Numeronsiirto yritykseltä henkilöasiakkaalle
Tältä sivulta löydät ohjeet numeron luovuttamiseen yritykseltäsi henkilöasiakkaalle, esimerkiksi työsuhteensa päättäneelle työntekijälle, joka haluaa pitää numeronsa.
Tämä ohje koskee yrityksen DNA yritysliittymän numeron omistussuhteen siirtämistä henkilöasiakkaalle DNA:n kuluttajaliittymään.
Mikäli yritykselläsi on käytössäsi oleva liittymä on ostettu DNA Kaupasta tai verkkokaupasta (pl. YritysDNA:sta tilatut liittymät) katso ohje "Omistussuhteen muutos kuluttajaliittymille."
Numeron luovuttaja (yritys)
Täytä ensin numeronluovutusvaltakirja. Allekirjoittajana tulee olla yrityksen nimetty yhteyshenkilö tai nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö.
Voit tehdä numeron omistussuhteen muutoksen helpoiten YritysDNA-itsepalvelussa irtisanomalla liittymän Palvelunhallinnan kautta, mikäli yritykselläsi on siihen oikeus. Varmista, että kaikki osapuolet ovat allerkijoittaneet numeronluovutusvaltakirjan ennen liittymän irtisanomista.
- Kirjaudu YritysDNA-itsepalveluun
- Mene Palvelut-osion Palvelunhallinta-välilehdelle
- Valitse listalta se liittymä, jonka numeron haluat luovuttaa
- Klikkaa vasemmalta valikosta "Irtisano liittymä"
- Ajasta irtisanominen ja luovuta numero
- Vahvista
Liittymän voi ajastaa irtisanomaan aikaisintaan kolmen viikon päähän. Numeron luovuttaja eli nykyinen omistaja (yritys) vastaa liittymän laskutuksesta, kunnes liittymän irtisanominen ja numeronsiirto astuu voimaan.
Mikäli yritykselläsi ei ole tunnuksia itsepalveluun, voit tilata tunnukset täyttämällä valtuutuslomakkeen täällä.
Jos yritykselläsi ei ole irtisanomisoikeutta YritysDNA:ssa, voit pyytää sitä asiakaspalvelusta. Voit tarvittaessa täyttää numeronluovutusvaltakirjan ja olla allekirjoittamisen jälkeen yhteydessä yritysasiakaspalveluumme.
Yritysasiakaspalvelun yhteystiedot löydät täältä.
Numeron vastaanottaja (yksityishenkilö)
Kun numeronluovutus on tehty sähköisesti, saat tekstiviestin, jonka lähettäjänä näkyy "Assently". Siirry tekstiviestin sisältämän linkin kautta tunnistautumiseen ja tunnistaudu vahvistaaksesi numeron omistussuhteen muutos. Sinulle jää valtakirjasta sähköinen kopio.
Numeron vastaanottamisen vahvistamisen jälkeen yritysasiakaspalvelumme soittaa sinulle muutaman arkipäivän kuluessa ja hoitaa uuden liittymäsopimuksen kanssasi.
Jos numeronluovutuslomake on lähetetty sähköpostitse, tulee sinun olla itse yhteydessä yritysasiakaspalveluun, joka hoitaa kanssasi uuden liittymätilauksen.
Mikäli haluat asioida DNA Kaupassa ja tehdä siellä uuden liittymäsopimuksen, sinun tulee ottaa mukaan sähköisesti allekirjoitettu valtakirja. Uusi liittymäsopimus tulee tehdä viimeistään seitsemän päivää ennen numeron luovuttajan (yrityksen) asettamaa irtisanomispäivää.
Yritysasiakaspalvelun yhteystiedot löydät täältä.
Uuden liittymän ja SIM-kortin aktivointi numeronsiirron yhteydessä
Kun vastaanotetun numeron liittymän SIM-kortti lähetetään ilmoitettuun osoitteeseen, omistussuhteenmuutos käynnistyy automaattisesti. Muutoksen ajankohdasta ilmoitetaan tekstiviestitse vastaanotettavaan numeroon. Muutos tapahtuu kahden viikon kuluessa SIM-kortin saapumisesta. Kuluttajaliittymän SIM-kortin voi aktivoida OmaDNA -sovelluksen tai vastaanotetun linkin kautta.