Google WiFi Mesh -järjestelmä

Ominaisuudet

  • Tukee kaikkia laitetyyppejä, Ethernet-yhteydellä varustetussa kodissa se toimii suoraan pistorasiasta, muissa yhteystekniikoissa (kaapeli, DSL ja FTTH) tarvitset modeemin.
  • Asennus ja käyttö iOS- tai Android-sovelluksen avulla (sovellus suomen-, ruotsin- ja englanninkielinen)
  • Kaksi 1 Gbit/s ethernet-porttia, joista kumpikin voi toimia WAN- tai LAN-liitäntänä
  • 802.11 a/b/g/n/ac 
  • MU-MIMO-tekniikka 2,4 GHz (2 x 2) & 5 GHz (2 x 2)
  • Ethernet ja WiFi Backhaul
  • Quality of Service, Parental Control sekä monipuoliset tilatiedot
  • Myyntipakkauksessa yksi tukiasema, voit ostaa tukiasemia erikseen ja lisätä ne sovelluksella toimimaan yhteen

Käyttöönotto

  1. Sijoita Google WiFi keskeiselle paikalle ja näkyville, hyllylle tai TV-tasolle. Sovellus auttaa sinua laitteen sijoittamisessa.
  2. Kytke Google WiFi modeemiin tai ethernet-johdolla jakokaappiin (Huom! Saatat tarvita kytkimen) 
  3. Lataa Google WiFi -sovellus Google Play Storesta tai App Storesta
  4. Avaa sovellus ja etene sovelluksen ohjeiden mukaisesti

Tarkemmat ohjeet käyttöönottoon löydät Googlen sivuilta. Katso myös asennusvideo.

Yksityiskohtaisemmat ohjeet käyttöönottoon

  1. Kytke Google WiFi modeemiin. Modeemista kannattaa kytkeä WiFi pois päältä ja asettaa modeemi siltaavaan tilaan. Ethernet-kodissa et tarvitse modeemia.
  2. Kytke ethernet-johto Google WiFiin joko seinärasiasta (ethernet-yhteys) tai modeemista (kaapeli-, DSL- ja FTTH-yhteys).
  3. Kytke Google WiFin virtajohto kiinni seinään ja odota kunnes Google WiFi vilkuttaa hitaasti sinistä LED-valoa.
  4. Lataa Google WiFi -sovellus sovelluskaupastasi (Google Play Store tai App Store) ja seuraa sovelluksen ohjeita.

Langattoman nettiyhteyden asennus

  1. Muodosta nettiyhteys
  • Skannaa QR-koodi Google WiFin pohjasta. Skannaukseen tarvitset puhelimestasi Bluetooth-yhteyden.
  • Voit etsiä nettiyhteyden myös langattoman verkon nimen (SSID:n) avulla. Löydät SSID:n laitteen pohjasta nimellä Setup network ja salasanan Setup Code.
  1. Mobiililaitteesi yhdistää Google WiFiin.
  2. Valitse missä huoneessa laite sijaitsee.
  • Huoneen merkitseminen helpottaa etenkin silloin, kun käytössäsi on useita laitteita.
  1. WiFin nimi: Voit halutessasi nimetä SSID:n.
  2. Valitse WiFin salasana.
  3. Google Cloud Services: Valitse jos haluat käyttää Google WiFin kaikkia ominaisuuksia. Suosittelemme jättämään päälle.
  4. Näiden valintojen jälkeen WiFi-verkko muodostetaan taustalla.
  • 1.    Google WiFi -laite lataa ja asentaa päivitykset (kesto noin 5 min).
  • 2.    Saat halutessasi sähköpostin onnistuneesta käyttöönotosta.
  • 3.    Noin viikko asennuksen jälkeen saat toisen sähköpostin käyttövinkeistä.
  • 4.    Google WiFin käyttö ja esim. netin tilanteen näet kätevästi ja helposti mobiilisovelluksella, joka toimii myös kodin ulkopuolella.
     


Tuki ja ongelmatilanteet


Google WiFillä on 24 kk:n takuu ostohetkestä.

DNA:n asiakaspalvelu auttaa sinua tarvittaessa asennuksessa, ominaisuuksien kuvailussa sekä ongelmanratkaisussa liittyen laitteen käyttöönottoon tai virhetilanteisiin.

DNA:n asiakaspalvelu ohjaa ja välittää kysymyksiä tarvittaessa myös Googlen tukeen.

Suorat yhteystiedot Googlen tukeen löydät täältä (englanninkielinen).

Yleisohje ongelmatilanteisiin

  1. Käynnistä Google WiFi uudelleen tai irrota ethernet-johto hetkeksi.
  2. Sulje sovellus puhelimestasi pakotetusti.
  3. Käynnistä Google WiFi uudelleen.
  4. Jos yllä olevat keinot eivät auta ongelmaan, tee lopuksi tehdasasetusten palautus Google WiFi -laitteelle sekä mahdollisesti modeemille.

Tehdasasetusten palautus

  1. Paina Reset-näppäintä 10 sekunnin ajan ja päästä irti. Huom! Jos pidät painiketta pohjassa yli 15 sekuntia, laite alkaa näyttämään oranssia tai punaista LED-valoa ja tehdasasetusten palautus pitää aloittaa uudelleen.
  2. Odota noin 5 minuuttia, kunnes laite alkaa vilkuttamaan hitaasti sinistä pulssivaloa.
  3. Tee käyttöönotto uudestaan.

Google WiFi -laite ei käynnisty 

  1. Palauta tehdasasetukset.
  2. LED-valot saa pois päältä sovelluksella, joten tarkista ettet ole ottanut valoja pois päältä. Tehdasasetusten palautus palauttaa toki myös valot toimintaan.
  3. Kokeile toista virtapistoketta.
  4. Tarkista mobiilisovelluksesta, ettei laite ole offline-tilassa.
  5. Jos ongelma ei ratkennut, ota yhteyttä DNA:n asiakaspalveluun.

SSID ei näy ja/tai LED-valo on punainen

  1. Palauta tehdasasetukset.
  2. Varmista, että nettipiuha on liitetty oikein.
  3. Jos ongelma ei ratkennut, ota yhteyttä DNA:n asiakaspalveluun.