Osta puhelimella tai tabletilla, maksa puhelinlaskulla

Nyt voit ostaa sovelluksia tabletilla tai puhelimella sovelluskaupasta, ja maksaa ostokset DNA:n puhelinlaskulla tai prepaid-liittymän saldolla.

Näin maksat Google Playsta tehdyt ostokset puhelinlaskulla

Voit maksaa Google Play -sovelluskaupasta tekemäsi ostokset DNA:n puhelinlaskulla tai DNA:n prepaid -liittymän saldolla. Huomaathan, että liikkuvan laajakaistan liittymät eivät ole palvelun piirissä.

Google Play -palvelu toimii kaikissa Android 2.2 ja sitä uudemmissa puhelimissa. Tee näin:

  • Lisää maksutavaksi operaattorilaskutus Google Playssä.
  • Ostokset suojataan Google-tunnuksesi salasanalla. Voit itse valita, kysytäänkö salasanaa jokaisen oston kohdalla, 30 minuutin välein vai ei ollenkaan. Mitä useammin salasanaa kysytään, sitä turvallisempaa ostaminen on.
  • Salasanaa kysytään aina alle 12-vuotiaille suunnattujen sovellusten kohdalla, ellei salasanan kysymistä ole erikseen otettu pois käytöstä.
  • Oletuskäyttöraja on 150 €/kk, maksimikertaostos 60 €.
  • Saat kaikista ostoksista tilausvahvistuksen sähköpostitse. Tilausvahvistus lähetetään Google-tilisi sähköpostiosoitteeseen.

Halutessasi voit estää Mobiilimaksun näin:

  • Voit estää ostokset P3- tai sitä tiukemmalla viestiestolla (ajanviete- ja aikuisviihde-estopalvelut). Lue lisää rajoituksista ja estoista täällä.

Ostosten tekeminen käytännössä

Jotta voit ostaa sovelluksia Google Playssä, liittymässäsi pitää olla käytössä mobiilidata. Käyttöönoton jälkeen voit maksaa myös käyttäessäsi WLAN-yhteyttä. Maksutapa määritellään asetuksista tai ostoksen yhteydessä (ks. ohje alla).

Sovelluskaupan virheilmoitukset

Alla olevasta taulukosta näet mahdolliset virheilmoitukset, mikäli ostaminen ei jostain syystä onnistu.

Otsikko virhetekstissä Virheviesti Aiheuttaja/Huomioitavaa
Maksu ei onnistu Liittymälläsi ei ole riittävästi saldoa. Jos haluat ostaa tämän kohteen, lataa liittymääsi saldoa tai vaihda maksutapaa. Prepaid-liittymällä ei ole tarpeeksi saldoa.
Maksu ei onnistu Liittymäsi käyttöraja on täyttynyt. Ota yhteyttä DNA:n asiakaspalveluun nostaaksesi käyttörajaa tai vaihda maksutapaa. Puhelimellasi tehtävien lisämaksullisten ostosten saldoraja on ylittynyt.
Maksu ei onnistu Liittymälläsi oleva esto estää sisällön ostamisen puhelinlaskulle. Ota yhteyttä DNA:n asiakaspalveluun estopalvelun poistamiseksi. Liittymällä on P3 tai tiukempi estoluokka kytkettynä tai liittymä on esim. suljettu.
Yhdistäminen ei onnistu Yritä myöhemmin uudelleen. Yhteysvirhe tai vastaava. Kokeile myöhemmin uudelleen.

Tilauksen peruminen (alle 2 tuntia ostohetkestä)

  • Voit perua tilauksen kahden tunnin sisällä ostoksestasi (vain sovellukset)
  • Perumisen yhteydessä sovellus poistetaan ja veloitukset poistetaan laskulta.
  • Oston yhteydessä saldolle tehty varaus näkyy liittymällä pienellä viiveellä.
  • Perumisen voi tehdä vain kerran ohjelmaa kohden.
  • Ostoksen voi perua puhelimellasi Google Play -sovelluskaupassa tai tietokoneella osoitteessa play.google.com.

Näin maksat Windows-kaupasta tehdyt ostokset puhelinlaskulla

Voit maksaa Windows-kaupasta tekemäsi ostokset DNA:n puhelinlaskulla tai prepaid-liittymän saldolla. Osta sovellus puhelimellasi ja lataa se Windows 10 -tietokoneeseesi tai -tablettiisi. Voit ostaa millä tahansa puhelimella (myös Android- ja iOS-laitteilla). Huomaathan, että liikkuvan laajakaistan liittymät eivät ole palvelun piirissä.

Ohjeet DNA:n puhelinlaskun käyttöön Windows 10 -sovelluskaupassa

  • Lisää maksutavaksi ”matkapuhelin” Windows-kaupassa.
  • Jos luottokortti on aiemmin lisätty Windows-kauppaan, voit vaihtaa maksutavan puhelinlaskuksi sovelluskaupan maksuasetuksista.
  • Oletuskäyttöraja on 150 €/kk ja kertaostosraja 60 €/ostos.
  • Microsoft lähettää jokaisesta ostoksesta kuitin sähköpostitse Microsoft-tilillä määriteltyyn sähköpostiosoitteeseen.
  • Voit edelleen käyttää luottokorttia ostoksesi maksamiseksi, mutta jatkossa voit vaihtaa halutessasi maksutavaksi DNA:n puhelinlaskua.

Maksutavan käyttö Xbox One -konsolilla

  • DNA:n puhelinlaskun käyttö edellyttää, että konsoliin on päivitetty Windows 10 Anniversary Update
  • Palvelu ei ole käytössä alkuperäisellä Xbox- tai Xbox 360 –konsoleilla
  • Maksutapa lisätään samalla tavoin kuin tietokoneen Windows 10 -kaupassa

Halutessasi voit estää Mobiilimaksun näin:

  • Windows-kauppa kuuluu estoluokaltaan palveluryhmään 3: Ajanvietepalvelut. Voit estää kaikki ostokset P3 tai sitä tiukemmalla viestiestoluokalla.
  • Voit halutessasi määrittää liittymällesi palveluneston, jonka avulla estät ostamisen Windows-kaupassa. Tämä on suositeltavaa etenkin lasten liittymille. Voit tehdä palveluneston DNA:n asiakaspalvelun kautta.

Windows-kaupan asiakaspalvelu

Windows-kaupan asiakastuesta vastaa Microsoft (puh. 09 8171 0400 ja https://support.microsoft.com/contactus). Microsoft käsittelee myös mahdolliset hyvityspyynnöt ja asiakasreklamaatiot.

Ostosten tekeminen käytännössä

Huom! Jotta voit maksaa ostoksesi puhelinlaskulla tai liittymäsi saldolla, Microsoft-tilin ja Windows 10 -laitteen maa-asetukset tulee olla Suomi.

Ohjeet DNA:n mobiilimaksulla maksamiseksi

Viihteen maailma. Maksa helposti.

Voit käyttää DNA:n liittymääsi App Store-, Apple Music-, iTunes- ja iBooks-ostojen maksamiseen. Se on turvallinen ja helppo tapa maksaa suosikkiviihteestäsi.

Usein kysytyt kysymykset