SIM-kortin aktivointi ja vaihtaminen

SIM-kortin aktivointi

Tavallinen SIM-kortti (TrioSIM)

TrioSIM-kortti aktivoituu automaattisesti, liittymää voi käyttää heti SIM-kortin saapumisen jälkeen. Mikäli kyseessä on numeronsiirto, SIM-kortin aktivoituminen on ajastettu ja saat aktivoitumisajankohdasta tietoa tekstiviestitse.

Tavallinen SIM on fyysinen kortti, joka asetetaan puhelimeen. TrioSIM sisältää kolme erikokoista SIM-korttia (mini, mikro ja nano), joita voidaan käyttää eri laitteissa, ja ne voidaan irrottaa ja vaihtaa tarpeen mukaan.

SIM-kortin vaihtaminen ja uuden tilaaminen

Voit vaihtaa liittymällesi SIM-kortin tilaamalla uuden YritysDNA-itsepalvelusta.

Näin tilaat uuden SIM-kortin olemassa olevalle liittymälle:

  1. Kirjaudu itsepalveluun
  2. Mene Palvelut-osion Palveluni-välilehdelle
  3. Valitse palvelulistalta liittymä, jonka SIM-kortin haluat vaihtaa
  4. Klikkaa vasemmalta valikosta "Vaihda SIM-kortti"
  5. Valitse "Tilaa uusi SIM-kortti"
  6. Valitse haluamasi SIM-korttityyppi
  7. Tarkista osoitetiedot
  8. Vahvista tilaus

Ohjeet aktivointiin saapuvat uuden SIM-kortin mukana. MIkäli kyseessä on Digitaalinen eSIM -kortti, voit aktivoida sen heti itsepalvelussa.

Mikäli sinulla on jo SIM-kortti, ja haluat vaihtaa SIM-korttisi siihen, seuraa näitä ohjeita:

  1. Kirjaudu itsepalveluun
  2. Mene Palvelut-osion Palveluni-välilehdelle
  3. Valitse palvelulistalta liittymä, jonka SIM-kortin haluat vaihtaa
  4. Klikkaa vasemmalta valikosta "Vaihda SIM-kortti"
  5. Syötä SIM-korttisi numero
  6. Vahvista tilaus

Kadonnut SIM-kortti tai laite

Estä ensin liittymän käyttö sulkemalla liittymä väliaikaisesti. Tämä onnistuu kätevästi itsepalvelussa veloituksetta.

  1. Kirjaudu itsepalveluun
  2. Mene Palvelut-osion Palveluni-välilehdelle
  3. Valitse palvelulistalta se liittymä, jonka haluat sulkea väliaikaisesti
  4. Klikkaa vasemmalta valikosta "Sulje liittymä väliaikaisesti"
  5. Klikkaa "Vahvista"

Jos et pääse kirjautumaan itsepalveluun, voit ilmoittaa katoamisesta myös puhelimitse yritysasiakaspalveluumme.

Mikäli puhelimessasi on paikannustoiminto käytössä, voit yrittää löytää puhelimesi sen avulla. Voit myös lukita puhelimen ja luoda viestin puhelimesi ruudulle etänä, jossa voit ohjeistaa löytäjää soittamaan sinulle toiseen numeroon.

Mikäli laite on kytketty pois päältä etähallinnan lukituskomento jää tällöin odottamaan ja se suoritetaan, kun laite ilmaantuu uudelleen verkkoon. Tällöin laitetta ei pysty enää hyödyntämään, jos puhelimen varastanut henkilö esimerkiksi aikoo myydä laitteesi eteenpäin.

Huom! Mikäli kyseessä on varkaus, muista tehdä rikosilmoitus sekä ilmoita varkaudesta esihenkilöllesi ja tarvittaessa yrityksesi vakuutusyhtiölle.

Yritysasiakaspalvelun yhteystiedot löydät täältä.