Laskut ja maksaminen

Usein kysytyt kysymykset

Miksi ensimmäinen laskuni on suurempi kuin odotin?

Uuden liittymän tai tuotteen laskutus alkaa aktivointipäivästä.

Jos ensimmäisen laskutusjakson veloitukset jäävät alle minimilaskutusrajan, muodostuu lasku vasta seuraavalta minimilaskutusrajan ylittävältä laskutusjaksolta. Ensimmäinen lasku sisältää avauspäivästä seuraavan laskutusjakson loppuun laskutetun osuuden.

Miten liittymätyypin muutos vaikuttaa laskuuni?

Miten liittymätyypin muutos vaikuttaa laskuuni?

Kun liittymätyyppi muutetaan, ovat uuden liittymätyypin ominaisuudet käytettävissä heti. Kuukausimaksut veloitetaan vanhalta ja uudelta liittymätyypiltä muutospäivältä. Jos muutos on tehty kesken laskutusjakson, kyseisen laskutusjakson laskulla näkyvät sekä vanhan paketin kuukausi- ja käyttöveloitukset että uuden paketin kuukausi- ja käyttöveloitukset.

Miten laskutus toteutuu kun liittymätyypin muutos aktivoituu verkkoon heti?

Kun liittymätyyppi muutetaan, ovat uuden liittymätyypin ominaisuudet käytettävissä heti. Kuukausimaksut veloitetaan vanhalta ja uudelta liittymätyypiltä muutospäivältä. Jos muutos on tehty kesken laskutusjakson, kyseisen laskutusjakson laskulla näkyvät sekä vanhan paketin kuukausi.

Mitä ovat laskullani olevat lisämaksulliset palvelut?

Laskulta nähtävässä palveluerittely-kohdassa on listattu kaikki lisämaksulliset puhelut ja viestit, esim. numerotiedustelupalvelun soitot.

Lisämaksulliseksi palveluksi luokitellaan kaikki liittymäpakettiin kuulumattomat veloitukset. Tällaisia ovat esimerkiksi teksti- tai multimediaviestit palvelunumeroihin tai valtakunnallisiin yritysnumeroihin.

Soitettaessa palvelu- ja yritysnumeroihin veloitetaan ko. palveluntarjoajan ilmoittaman puheluhinnan lisäksi matkapuhelinmaksu tai paikallisverkkomaksu.

Kuinka pitkä on laskutusjakso ja mikä on minimilaskutusraja?

Matkapuhelinliittymien laskutusjakso on kalenterikuukausi. Muilla tuotteilla ja palveluilla laskutusjakso voi olla pidempi palvelusta riippuen.

Minimilaskutusraja 5 euroa.

Hallinnoi laskujasi helposti itsepalvelussa!

Lue lisää

Tilaa sähköinen lasku!

Sähköinen lasku on veloitukseton ja säästää ympäristöä. Saat laskun halutessasi joko verkkolaskuna tai sähköpostilaskuna.

Hinnat ja sopimus­ehdot

Yleiset sopimusehdot, palveluhinnasto, laskutus- ja perintämaksut ym.

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelumme on apunasi arkisin klo 8-16. Digitaalinen DNA Apuri palvelee chatin kautta kellon ympäri.