YritysDNA-itsepalvelun avaaminen yritykselle

Yrityksille luodaan lähtökohtaisesti YritysDNA-tunnukset ja pääkäyttäjä yritysasiakkaaksi tulemisen yhteydessä DNA:n toimesta.
Mikäli yritykselläsi ei ole YritysDNA-tunnuksia, voit hakea niitä noudattamalla alla olevia ohjeita. Yrityksen tulee olla DNA:n yritysasiakas ennen tunnuksien hakemista.

1.    Valtuutuslomakkeen täyttäminen 

  •  Yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö voi valtuuttaa nimetyt henkilöt asioimaan DNA:n sähköisissä kanavissa ja yritysasiakaspalvelussa valtuutuslomakkeella.
  • Aloita täyttämällä ja allekirjoittamalla valtuutuslomake sähköisesti täällä. Voit lisätä useamman käyttäjän yhdellä kertaa.
  • Mikäli sähköinen asioiminen ei onnistu, voit tulostaa lomakkeen ja lähettää sen allekirjoitettuna DNA:n yritysasiakaspalveluun.

2.    Käsittely DNA Yritysasiakaspalvelussa

  • Valtuutuslomakkeen allekirjoittamisen jälkeen yritysasiakaspalvelumme ottaa lomakkeen käsittelyyn ja luo yrityksellesi yhden tai useamman pääkäyttäjätunnuksen (admin) valtuutuslomakkeella annettujen tietojen mukaisesti.
  • Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun yrityksesi YritysDNA-tunnus on luotu. Voit vahvistaa tunnuksen viestin linkin kautta.

3.    YritysDNA:n käytön aloittaminen

  • Kun olet saanut tunnukset ja vahvistanut salasanan, pääset kirjautumaan YritysDNA-itsepalveluun osoitteessa yritysdna.dna.fi.
  • Pääkäyttäjällä on kaikki oikeudet itsepalvelussa, ja tämä voi luoda palveluun uusia käyttäjiä ja käyttäjäryhmiä sekä määritellä heille soveltuvat käyttäjäoikeudet.