Osta puhelimella tai tabletilla, maksa puhelinlaskulla

Nyt voit ostaa sovelluksia tabletilla tai puhelimella sovelluskaupasta, ja maksaa ostokset DNA:n puhelinlaskulla tai prepaid-liittymän saldolla.

Näin maksat Google Playsta tehdyt ostokset puhelinlaskulla

Voit maksaa Google Play -sovelluskaupasta tekemäsi ostokset DNA:n puhelinlaskulla tai DNA:n prepaid -liittymän saldolla. Huomaathan, että liikkuvan laajakaistan liittymät eivät ole palvelun piirissä.

Google Play -palvelu toimii kaikissa Android 2.2 ja sitä uudemmissa puhelimissa. Tee näin:

  • Lisää maksutavaksi operaattorilaskutus Google Playssä.
  • Ostokset suojataan Google-tunnuksesi salasanalla. Voit itse valita, kysytäänkö salasanaa jokaisen oston kohdalla, 30 minuutin välein vai ei ollenkaan. Mitä useammin salasanaa kysytään, sitä turvallisempaa ostaminen on.
  • Salasanaa kysytään aina alle 12-vuotiaille suunnattujen sovellusten kohdalla, ellei salasanan kysymistä ole erikseen otettu pois käytöstä.
  • Oletuskäyttöraja on 150 €/kk, maksimikertaostos 50 €.
  • Saat kaikista ostoksista tilausvahvistuksen sähköpostitse. Tilausvahvistus lähetetään Google-tilisi sähköpostiosoitteeseen.

Halutessasi voit estää Mobiilimaksun näin:

  • Voit estää ostokset P3- tai sitä tiukemmalla viestiestolla (ajanviete- ja aikuisviihde-estopalvelut). Lue lisää rajoituksista ja estoista täällä.

Ostosten tekeminen käytännössä

Jotta voit ostaa sovelluksia Google Playssä, liittymässäsi pitää olla käytössä mobiilidata. Käyttöönoton jälkeen voit maksaa myös käyttäessäsi WLAN-yhteyttä. Maksutapa määritellään asetuksista tai ostoksen yhteydessä (ks. ohje alla).

Sovelluskaupan virheilmoitukset

Alla olevasta taulukosta näet mahdolliset virheilmoitukset, mikäli ostaminen ei jostain syystä onnistu.

Otsikko virhetekstissä Virheviesti Aiheuttaja/Huomioitavaa
Maksu ei onnistu Liittymälläsi ei ole riittävästi saldoa. Jos haluat ostaa tämän kohteen, lataa liittymääsi lisää saldoa osoitteessa https://laturi.dna.fi. Lisämaksullisia palveluita voi ostaa vain ladatulla saldolla, ei bonussaldolla. Prepaid-liittymällä ei ole tarpeeksi saldoa.
Maksu ei onnistu Liittymäsi käyttöraja lisämaksullisille palveluille on täyttynyt. Liittymän omistaja voi nostaa käyttörajaa asiakaspalvelusta 044 144 044 (ark. 8-18, la 9-16.30). Puhelimellasi tehtävien lisämaksullisten ostosten saldoraja on ylittynyt.
Maksu ei onnistu Liittymälläsi oleva esto estää sisällön ostamisen puhelinlaskulle. Liittymän omistaja voi poistaa estoluokan asiakaspalvelusta 044 144 044 (ark. 8-18, la 9-16.30). Liittymällä on P3 tai tiukempi estoluokka kytkettynä tai liittymä on esim. suljettu.
Yhdistäminen ei onnistu Yritä myöhemmin uudelleen. Yhteysvirhe tai vastaava. Kokeile myöhemmin uudelleen.

 

Tietyissä tilanteissa lähetetään myös muistutusviesti tekstiviestinä puhelimeen:

Liittymällä estoluokka, joka estää oston

DNA: Liittymän DNA Play -ostokset puhelinlaskulla on estetty. Liittymän omistaja voi poistaa estoluokan asiakaspalvelusta 044 144 044 (ark. 8-18, la 9-16.30).

Prepaid-liittymässä ei riittävästi saldoa

DNA: Yritit ostaa Google Play -sovelluskaupasta ostoksen, mutta liittymälläsi ei ollut riittävästi saldoa. Saldoa voit ladata lisää osoitteesta laturi.dna.fi.

Tilauksen peruminen (alle 2 tuntia ostohetkestä)

  • Voit perua tilauksen kahden tunnin sisällä ostoksestasi (vain sovellukset)
  • Perumisen yhteydessä sovellus poistetaan ja veloitukset poistetaan laskulta.
  • Oston yhteydessä saldolle tehty varaus näkyy liittymällä pienellä viiveellä.
  • Perumisen voi tehdä vain kerran ohjelmaa kohden.
  • Ostoksen voi perua puhelimellasi Google Play -sovelluskaupassa tai tietokoneella osoitteessa play.google.com.

Näin maksat Microsoft Storesta tehdyt ostokset puhelinlaskulla

Voit maksaa Microsoft Storesta tekemäsi ostokset DNA:n puhelinlaskulla tai prepaid-liittymän saldolla. Lisää maksutapa Microsoft Storen maksuasetuksissa, jonka jälkeen voit ostaa Microsoft Storessa esim. Windows 10 -tietokoneella tai Xbox Onella. Huomaathan, että liikkuvan laajakaistan liittymät eivät ole palvelun piirissä.

Ohjeet DNA:n puhelinlaskun käyttöön Microsoft Store -sovelluskaupassa

  • Lisää maksutavaksi ”matkapuhelin” Microsoft Storessa.
  • Jos luottokortti on aiemmin lisätty Microsoft Storeen, voit vaihtaa maksutavan puhelinlaskuksi sovelluskaupan maksuasetuksista.
  • Oletuskäyttöraja on 150 €/kk ja kertaostosraja 50 €/ostos.
  • Microsoft lähettää jokaisesta ostoksesta kuitin sähköpostitse Microsoft-tilillä määriteltyyn sähköpostiosoitteeseen.
  • Voit edelleen käyttää luottokorttia ostoksesi maksamiseksi, mutta jatkossa voit vaihtaa halutessasi maksutavaksi DNA:n puhelinlaskua.

Maksutavan käyttö Xbox One -konsolilla

  • Palvelu ei ole käytössä alkuperäisellä Xbox- tai Xbox 360 –konsoleilla.
  • Maksutapa lisätään samalla tavoin kuin tietokoneen Microsoft Storessa.
  • Myös Xbox Live Gold ja Xbox Game Pass -jäsenyydet voi maksaa Mobiilimaksulla.

Halutessasi voit estää Mobiilimaksun näin:

  • Microsoft Store kuuluu estoluokaltaan palveluryhmään 3: Ajanvietepalvelut. Voit estää kaikki ostokset P3 tai sitä tiukemmalla viestiestoluokalla.
  • Voit halutessasi määrittää liittymällesi palveluneston, jonka avulla estät ostamisen Microsoft Storessa. Tämä on suositeltavaa etenkin lasten liittymille. Voit tehdä palveluneston DNA:n asiakaspalvelun kautta.

Microsoft Storen asiakaspalvelu

Microsoft Storen asiakastuesta vastaa Microsoft (puh. 09 8171 0400 ja https://support.microsoft.com/contactus). Microsoft käsittelee myös mahdolliset hyvityspyynnöt ja asiakasreklamaatiot.

Ostosten tekeminen käytännössä

Huom! Jotta voit maksaa ostoksesi puhelinlaskulla tai liittymäsi saldolla, Microsoft-tilin ja Windows 10 -laitteen maa-asetukset tulee olla Suomi.

Ohjeet DNA:n mobiilimaksulla maksamiseksi

Viihteen maailma. Maksa helposti.

Voit käyttää DNA:n liittymääsi App Store-, Apple Music-, iTunes- ja iBooks-ostojen maksamiseen. Se on turvallinen ja helppo tapa maksaa suosikkiviihteestäsi.

Usein kysytyt kysymykset