YritysDNA-itsepalvelu

DNA:n yritysasiakkaana hallinnoit palveluitasi juuri silloin, kuin sinulle parhaiten sopii – maksutta.

Hallinnoi palveluitasi kätevästi verkossa

YritysDNA on kaikkien DNA:n yritysasiakkaiden itsepalvelukanava, joka tarjoaa kokonaisvaltaisen näkymän yrityksesi asiakkuuteen.

YritysDNA:ssa voit hallinnoida yrityksesi käytössä olevia palveluita, laitteita, laskuja ja raportteja sekä tilata uusia laitteita ja liittymiä YritysDNA:n verkkokaupasta. Mikäli asiakkuuteesi kuuluu useampia yrityksiä, voit hallinnoida niiden asiakkuutta mutkattomasti samoilla tunnuksilla.

YritysDNA sopii kaikenkokoisten yritysten käyttöön, joilla on käytössään DNA:n yrityspalveluita. Mikäli yrityksesi käytössä on dna.fi -verkkokaupasta tai DNA Kaupasta ostettuja kuluttajapalveluita, voit hallinnoida niitä 24/7 Oma DNA -mobiilisovelluksessa tai verkkoitsepalvelussa.

 

Yrityksellesi luodaan YritysDNA-tunnukset usein automaattisesti, kun tulet DNA:n yritysasiakkaaksi. Mikäli yritykselläsi ei ole tunnuksia ja olet yritysasiakkaamme, voit tilata ne verkossa. Jos yritykselläsi on YritysDNA jo käytössä, mutta kaipaat käyttöoikeuksia, ota yhteyttä yrityksesi pääkäyttäjään.

YritysDNA-itsepalvelun käyttö on ollut helppoa ja joustavaa. Voin esimerkiksi avata liittymät ja muut lisäpalvelut itse.

- Simo Käyhkö, toimitusjohtaja, Jyväs-Caravan

Lue asiakastarina

Hallinnoi yrityksesi palveluita ja tilaa uusia

Hallitse monipuolisesti käyttäjiä ja käyttöoikeuksia

Tarkastele laskuja ja raportteja helposti yhdessä paikassa

Tee palvelupyyntöjä tai ota yhteyttä asiakaspalveluun chatin kautta

Näin otat YritysDNA-itsepalvelun yrityksesi käyttöön

Valtuutuslomakkeen täyttäminen

  • Yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö voi valtuuttaa nimetyt henkilöt asioimaan DNA:n sähköisissä kanavissa ja asiakaspalvelussa.
  • Aloita täyttämällä ja allekirjoittamalla valtuutuslomake sähköisesti. 
  • Halutessasi voit myös tulostaa lomakkeen ja lähettää sen allekirjoitettuna DNA Yritysasiakaspalveluun.

Käsittely DNA Yritysasiakaspalvelussa

  • Allekirjoituksen jälkeen Yritysasiakaspalvelumme ottaa lomakkeen käsittelyyn ja luo yrityksellesi yhden tai useamman pääkäyttäjätunnuksen (admin).
  • Lähetämme sinulle erillisen vahvistuksen, kun tunnus on luotu. 

Palvelun käytön aloittaminen

  • Tunnukset saatuasi pääset kirjautumaan YritysDNA:han osoitteessa yritysdna.dna.fi.
  • Pääkäyttäjällä on kaikki oikeudet ja hän voi luoda palveluun muut käyttäjät ja käyttäjäryhmät sekä määritellä heille soveltuvat käyttäjäoikeudet. 

YritysDNA:n hyödyt

Helppo hallinnointi ja tilaus

  • Palveluiden tilaaminen, muokkaus ja sulkeminen
  • Laitteiden tilaus, hallinta ja laiterekisteri
  • Palvelulaitteiden tilaus, hallinta, laiterekisteri ja raportointi
  • Uusien käyttäjien luominen ja monipuolinen käyttöoikeuksien hallinta
  • Vikailmoitusten ja palvelupyyntöjen hallinnointi

Kattava raportointi yhdessä paikassa

Palvelua kellonajasta riippumatta

  • Uusien palvelupyyntöjen avaus, seuranta ja käsittely - silloin kuin sinulle sopii
  • Asioiden nopea hoitaminen chatissa asiakaspalvelun kanssa

Suora pääsy muihin palveluihin

  • YritysDNA:n kautta pääset myös muihin DNA:n sähköisiin palveluihin yhdellä klikkauksella, ilman erillistä kirjautumista

Tärkeimmät toiminnallisuudet

  • Mahdollisuus tehdä muutoksia matkapuhelinliittymiin ja tarkistaa PUK-koodit
  • SIM-kortin vaihto ja liittymän väliaikainen sulku
  • Tilaushistorian selaaminen ja tilauksen tilan seuranta
  • Raporttien ja laskujen tarkastelu sekä lataaminen Excel-tiedostoon
  • Laskukopion lataaminen
  • Palvelupyynnön tai vikailmoituksen luominen ja käsittelyn seuranta
  • Chat-keskustelu asiakaspalvelun kanssa 
  • YritysDNA-käyttäjien luominen ja monipuolinenkäyttöoikeuksien hallinta
  • Siirtyminen DNA:n muihin sähköisiin palveluihin ilman erillistä kirjautumista
  • SLA-asiakkaille palvelutasojen toteutumien reaaliaikainen tarkastelu
  • Yrityksen ja DNA:n välisen dokumentaation jakaminen (palvelukuvaukset, palaverimuistiot jne.)    
  • Laitteiden tilaus, hallinta ja laiterekisteri
  • Palvelulaitteiden tilaus, hallinta, laiterekisteri ja raportointi

Usein kysytyt kysymykset

Haluan hallinnoida DNA:n yritystarjooman tuotteita ja laskuja, mitä itsepalvelua käytän ja millä tunnuksilla kirjaudun?

YritysDNA-itsepalvelussa hallinnoit DNA:n yritystarjoomasta ostettuja tuotteita ja palveluita sekä niihin liittyviä laskuja. Löydät alta ohjeet käyttöönottoon ja kirjautumiseen:


Käyttöönotto

  • Täytä käyttöönottolomake, joka lähetetään hyväksytettäväksi nimenkirjoitusoikeudelliselle henkilölle.
  • Käyttöönoton jälkeen, YritysDNA-pääkäyttäjät voivat luoda tunnukset haluamillesi käyttäjille.

Ohjeet käyttöönottoon


Tunnus

  • Kirjaudu palveluun DNA Tunnuksella, jossa käyttäjätunnus on s-postiosoite.
  • Yrityksesi YritysDNA-pääkäyttäjät voivat luoda tunnukset haluamillesi käyttäjille.

Ohjeet käyttäjien hallinnointiin


Kirjautuminen

https://yritysdna.dna.fi/

Haluan hallinnoida DNA:n kuluttajatarjooman tuotteita ja laskuja, mitä itsepalvelua käytän ja millä tunnuksilla kirjaudun?

Jos yrityksellesi on ostettu tuotteita ja palveluita DNA:n kuluttajatarjoomasta, yrityksesi nimenkirjoitusoikeuden omaavana henkilönä hallinnoit kaikkia palveluitasi Oma DNA -mobiilisovelluksesta. Jos haluat käyttää selainversiota kuluttajatuotteiden hallinnointiin, voit tehdä sen erillisestä itsepalvelusta. Huom. selainversiossa ei näy yrityksellesi ostettuja kiinteän laajakaistan tuotteita.


Oma DNA -mobiilisovellus


Oma DNA -sovelluksen käyttöönotto

  • Lataa sovellus, luo DNA Tunnus ja linkitä yrityksesi Y-tunnus tiliisi.
  • Käyttöönotto vaatii nimenkirjoitusoikeuden.

Ohjeet sovelluksen käyttöönottoon


Tunnus Oma DNA -sovellukseen

  • Kirjaudu Oma DNA -sovellukseen helposti verkkopankkitunnuksin tai Mobiilivarmenteella.

Usein kysytyt kysymykset Oma DNA -sovelluksen käytöstä

 

Selainitsepalvelu


Dna.fi itsepalvelun (selainversio) käyttöönotto

  • Käyttäjätunnus itsepalveluun lähetetään tilauksella annettuun sähköpostiosoitteeseen.


Tunnus selainversioon

  • Kirjaudu tunnuksella, joka on lähetty tilauksella annettuun s-postiosoitteeseen (esim. qd123456).
  • Yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö voi kirjautua pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.


Kirjautuminen

https://palvelu.dna.fi/kirjaudu/?siirry=/asiakas/

Haluan hallinnoida yritykseni tuotteita ja laskuja online-itsepalvelusta, mitä palvelua minun tulee käyttää ja millä tunnuksilla kirjaudun?

YritysDNA-itsepalvelussa hallinnoit DNA:n yritystarjoomasta ostettuja tuotteiden, palveluita ja näihin liittyviä laskuja.

Jos taas yrityksellesi on ostettu tuotteita ja palveluita DNA:n kuluttajatarjoomasta, yrityksesi nimenkirjoitusoikeuden omaavana henkilönä hallinnoit niitä helpoiten Oma DNA -mobiilisovelluksesta. Jos haluat käyttää selainversiota kuluttajatuotteiden hallinnointiin, voit tehdä sen erillisestä itsepalvelusta.

Alla olevaan taulukkoon on koottu keskeisimmät tiedot käyttöönottoa ja kirjautumista varten:

Itsepalvelu

Käyttötarkoitus

Käyttöönotto

Tunnus

YritysDNA
 
Lue lisää
Kirjaudu

DNA:n yritystarjoomasta ostettujen tuotteiden ja palveluiden sekä laskujen hallinnointi.
  • Täytä käyttöönottolomake, joka lähetetään hyväksytettäväksi nimenkirjoitusoikeudelliselle henkilölle.
  • Käyttöönoton jälkeen, YritysDNA-pääkäyttäjät voivat luoda tunnukset haluamillesi käyttäjille
  • Ohjeet
  • DNA Tunnus, jossa käyttäjätunnus on s-postiosoite.
  • Yrityksesi YritysDNA-pääkäyttäjät voivat luoda tunnukset haluamillesi käyttäjille.
Oma DNA -sovellus
 
Lue lisää ja lataa
DNA:n kuluttajatarjoomasta ostettujen mobiili- ja laajakaistatuotteiden sekä laskujen hallinnointi.
  • Lataa sovellus, luo DNA Tunnus ja linkitä yrityksesi Y-tunnus tiliisi.
  • Käyttöönotto vaatii nimenkirjoitusoikeuden
  • Ohjeet
  • DNA Tunnus, jossa käyttäjätunnus on s-postiosoite.
Dna.fi-itsepalvelu (yrityksille)
 
Kirjaudu
DNA:n kuluttajatarjoomasta ostettujen mobiilituotteiden sekä laskujen hallinnointi. Käyttäjätunnus itsepalveluun lähetetään tilauksella annettuun sähköpostiosoitteeseen.
  • Tunnus, joka on lähetty tilauksella annettuun s-postiosoitteeseen (esim. qd123456).
  • Yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö voi kirjautua pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

 

Jos sinulla on ongelmia kirjautumiseen liittyen, ota yhteyttä yritysasiakaspalveluun.