Google WiFi Mesh -järjestelmä
Ominaisuudet
- Tukee kaikkia laitetyyppejä, Ethernet-yhteydellä varustetussa kodissa se toimii suoraan pistorasiasta, muissa yhteystekniikoissa (kaapeli, DSL ja FTTH) tarvitset modeemin.
- Asennus ja käyttö iOS- tai Android-sovelluksen avulla (sovellus suomen-, ruotsin- ja englanninkielinen)
- Kaksi 1 Gbit/s ethernet-porttia, joista kumpikin voi toimia WAN- tai LAN-liitäntänä
- 802.11 a/b/g/n/ac
- MU-MIMO-tekniikka 2,4 GHz (2 x 2) & 5 GHz (2 x 2)
- Ethernet ja WiFi Backhaul
- Quality of Service, Parental Control sekä monipuoliset tilatiedot
- Myyntipakkauksessa yksi tukiasema, voit ostaa tukiasemia erikseen ja lisätä ne sovelluksella toimimaan yhteen
Käyttöönotto
- Sijoita Google WiFi keskeiselle paikalle ja näkyville, hyllylle tai TV-tasolle. Sovellus auttaa sinua laitteen sijoittamisessa.
- Kytke Google WiFi modeemiin tai ethernet-johdolla jakokaappiin (Huom! Saatat tarvita kytkimen)
- Lataa Google WiFi -sovellus Google Play Storesta tai App Storesta
- Avaa sovellus ja etene sovelluksen ohjeiden mukaisesti
Tarkemmat ohjeet käyttöönottoon löydät Googlen sivuilta. Katso myös asennusvideo.
Yksityiskohtaisemmat ohjeet käyttöönottoon
- Kytke Google WiFi modeemiin. Modeemista kannattaa kytkeä WiFi pois päältä ja asettaa modeemi siltaavaan tilaan. Ethernet-kodissa et tarvitse modeemia.
- Kytke ethernet-johto Google WiFiin joko seinärasiasta (ethernet-yhteys) tai modeemista (kaapeli-, DSL- ja FTTH-yhteys).
- Kytke Google WiFin virtajohto kiinni seinään ja odota kunnes Google WiFi vilkuttaa hitaasti sinistä LED-valoa.
- Lataa Google WiFi -sovellus sovelluskaupastasi (Google Play Store tai App Store) ja seuraa sovelluksen ohjeita.
Langattoman nettiyhteyden asennus
- Muodosta nettiyhteys
- Skannaa QR-koodi Google WiFin pohjasta. Skannaukseen tarvitset puhelimestasi Bluetooth-yhteyden.
- Voit etsiä nettiyhteyden myös langattoman verkon nimen (SSID:n) avulla. Löydät SSID:n laitteen pohjasta nimellä Setup network ja salasanan Setup Code.
- Mobiililaitteesi yhdistää Google WiFiin.
- Valitse missä huoneessa laite sijaitsee.
- Huoneen merkitseminen helpottaa etenkin silloin, kun käytössäsi on useita laitteita.
- WiFin nimi: Voit halutessasi nimetä SSID:n.
- Valitse WiFin salasana.
- Google Cloud Services: Valitse jos haluat käyttää Google WiFin kaikkia ominaisuuksia. Suosittelemme jättämään päälle.
- Näiden valintojen jälkeen WiFi-verkko muodostetaan taustalla.
- 1. Google WiFi -laite lataa ja asentaa päivitykset (kesto noin 5 min).
- 2. Saat halutessasi sähköpostin onnistuneesta käyttöönotosta.
- 3. Noin viikko asennuksen jälkeen saat toisen sähköpostin käyttövinkeistä.
- 4. Google WiFin käyttö ja esim. netin tilanteen näet kätevästi ja helposti mobiilisovelluksella, joka toimii myös kodin ulkopuolella.
Tuki ja ongelmatilanteet
Google WiFillä on 24 kk:n takuu ostohetkestä.
DNA:n asiakaspalvelu auttaa sinua tarvittaessa asennuksessa, ominaisuuksien kuvailussa sekä ongelmanratkaisussa liittyen laitteen käyttöönottoon tai virhetilanteisiin.
DNA:n asiakaspalvelu ohjaa ja välittää kysymyksiä tarvittaessa myös Googlen tukeen.
Suorat yhteystiedot Googlen tukeen löydät täältä (englanninkielinen).
Yleisohje ongelmatilanteisiin
- Käynnistä Google WiFi uudelleen tai irrota ethernet-johto hetkeksi.
- Sulje sovellus puhelimestasi pakotetusti.
- Käynnistä Google WiFi uudelleen.
- Jos yllä olevat keinot eivät auta ongelmaan, tee lopuksi tehdasasetusten palautus Google WiFi -laitteelle sekä mahdollisesti modeemille.
Tehdasasetusten palautus
- Paina Reset-näppäintä 10 sekunnin ajan ja päästä irti. Huom! Jos pidät painiketta pohjassa yli 15 sekuntia, laite alkaa näyttämään oranssia tai punaista LED-valoa ja tehdasasetusten palautus pitää aloittaa uudelleen.
- Odota noin 5 minuuttia, kunnes laite alkaa vilkuttamaan hitaasti sinistä pulssivaloa.
- Tee käyttöönotto uudestaan.
Google WiFi -laite ei käynnisty
- Palauta tehdasasetukset.
- LED-valot saa pois päältä sovelluksella, joten tarkista ettet ole ottanut valoja pois päältä. Tehdasasetusten palautus palauttaa toki myös valot toimintaan.
- Kokeile toista virtapistoketta.
- Tarkista mobiilisovelluksesta, ettei laite ole offline-tilassa.
- Jos ongelma ei ratkennut, ota yhteyttä DNA:n asiakaspalveluun.
SSID ei näy ja/tai LED-valo on punainen
- Palauta tehdasasetukset.
- Varmista, että nettipiuha on liitetty oikein.
- Jos ongelma ei ratkennut, ota yhteyttä DNA:n asiakaspalveluun.