Tietoa liittymistä ja niiden käytöstä
Liittymän käyttöönotto
-
Kun tarvitset DNA-liittymällesi uuden SIM-kortin, voit tilata sen näppärästi suoraan itsepalvelusta. Muutaman hengen pienyrityksen tarpeisiin tilaat uuden SIM-kortin kätevimmin DNA kuluttajaverkkokaupasta tai DNA Kaupasta. Itsepalvelun kautta on mahdollista tilata uusi trio- tai eSIM-kortti tai aktivoida olemassa olevan kortin käyttöön.
Mikäli itsepalvelun käyttöönotto on sinulla vielä vaiheessa, voit tilata uuden SIM-kortin asiakaspalvelumme kautta tai noutaa sen lähimmästä DNA Kaupastasi.
-
Itsepalvelussa voi tilaamisen yhteydessä syöttää olemassa olevan SIM-kortin numeron tai tilata uuden SIM-kortin. Ohjeet aktivointiin lähetetään vastaanottajalle SIM-kortin mukana tai yrityksen nimetty yhteyshenkilö voi aktivoida uuden SIM-kortin itsepalvelun kautta. Jos liittymä odottaa numeronsiirtoa, aktivointi tapahtuu numeronsiirron jälkeen.
Jos olet tilannut SIM-kortin DNA kuluttajaverkkokaupasta tai DNA Kaupasta, katso aktivointiohjeet täältä.
-
eSIM-kortin käyttöönotto vaatii aktivointikoodin. Liittymä on heti käyttövalmis aktivointikoodin lukemisen jälkeen.
Voit tilata eSIM-kortin sekä olemassa olevalle että uudelle yritysliittymälle (esim. DNA Business Rajaton 5G 1000M) YritysDNA-itsepalvelusta tai soittamalla myyntipalveluun 0800 30 20 30 (numero on maksuton). Tilatessasi liittymän YritysDNA-itsepalvelusta, valitse SIM-kortin tyypiksi eSIM. Saat tilauksen jälkeen QR-aktivointikoodin postitse tavallisen SIM-kortin tapaan.
Ohjeet eSIM-korttien tilaamiseen ja niiden aktivointiin yritykselle tilattuihin kuluttajaliittymiin (esim. DNA Rajaton 5G 1000M) löydät täältä. -
eSIM on älylaitteeseen integroitu digitaalinen SIM-kortti, joka helpottaa liittymän käyttöönottoa ja sisältää samat toiminnot kuin perinteinen muovinen SIM-kortti.
eSIMin suurimpana hyötynä on liittymän aktivoinnin vaivattomuus, eli puhelimeen ei tarvitse asentaa fyysistä SIM-korttia.
Lisäksi eSIMin avulla on mahdollista käyttää samassa laitteessa yhtä aikaa kahta eri liittymää: eSIMiä ja perinteistä SIM-korttia. Tämä mahdollistaa esimerkiksi sen, että puhelimessa voi käyttää sekä työliittymää että henkilökohtaista liittymää.
-
- Aloita avaamalla Apple Watch -sovellus älypuhelimestasi.
- Laita Apple Watch ranteeseen ja kohdista puhelimen kamera sitä päin.
- Aloita käyttöönotto seuraamalla puhelimen näytölle avautuvia ohjeita.
- Vahvista DNA Multi-SIM Yrityksille -lisäpalvelun käyttöönotto painamalla "Tilaa lisäpalvelu".
- Onnistuneen käyttöönoton jälkeen näytöllesi avautuu teksti "Tilaus onnistui!", jonka jälkeen pääset heti soittamaan ja vastaanottamaan puheluja älykellollasi ja käyttämään nettiä.
Liittymän hallinta
-
Yrityksen nimetyt yhteyshenkilöt voivat tarkistaa PUK-koodin itsepalvelun kautta liittymän hallinnasta.
-
Estä liittymän käyttö sulkemalla liittymä väliaikaisesti. Tämä onnistuu itsepalvelussa "Palvelut" välilehdeltä. Mene "Palvelunhallinta" osioon ja klikkaa liittymän tarkempiin tietoihin jolloin vasemmalle ilmestyy painike "Sulje liittymä väliaikaisesti". Jos et pääse kirjautumaan itsepalveluun voit ilmoittaa katoamisesta myös puhelimitse asiakaspalveluumme.
-
Voit tarkistaa liittymäsi ominaisuudet itsepalvelusta, kuten paketin koon tai nettinopeudet. Valitse liittymähallinnasta tietty numero ja sen muokkausnäkymästä voit tarkistaa kyseisen liittymän ominaisuudet, lisäpalvelut ja voit muokata liittymän tietoja.
-
Jo käytössä olevien liittymäpakettien sisältämät datanopeudet voi tarkistaa menemällä itsepalvelussa "Palvelut" välilehdelle, jonka jälkeen valitse "Palvelunhallinta" ja liittymä, jonka trakempia tietoja haluat tarkistella.
Nopeusvaihteluihin liittyvää tietoa ja nopeustesti löytyy täältä.
-
Yrityssopimuksen solmimisesta jää kopio tai kirjallinen vahvistus asiakkaalle. Sopimus- ja määräaikaisuustiedot sopimusehtoineen löytyvät sopimuksesta, josta voi tarvittaessa pyytää kopion yritysasiakaspalvelusta.
Liittymäkohtaiset määräaikaiset kampanjatiedot löytyvät itsepalvelusta liittymän hallinnasta.
Jos olet tilannut kuluttajaliittymän, sopimustiedot on lähetetty tilausvahvistusviestinä.
-
PIN-koodin voi vaihtaa puhelimen valikon kautta tai näppäilemällä **04(nykyinen PIN)*(uusi PIN)*(uusi PIN)#. DNA:n laskutusliittymien PIN-koodi on oletusasetuksena 1234.
-
Numeron voi vaihtaa yritysasiakaspalvelun kautta kirjallista pyyntöä vastaan. Huomaathan, että numeronvaihdon voi tehdä vain normaaleille laskutusliittymille. Numeronvaihto on maksullista.
-
Numeropalvelussa näytettäviä luettelotietoja voi muokata itsepalvelun kautta liittymän hallinnassa.
-
Omistussuhteen muutoksen voi tehdä itsepalvelun kautta liittymän hallinnasta tai numeronsiirtotilauksen yhteydessä. Kun sähköinen pyyntö omistussuhteenmuutoksesta on tehty itsepalvelussa, vastaanottaja saa ilmoituksen, jolloin numeron uusi omistaja voi vahvistaa muutoksen hyväksytyksi.
Huom! Numeronsiirtotilaus on mahdollista tehdä suoraan itsepalvelussa, kun sähköinen numeronluovutusvaltakirja on tehty ja allekirjoitettu numeron luovuttajan toimesta.
Katso tarkemmat ohjeet numeronsiirtoon täältä.
Jos olet tilannut liittymän DNA kuluttajaverkkokaupasta tai DNA kaupasta, katso ohjeet täältä.
-
Liittymätyypin valinta ja lisäpalveluiden valinnat tehdään kuten normaalin tilauksen yhteydessä. Palvelukohtaisissa valinnoissa tulee valita "Säilytän vanhan numeroni/numeronsiirto", jonka jälkeen syötetään siirrettävä puhelinnumero. Tämän jälkeen tulee valita, vaihtuuko siirrettävän numeron omistaja ja täytetään muut siirrettävään numeroon liittyvät tiedot.
DNA Business -liittymien omistajanvaihto numeronsiirtotilauksen yhteydessä onnistuu sähköisen valtuutuksen kautta itsepalvelussa. Muiden tuotteiden osalta vaaditaan erillinen valtakirja täytettynä, ennen kuin tilaus voidaan käsitellä.- Valtakirjan löydät numeronsiirtovaltakirja -linkin alta.
DNA Business -liittymien osalta itsepalvelu hakee valtakirjasta luovuttavan tiedot automaattisesti. Jos tiedot ovat virheelliset, voi tilaaja merkitä valtakirjan virheelliseksi, jolloin se hylätään. Jos tilaus jätetään kesken esimerkiksi valtakirjan puuttumisen takia, voi sitä jatkaa myöhemmin. Keskeneräinen tilaus näkyy Palvelut-välilehdellä.
Numeronsiirto käynnistyy heti, jos tilaukselle syötetään valmiina oleva SIM-kortti tai kun SIM-kortti kuitataan saapuneeksi aktivoimalla tilaus itsepalvelussa.
-
Numeronvaihto ei onnistu, jos liittymällä on jokin muu muutos meneillään. Esimerkiksi liittymätyypin- ja numeronvaihtoa ei voi tehdä samanaikaisesti. Ensin on tehtävä numeronvaihto ja tämän jälkeen voi tehdä liittymätyypin vaihdon.
Jos käytössäsi on ollut mobiilivarmenne, se poistuu liittymästä numeronvaihdon yhteydessä. Palvelu tulee rekisteröidä uudelleen käyttöön numeronvaihdon jälkeen.
Vastaajassa olevat viestit katoavat vaihdon yhteydessä ja vastaajanumero vaihtuu.
-
- Numeronsiirron epäonnistumisen tai hylkäyksen syynä voi olla puutteelliset omistaja/vastaanottajatiedot tai virheelliset tiedot liittymän sopimuksesta.
- Jos itsepalvelun kautta täytettyä numeronluovutusvaltakirjaa ei ole allekirjoitettu kahden viikon kuluessa, valtakirja hylätään.
- Mikäli siirtyvällä numerolla on määräaikainen sopimus luovuttavalla operaattorilla ja tilaukseen on valittu tieto, että nykyinen sopimus ei ole määräaikainen, numeronsiirtotilaus hylätään virheellisen sopimustiedon vuoksi. Sopimuksen määräaikaisuustiedon tulee olla siirtotilanteessa aina sama sekä luovuttavalla että vastaanottavalla operaattorilla.
-
Jos liittymä halutaan asettaa tauolle hetkellisen käyttötarpeettomuuden vuoksi, numero voidaan irtisanoa ja varata liittymän sopimustyypistä riippuen yrityksen omistukseen. Näin sama numero voidaan avata uudelleen käyttöön varauslistalta. Liittymän tauolle asettaminen on mahdollista yritysasiakaspalvelun kautta kirjallista pyyntöä vastaan. Liittymästä ei peritä kuukausimaksua tauon aikana.
Liittymä on myös mahdollista asettaa tilapäiseen sulkuun ilman tauotusta tai irtisanomista. Tällöin liittymästä peritään normaali kuukausimaksu.
-
Yritysliittymä on mahdollista sulkea tilapäisesti DNA:n itsepalvelukanavien tai yritysasiakaspalvelun kautta. Liittymä sulkeutuu pyynnöstä välittömästi, jolloin liikenteen lähettäminen ja vastaanottaminen on estetty kokonaan. Liittymän voi avata tilapäisestä sulusta milloin vain, yritysasiakaspalvelun kautta tai itsepalvelussa valitsemalla suljetun liittymänumeron hallinnan alta ”Avaa liittymä”.
Väliaikaisesti suljetusta liittymästä peritään kuukausimaksu normaalisti sulun ajalta.
-
Yrityksen yhteyshenkilö voi irtisanoa liittymän kirjallisesti asiakaspalvelun kautta.
Huom! Jos irtisanottava numero on alun perin muun operaattorin kuin DNA:n, numero palautuu 14 vuorokauden kuluttua tälle operaattorille. Jos haluat ottaa irtisanotun numeron uudelleen käyttöösi, ota yhteyttä siihen operaattoriin, jonka numero alkuperäisesti oli.
Liittymän käyttö ulkomailla
-
DNA:n roaming-hinnoittelu perustuu hintaryhmiin. Puhelun soittaminen ja vastaanotto veloitetaan sekuntipohjaisesti. Hinnat koskevat normaalihintaisia puheluita ja tekstiviestejä; eivät videopuheluita, erityishinnoiteltuja puheluita tai viestejä esim. palvelunumeroihin.
Kattava roaminghinnasto löytyy täältä.
Liittymille on asetettavissa roaming (verkkovierailu) - sekä ulkomaankäyttöesto itsepalvelun kautta. Mene "Palvelut" välilehdelle ja avaa "Palveluhallinta" näkymä ja liittymä jolle haluat tehdä muutokset. Klikkaa "Palvelun valinnat" vierestä oikealta "Muokkaa" ikonia jonka kautta pääset hallinnoimaan estoja.
-
Mikäli liittymäsi ei yhdisty verkkoon ulkomailla ollessasi, on hyvä ensimmäisenä tarkistaa laitteen asetuksista, että data roaming ei ole estetty. On myös hyvä tarkistaa, että mobiilidata on päällä. Mikäli verkkoa ei löydy, käynnistä puhelin uudelleen ja tee manuaalinen verkonhaku. Tukisivustoltamme löytyy laitekohtaiset ohjeet laitteiden asetuksiin mm. verkkoasetuksien osalta:
Liittymälle on myös saatettu asettaa esto. Estoluokat voi tarkistaa itsepalvelun kautta liittymäkohtaisesti "Palvelut" välilehdeltä. Mene "Palvelunhallinta" kohtaan ja valitse liittymä, jonka ominaisuuksia haluat tarkastella.
Liittymän lisäpalvelut
-
Sivustolta löydät kattavat tukiohjeet sekä käyttöoppaat eri laitevalmistajien laitteille, modeemeille sekä muille päätelaitteille.
Apuna sivustolla myös DNA:n tukifoorumi. Tukifoorumilla voit esittää kysymyksiä, lukea vastauksia, kommentoida kysymyksiä ja vastauksia sekä jakaa vinkkejä.
Laitteiden huollot hoidetaan DNA Kaupan kautta, josta tehdään asianmukainen huoltolähete ja laite toimitetaan huoltoon oikeaan paikkaan.
-
Lisämaksullisten palveluiden käyttörajoituksia ja estoja pääsee muokkaamaan itsepalelun kautta "Palvelut" välilehdeltä. Mene "Palvelunhallinta" kohtaan ja valitse liittymä, jolle haluat muutoksen tehdä. Löydät maksuttomat estopalvelut alta.
Multimediaviestiesto
Voit valita liittymään eston multimediaviestien lähetykselle ja/tai vastaanottamiselle.
Soitonesto
Viestintävirasto on jakanut maksulliset asiointi-, ajanviete- ja aikuisviihteen (esim. 0600- ja 0700-alkuiset) palvelunumerot eri luokkiin.Soitonestoluokat lyhyesti:
U: Estää soittamisen kansainvälisiin puhelinverkkoihin ja kansainvälisen kytkennän välittäviin palvelunumeroihin.
P1: Estää soittamisen kansallisen ja kansainvälisen kytkennän välittäviin palvelunumeroihin sekä yleishyödyllisiin-, asiointi-, ajanviete- ja aikuisviihdepalveluihin.
P2: Estää soittamisen asiointi-, ajanviete- ja aikuisviihdepalveluihin.
P3: Estää soittamisen ajanviete- ja aikuisviihdepalveluihin.
P4: Estää soittamisen aikuisviihdepalveluihin.
DNA tarjoaa käyttäjälle myös seuraavia estoluokkien yhdistelmiä: U+P1, U+P2 ja U+P3.
Tekstiviestiesto
Viestintävirasto on jakanut maksulliset asiointi-, ajanviete- ja aikuisviihteen (esim. 0600- ja 0700-alkuiset) palvelunumerot eri luokkiin.
Viestinestoluokat lyhyesti:P1: Estää tekstiviestien lähettämisen sekä vastaanottamisen ja Mobiilimaksun yleishyödyllisiin palveluihin, asiointipalveluihin, ajanvietepalveluihin ja aikuisviihdepalveluihin.
P2: Estää tekstiviestien lähettämisen sekä vastaanottamisen ja Mobiilimaksun asiointipalveluihin, ajanvietepalveluihin ja aikuisviihdepalveluihin.
P3: Estää tekstiviestien lähettämisen sekä vastaanottamisen ja Mobiilimaksun ajanvietepalveluihin ja aikuisviihdepalveluihin.
P4: Estää tekstiviestien lähettämisen sekä vastaanottamisen ja Mobiilimaksun aikuisviihdepalveluihin.
Sovelluskauppojen mobiilimaksuostokset voi estää P1-, P2- tai P3-viestiestoilla, jotka estävät kaikki ostokset sovelluskaupoista sisältötyypistä riippumatta.
Muut estot ja rajoitukset
Kiinteä numeron näytön esto estää aina liittymän numeron näkymisen soittaessa kotimaassa kotimaisiin liittymiin. Numero ei peity lähetetyistä tekstiviesteistä.
Verkkovierailuesto (roamingesto) estää liittymän käytön ulkomailla, sekä puheen että datan osalta. Roaming on yleistermi kaikella ulkomaille tapahtuvalla puhe- ja dataliikenteelle.
Ulkomaanpuheluesto estää soittamisen ulkomaille ja palvelunumeroihin, jotka yhdistävät kansainvälisiä puheluita.
-
Soitonsiirto kytketään ja sitä hallinnoidaan suoraan matkapuhelimen asetuksien kautta. Soitonsiirron kytkeminen ja poistaminen on maksullista asiakaspalvelun kautta, muutoksista veloitetaan hinnaston mukainen palvelumaksu 10,00€ (alv 0%).
Soitonsiirrot voi määritellä alla olevien koodien avulla tai matkapuhelimen valikosta.
Välitön soitonsiirto
Kaikki tulevat puhelut siirtyvät suoraan toiseen numeroon ilman, että puhelin soi.
Soitonsiirron asetus: **21* (kohdenumero) # Aktivoi siirto painamalla vihreää luuri -näppäintä.
Soitonsiirron poisto: ##21# luuri.
Soitonsiirto, kun puhelimeen ei vastata
Jos puhelimeen ei vastata, puhelu ohjautuu toiseen numeroon määrittelemäsi ajan kuluttua.
Soitonsiirron asetus: **61* (kohdenumero) **[aika sekunteina] # Aktivoi siirto painamalla vihreää luuri -näppäintä.
Soitonsiirron poisto: ##61# luuri.
Soitonsiirto, kun puhelin on varattu
Jos puhelin on varattu, puhelu ohjautuu suoraan toiseen numeroon.
Huomioithan että tämä siirto ei toimi, jos koputustoiminto on käytössä.
Soitonsiirron asetus: **67* (kohdenumero) # luuri. Aktivoi siirto painamalla vihreää luuri -näppäintä.
Soitonsiirron poisto: ##67# luuri.
Soitonsiirto, kun puhelimeen ei saada yhteyttä
Jos puhelin ei ole päällä tai verkon kuuluvuusalueella, puhelu ohjautuu toiseen numeroon.
Soitonsiirron asetus: **62* (kohdenumero) # Aktivoi siirto painamalla vihreää luuri -näppäintä.
Soitonsiirron poisto: ##62# luuri.
Kaikkien soitonsiirtojen kytkeminen pois päältä
Soitonsiirron asetus: ##002# Aktivoi poisto painamalla vihreää luuri -näppäintä.
-
Tarkista yritysasiakaspalvelustamme tai lähimmästä DNA Kaupasta, että liittymälläsi on palvelua tukeva SIM-kortti.
Liittymälle tulee aktivoida DNA Mobiilivarmenne -lisäpalvelu. Tämä voidaan tehdä yritysasiakaspalvelussa tai DNA Kaupassa. DNA Mobiilivarmenne -lisäpalvelun kytkentää voi pyytää yrityksen nimetty yhteyshenkilö.
Liittymän käyttäjä suorittaa DNA Mobiilivarmenne -palvelun rekisteröimisen osoitteessa: www.dna.fi/mobiilivarmenne.
Rekisteröinnin jälkeen DNA Mobiilivarmenne on käytettävissäsi.
-
Voit tilata lisäpalvelun liittymälle YritysDNA:sta tai Yritysasiakaspalvelusta.
Palvelu toimii DNA:n verkossa, joten se ei vaadi erillistä sovelluksen asennusta eikä palvelu siten kuormita laitteen suorituskykyä. -
Vaihdepalvelun poissaolo – ja lomavastaajaa hallitaan vaihdepalveluportaalista.
Mikäli yritykselläsi ei ole käytössä vaihdepalvelua, tiedustele mobiiliverkon Loma- ja poissaolovastaajan saatavuudesta liittymällesi yritysasiakaspalvelusta. Osaan yritysliittymistä saa käyttöön vastaajan loma- ja poissaolovastaajan.
DNA Loma- ja poissaolovastaaja on mobiililiittymän lisäpalvelu.
DNA loma- ja poissaolovastaaja mahdollista vakiopoissaolotervehdyksen seuraaviin vaihtoehdoin:
1. puhelu ohjataan kollegalle
2. puhelu ohjataan tavoittelemasi henkilön vastaajaan
3. puhelu ohjataan tavoittelemallesi henkilölle
DNA Loma – ja poissaolovastaaja on kytkettävissä itsepalvelun kautta:
"Palvelut" välilehdeltä. Mene "Palvelunhallinta" kohtaan ja valitse liittymä, jolle palvelu halutaan kytkeä. Valitse ”muokkaa” jonka kautta onnistut tekemään vastaajamuutokset sekä löydät vastaajanumerosi.
Ohjeita omistussuhteen muutokseen
-
Nykyisen omistajan tulee täyttää valtakirja numeron luovutuksesta tai tehdä vapaamuotoinen valtakirja, josta löytyy seuraavat tiedot:
- Luovuttaja (yrityksen nimi ja Y-tunnus)
- Luovutettava liittymänumero
- Vastaanottaja (yrityksen nimi Y-tunnus)
Yrityksen puolesta allekirjoittajana on valtuutettu yhteyshenkilö tai henkilö, jolla on nimenkirjoitusoikeus.
Liittymän uudelta omistajalta tarvitaan sähköpostivahvistus liittymän vastaanottamisesta.
- Yrityksen nimetty yhteyshenkilö toimittaa virallisesta sähköpostiosoitteesta (etunimi.sukunimi@yritys.fi) vahvistuksen osoitteeseen yritysasiakaspalvelu@dna.fi
- Vahvistuksessa ilmoitetaan haluttu liittymätyyppi ja mahdolliset lisäpalvelut.
Uusilta yritysasiakkailta tarvitsemme myös allekirjoitetun yrityssopimuksen.
Muutos tehdään kahden viikon kuluessa. Nykyinen omistaja vastaa laskutuksesta, kunnes liittymä on siirtynyt uudelle omistajalle.
-
Mikäli yrityksesi käytössä on kuluttajaliittymä, liittymän omistajana voit halutessasi luovuttaa numeron toiselle asiakkaalle. Voit tehdä luovutuksen joko Oma DNA -sovelluksessa tai ottamalla yhteys Yritysasiakaspalveluun.
-
Uusi asiakas saa sähköpostin osoitteesta automaatti@dna.fi otsikolla "Uuden sopimusasiakkaan muutoksen vahvistaminen liittymänumerolle XXX". Sähköpostissa on linkki sopimusasiakkaan vaihdon vahvistussivulle sekä kertakäyttöinen käyttäjätunnus sisäänkirjautumista varten. Salasana lähetetään tekstiviestillä.
Uusi asiakas näkee liittymän tiedot aukeavalla sivulla ja voi vaihtaa liittymälle maksajan tai käyttäjän.
Maksaja-kentän tiedoksi voidaan valita:
- Sama kuin sopimuksen nykyinen maksaja (oletusvalinta)
- Uusi omistaja vaihdetaan myös maksajaksi
Käyttäjä-kentän tiedoksi voidaan valita:
- Sama kuin sopimuksen nykyinen käyttäjä (oletusvalinta)
- Uusi omistaja vaihdetaan myös käyttäjäksi
Painamalla "Siirry tunnistautumiseen" uusi omistaja siirtyy verkkopankkinsa sivuille, jossa henkilöllisyys vahvistetaan. Mikäli kyseessä on yritys, hyväksyntä tehdään yrityksen nimenkirjoitusoikeudellisen pankkitunnuksilla.
Alkuperäinen omistaja voi seurata omistussuhteen muutoksen etenemistä itsepalvelun kautta. Sekä alkuperäiselle että uudelle asiakkaalle lähetetään tekstiviestejä muutoksen etenemisestä ja mahdollisesta hylkääntymisestä.
-
Nykyisen omistajan tulee täyttää numeronluovutusvaltakirja tai tehdä vapaamuotoinen valtakirja, josta löytyy seuraavat tiedot:
- Luovuttaja (henkilön nimi ja henkilötunnus)
- Luovutettava liittymänumero
- Vastaanottaja (yrityksen nimi Y-tunnus)
Yksityisasiakas allekirjoittaa valtakirjan.
Liittymän uudelta omistajalta tarvitaan sähköpostivahvistus liittymän vastaanottamisesta.
- Yrityksen nimetty yhteyshenkilö toimittaa yrityksen virallisesta osoitteesta (etunimi.sukunimi@yritys.fi) vahvistuksen sähköpostitse yritysasiakaspalvelu@dna.fi
- Vahvistuksessa ilmoitetaan haluttu liittymätyyppi ja mahdolliset lisäpalvelut
Uusilta yritysasiakkailta tarvitsemme myös allekirjoitetun yrityssopimuksen.
Yksityisasiakkaalle toimitetaan uusi SIM-kortti kirjattuna kirjeenä.- Kun uusi SIM-kortti noudetaan postista, omistussuhteenmuutos käynnistyy automaattisesti
- Muutoksen ajankohdasta tiedotetaan tekstiviestitse
- Muutos tehdään kahden viikon kuluessa
Nykyinen omistaja vastaa laskutuksesta, kunnes liittymä on siirtynyt uudelle omistajalle.
-
Nykyisen omistajan tulee täyttää numeronluovutusvaltakirja tai tehdä vapaamuotoinen valtakirja, josta löytyy seuraavat tiedot:
- Luovuttaja (yrityksen nimi ja Y-tunnus)
- Luovutettava liittymänumero
- Vastaanottaja (henkilön nimi ja henkilötunnus)
Yrityksen puolesta allekirjoittajana on valtuutettu yhteyshenkilö tai henkilö jolla on nimenkirjoitusoikeus.
- Liittymän omistussuhteen muutos onnistuu DNA Kaupassa, jossa yksityisasiakas voi asioida allekirjoitetun valtakirjan kanssa
- Mikäli yksityisasiakas ei pääse asioimaan DNA Kaupassa, voidaan sopimus tehdä yritysasiakaspalvelussa puhelimitse tai sähköpostitse yritysasiakaspalvelu@dna.fi
Nykyinen omistaja vastaa laskutuksesta, kunnes liittymä on siirretty uudelle omistajalle.
Hallinnoi liittymiäsi helposti itsepalvelussa!
Ota yhteyttä
Asiakaspalvelumme palvelee puhelimitse arkisin klo 8-16. Voit myös asioida chatin kautta (klo 8-16) tai jättää yhteydenottopyynnön.