jatkuvaan tallennukseen. Samat tallenteet ja ominaisuudet ovat käytettävissä myös DNA TV -mobiilisovelluksen kautta tai tietokoneen selaimella osoitteessa dnatv.dna.fi.
Sulje -
Kuinka kauan verkkotallenteet säilyvät?
Verkkotallenne on katsottavissa kaksi vuotta. Kahden vuoden jälkeen tallenne poistuu palvelusta automaattisesti.
Sulje -
Muut pulmat tallenteiden kanssa
Verkkotallenteiden katsominen ei onnistu:
Jos tallenteiden katsominen ei onnistu, tarkista, että netti toimii. Verkkotallenteiden katsominen vaatii nettiyhteyden.
Tallenne loppuu kesken:Luultavasti ohjelma on myöhästynyt aikataulusta. Ohjelmien tallennuksiin on valmiiksi lisätty jonkin verran lisäaikaa alkuun ja loppuun, mutta pidempi viive lähetysajassa voi katkaista ohjelman tallenteen loppuosan.
Tallenteen laatu on huono:Tarkista ensin käyttämäsi nettiyhteyden nopeus. Toimiakseen sujuvasti, DNA TV tarvitsee sekä älypuhelimessa että tabletissa vähintään 2 Mbit/s -nopeuden. Minimivaatimus laajakaistayhteyden verkkoyhteydelle on noin 1,5 Mbp/s.
Joskus myös alkuperäisessä kuvanlaadussa on puutteita. Tällöin kuva toistuu samantasoisena myös DNA TV -palvelussa.
Tee tarvittaessa netin nopeustesti.Tallenteet ovat kadonneet:
Toisinaan sovellus voi olla kirjannut käyttäjän ulos palvelusta. Tämä selviää käymällä ”Käyttäjän tiedot" -näkymässä. Tallenteet näkyvät vain kirjautuneille käyttäjille.
Tarvittaessa palvelun tai laitteen uudelleenkäynnistys ja uusi kirjautuminen saattavat palauttaa tallenteet näkyviin.Kovalevytallenteiden tekeminen tai katsominen ei onnistu:
Kovalevytallenteita voi tehdä ja katsella vain, jos käytössä on DNA TV -kovalevy. Ohjelmia ei voi tallentaa muille kovalevyille. Tarvittaessa tarkista USB-johdon liitännät DNA Hubi -laitteen ja kovalevyn välillä, sekä nettiyhteytesi. Kirjaudu ulos DNA TV -sovelluksesta ja takaisin sisään. Tämä tehdään Asetukset-valikossa.
Sulje -
Minkälainen kovalevy DNA Hubi -laitteeseen sopii?
Peruskanavien ja maksukanavien tallennusta varten voit liittää DNA Hubi -laitteeseen vain sille suunnitellun kovalevyn (yhteensopivan kovalevyn voi ostaa erikseen DNA:lta). IPTV-kanavien tallentaminen ei ole tuettu. Irrallisia kovalevyjä voi käyttää Android TV -sovellusten yms. kanssa (esim. valokuvien katseluun) kytkemällä kovalevyn laitteen sivulla olevaan USB-liittimeen.
Sulje -
Kovalevyä ei löydy
Kovalevytoiminnallisuudet näkyvät DNA Hubi -laitteella vain, jos kovalevy on kytketty DNA Hubi -laitteeseen. Jos kovalevy on kytketty, mutta kovalevytoiminnallisuudet eivät näy, kannattaa tehdä seuraavat toimenpiteet:
- Irrota kovalevyn johto DNA Hubi -laitteesta ja kytke se uudelleen. DNA Hubi löytää kovalevyn muutaman minuutin sisällä.
- Käynnistä DNA Hubi -laite uudelleen niin, että sammutat laitteen ensin kunnolla painamalla virtanäppäintä pitkään. Lyhyt virtanäppäimen painallus asettaa laitteen vain stand by -tilaan.
- Alusta kovalevy uudelleen > Huom! Tätä kannattaa kokeille vasta viimeisenä keinona, koska toiminne poistaa vanhat tallenteet.
Huom! On hyvä huomioida, että kovalevytallenteet ovat laitekohtaisia, eli vanhat tallenteet eivät toimi uudella kovalevyllä, jos se vaihdetaan.
Sulje -
Sarjan kaikkien jaksojen tallentaminen ei onnistu kovalevylle
Kovalevyn nykyisissä toiminnallisuuksissa jatkuva tallennus ei ole tuettu. Ohjelmia voi tallentaa vain asettamalla ne yksittäin tallentumaan.
Sulje -
En löydä Time Shift -toiminnallisuutta kovalevyllä
Kovalevyn nykyisissä toiminnallisuuksissa ns. Time Shift eli ajan siirto ei ole tuettu.
Sulje
Lisälaitteet ja muut tekniset tiedot DNA Hubi -laitteelle
-
Minkälainen peliohjain on yhteensopiva DNA Hubi -laitteelle?
DNA Hubi -laitteen kanssa toimii Android TV -yhteensopiva peliohjain. Myös DNA:n nettikaupasta on saatavilla laitteen kanssa yhteensopiva peliohjain.
Jos peliohjain ei toimi, tarkista, että se on yhteensopiva Android TV:n kanssa. Parita laite Android TV -asetusten kautta kohdasta”Lisää lisälaite”. Aseta peliohjain parinmuodostustilaan, jolloin DNA Hubi löytää laitteen ja tekee parituksen.
Sulje -
Voinko käyttää ulkoista kovalevyä (esim. Wboxin ulkoista kovalevyä)?
Vapaiden kanavien ja maksukanavien tallennusta varten voit liittää DNA Hubi -laitteeseen vain sille suunnitellun kovalevyn (yhteensopivan kovalevyn voi ostaa erikseen DNA:lta). Irrallisia kovalevyjä voi käyttää Android TV -sovellusten yms. kanssa (esim. valokuvien katseluun) kytkemällä kovalevyn laitteen sivulla olevaan USB-liittimeen.
Sulje -
Voinko käyttää muuta kuin DNA Hubi -laitteen omaa kaukosäädintä?
DNA Hubi -laitteen Android TV -ominaisuuksia voit ohjata Bluetooth-peliohjaimella sekä Googlen virallisella Android TV Remote -kaukosäädinsovelluksella. DNA TV -sovelluksen käyttöön toimii vain laitteen oma kaukosäädin.
Sulje -
Mitkä ulkoiset USB-muistit toimivat DNA Hubi -laitteessa?
USB-muistitikkuja ja irrallisia kovalevyjä voit käyttää Android TV -sovellusten yms. kanssa ja esim. valokuvien katseluun kytkemällä muistitikun tai kovalevyn DNA Hubi -laitteen sivulla olevaan USB-liittimeen. Ulkoisen USB-muistin on oltava tiedostomuodoltaan 32FAT, jotta se toimii DNA Hubi -laitteen kanssa.
DNA:n maksukanavien tallentamiseen sopii vain sitä varten suunniteltu DNA TV -kovalevy.Sulje -
Voinko yhdistää ulkoiset kaiuttimet bluetoothilla DNA Hubi -laitteeseen?
Tällä hetkellä bluetooth-kaiuttimet eivät toimi DNA Hubi -laitteen kanssa.
Sulje -
Mitä HDCP-suojauksen versiota DNA Hubi käyttää?
Tuettu profiili on HDCP 2.2. Huomioithan, että myös kotiteatterin ja TV:n pitää tukea vastaavasti HDCP 2.2. standardia.
Sulje -
Onko laitteessa HDR-kuvanparannus?
DNA Hubi tukee HDR10-ominaisuutta. Sovelluksista tätä osaa käyttää esimerkiksi Netflix.
Sulje -
Miten DNA Hubi toimii vahvistimen, tykin tai 4K-television kanssa?
DNA Hubi on testattu toimivaksi lukuisilla 4K-televisioilla ja vahvistimilla. Laite on myös virallisesti sertifioitu salauksen osalta.
Jos käytössä oleva laitteisto ei ole täysin 4K-yhteensopiva, voi tulla erilaisia haasteita. Tässä alla on muutamia esimerkkejä toimivista laiteyhdistelmistä sekä ratkaisuja mahdollisiin pulmatilanteisiin ja siitä, miten DNA Hubi, HDCP-kopiosuojaus, 4K ja kotiteatterivahvistimet liittyvät toisiinsa.
1) Esimerkki, jossa Hubi toimii: Käytössä Full HD
- Hubi (4K-laite)
- Vahvistin, jossa ei ole 4K-kyvykkyyttä, mutta on Full HD
- Televisio/tykki vahvistimen takana ja käytetty resoluutio Full HD
Tässä tapauksessa televisio tai tykki näyttää kuvan Full HD:na. Käytetty salaus on HDCP 1.4.
2) Esimerkki, jossa DNA Hubi toimii: Käytössä 4K
- DNA Hubi (4K-laite)
- Vahvistin, jossa on 4K-ominaisuus ja HDCP 2.2
- Televisio/tykki vahvistimen takana, joka hyväksyy speksin mukaan 4K signaalia ja HDCP 2.2:a sisälle
Tässä tapauksessa televisio tai tykki näyttää kuvan 4K:na ja käytetty salaus on HDCP 2.2.
3) Esimerkki, jossa DNA Hubi ei toimi: Vahvistin tukee 4K:ta, mutta ei HDCP 2.2:a- Käytössä on DNA Hubi
- Käytössä on 4K-kykyinen kotiteatterivahvistin, mutta vahvistimessa voi olla kaksi puutetta:
a. Vahvistimen pitää tukea HDCP 2.2 protokollaa.
b. Vahvistimen kaikki HDMI portit eivät tue HDCP 2.2 protokollaa - Käytössä on 4K-televisio.
Tässä tapauksessa vahvistin ilmoittaa tukevansa 4K:ta ja näyttölaite tukee tätä. Nyt koko putki yrittää käyttää HDCP 2.2, mutta vahvistimen portti (tai koko laite) ei tätä tue, joten saat virheilmoituksen.
Ratkaisuna on toisen portin käyttäminen tai vahvistimen uusiminen.
4) Esimerkki, jossa DNA Hubi ei toimi: Vahvistin tukee 4K:ta ja HDCP 2.2:a, mutta televisio ei ole 4K- Käytössä on DNA Hubi
- Käytössä on 4K-kykyinen kotiteatterivahvistin ja se osaa HDCP 2.2:n
- Käytössä on Full HD televisio tai tykki
Tässä tapauksessa vahvistin pyytää aina HDCP 2.2 Hubilta ja lähettää tämän HDCP 2.2 vaatimuksen näyttölaitteelle. Näyttölaite ilmoittaa, että HDCP 2.2 ei ole tuettu ja siten kuva ei näy.
Ratkaisuna on kytkeä DNA Hubi suoraan televisioon ja äänet SPDIF:llä vahvistimeen.Sulje
Ostaminen DNA TV -käyttöliittymästä
-
Mitä DNA TV -käyttöliittymästä voi ostaa?
Voit tilata helposti suosituimpia kanavapaketteja ja suoratoistopalveluita. Tilattavissa olevat sisällöt ovat C More Total, C More Sport, C More, Elisa Viihde Viaplay Total, Elisa Viihde Viaplay, Telia Liigapassi ja Telia Liigapassi UHD. C More -kanavapaketit sisältävät myös C More -suoratoistopalvelun.
Ostaminen on mahdollista DNA Hubi -laitteella sekä tietokoneella osoitteessa dnatv.dna.fi. Ostaminen ei ole tuettu DNA TV -mobiilisovelluksella.
Sulje -
Miten ostaminen tehdään?
Tarvitset ostamisen vahvistamiseen oman henkilökohtaisen DNA TV PIN -koodin, jolla vahvistetaan myös vuokraukset DNA TV Vuokraamossa. DNA TV PIN -koodin löydät tilausvahvistuksesta tai helposti Minun palvelustani (kohdasta Lisätiedot ja hallinta) tai Oma DNA -sovelluksesta.
- Valitse Menu-valikosta Suoratoistopalvelut ja valitse Tilaa lisää sisältöä.
- Tutustu kanavapaketteihin ja suoratoistopalveluihin kuvausten kautta tarkemmin. Näet kuvauksen yhteydessä hinnan ja kampanjaehdot.
- Paina valitsemasi kanavapaketin tai suoratoistopalvelun kohdalla Tilaa.
- Vahvista ostaminen henkilökohtaisella DNA TV PIN -koodilla.
- Ruudulla näkyy ilmoitus, kun ostaminen onnistuu.
- Tämän jälkeen voit palata takaisin katselemaan ohjelmia. Tilaamasi kanavat tai suoratoistopalvelu alkavat näkymään muutaman minuutin kuluessa tilauksesta.
- Tilauksen jälkeen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen.
Sulje - Valitse Menu-valikosta Suoratoistopalvelut ja valitse Tilaa lisää sisältöä.
-
Jos tilaan kanavapaketin DNA TV -käyttöliittymästä, miten tilaus maksetaan?
Tilaus veloitetaan DNA-laskulla samalla tavalla kuin muut tilaukset DNA:lta.
Sulje -
Tein tilauksen käyttöliittymän kautta, mutta en näe kanavia tai suoratoistopalvelua.
Jos muut kanavat ja suoratoistopalvelut toimivat normaalisti, tarkista nämä:
- Jos kanavat eivät näy DNA Hubi -laitteella, valitse Menu-valikosta Asetukset ja valitse Kanavahallinta ja tee kanavien viritys.
- Jos tilaukseesi sisältyy C More- tai Viaplay-suoratoistopalvelu, sovellus pitää asentaa Google Play -kaupasta. Katso tarkemmat ohjeet sovelluksen lataamiseen täältä.
- Kun tilaukseesi sisältyy Viaplay, muistathan tehdä erillisen aktivoinnin ohjeen mukaisesti täällä. Aktivointi on helpointa tehdä tietokoneen tai puhelimen selaimella.
Sulje -
Jos tilaan DNA TV -käyttöliittymästä kanavapaketin tai suoratoistopalvelun, onko siinä eroa nettikaupasta tai DNA:n myymälästä ostettuun tuotteeseen?
Ei ole. DNA TV -käyttöliittymässä tarjolla olevat kanavapaketit ja suoratoistopalvelut ovat perushinnaltaan ja sisällöltään vastaavat kuin DNA:n verkkokaupassa tai DNA:n myymälässä ostettavissa olevat tuotteet.
Sulje