Vaihdepalvelun avulla yritys ja asiakas tavoittavat toisensa

Kun asiakas tai tuleva asiakas haluaa ottaa yhteyttä yritykseesi, hän mitä todennäköisimmin etsii verkkosivusi, löytää numerosi ja tarttuu puhelimeen. Pian toimistossa jo pirahtaakin, ja keskusteluyhteys tyytyväisen asiakkaan ja työntekijän välillä on avattu nopeasti ja helposti.

Tähän yksinkertaiselta vaikuttavaan tapahtumaketjuun liittyy valitettavan usein mutkia: asiakas ei tiedä kenelle soittaa, puhelin tuuttaa varattua – tai kenties koko firma on tältä päivältä jo kiinni. Tilanne on harmillinen niin asiakkaan kuin asiakasyhteyden menettäneen yrityksenkin näkökulmasta.

Koska edelleen suuri osa asiakkaiden yhteydenotoista tapahtuu puhelimen välityksellä, on yrityksen varmistettava henkilöstönsä ja palveluidensa tavoitettavuus myös puhelimitse.

Yksinkertainen keino tavoitettavuuden parantamiseen ja asiakaspalvelun kehittämiseen on vaihdepalvelun käyttöönotto. Se tarjoaa yrityksellesi yhden asiakkaille viestittävän numeron, josta he tavoittavat koko henkilöstösi.

Älykäs DNA Vaihdepalvelu ohjaa asiakkailta tulevat puhelut automaattisesti vapaalle työntekijälle tai helpon valikon kautta oikealle osastolle, kuten myyntiin tai asiakastukeen.

Yrityksen työntekijät voivat hallita omaa tavoitettavuuttaan monin eri tavoin, esimerkiksi mobiilisovelluksen kautta. Lisäksi vaihdepalvelu voidaan yhdistää muihin tietoihin, kuten kulunvalvontajärjestelmään tai työntekijöiden kokoustietoihin. Näin järjestelmä pysyy ajan tasalla ja tietää, kuka on valmiina vastaamaan asiakkaasi kysymyksiin.

Liiketoiminnan kannalta on keskeistä, ettei yksikään asiakas jää palvelematta.

Olipa kyseessä kymmenen tai viidenkymmenen ihmisen firma, eteen tulee tilanteita, jolloin kukaan ei ehdi vastata uuteen puheluun. Vaihdepalvelun jonotus- ja takaisinsoittopalvelu varmistavat, että niin vanhat kuin uudet asiakkaat tietävät saavansa palvelua, eivätkä koskaan putoa puhelinlangoilta yrityksesi tavoittamattomiin.

Yksi DNA Vaihdepalvelun valteista on mutkaton hallinta. Yritys voi säätää helposti soittajille kuuluvia tiedotteita, kuten aukioloaikoja, tai valita, mihin kellonaikaan puhelut ohjautuvat esimerkiksi vastaajaan. Pilvipohjainen vaihdepalvelu säästää turhalta vaivalta, sillä omaa puhelinvaihdetta tai kiinteitä pöytäpuhelimia ei tarvita. Mikä parasta, kuukausiveloitus perustuu käyttömääriin, eli maksat vain siitä, mitä käytät.
 

Haluatko parantaa yrityksesi tavoitettavuutta?

Se onnistuu helposti! Tutustu tarkemmin vaihdepalvelun ominaisuuksiin.

Tutustu

 

Avainsanat:

Viestintä Tavoitettavuus
 

Lue lisää uudesta työstä

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.