Blogit

DNA:n vahvat pohjoismaiset hartiat takaavat sujuvat digipalvelut läpi Pohjolan

Suomalaiset yritykset pystyvät nivomaan kätevästi yhteen eri Pohjoismaissa tarvittavat digitaalisen infrastruktuurin ratkaisut DNA:n avulla. DNA toimittaa yhden luukun periaatteella hallinnoidusti niin kiinteät ja langattomat verkot kuin tietoturvapalvelut, mobiililaitteet, roaming-sopimukset ja monet muutkin palvelut.

Osana Telenor-konsernia DNA tekee tiivistä, saumatonta yhteistyötä kaikissa Pohjoismaissa. Tämä tarjoaa kaikille yritysasiakkaalle runsaasti liiketoiminnallista lisäarvoa.

”Palvelujen hankinta, hallinta ja tuki sujuvat yrityksen kannalta paljon sutjakammin sen ansiosta, että kaiken tarvittavan saa yhdeltä luukulta. Kaikki tarpeet ovat mukana samassa korissa. Meiltä löytyvät edistykselliset viestintä-, data- verkko-, ja tietoturvapalvelut sekä vahvat pohjoismaiset hartiat kaikkien näiden tukemiseen myös Suomen rajojen ulkopuolella”, kuvailee yritysmyynnin johtaja Ari Alakiuttu, vastuualueenaan suuret ja kansainväliset yritykset.

Hyödyntämällä Telenorin vahvaa pohjoismaista preesensiä globaali yhteistyö yhteyksien ja muiden palveluiden saralla on vahvistunut entisestään. Nyt joka maassa ei tarvitse pähkäillä palveluiden kanssa erikseen.

”Meille perustavanlaatuinen tekijä on asiakaslähtöinen toimintatapa asiakkaan elinkaaren kaikissa vaiheissa. Osaamisemme ytimessä on tukea asiakasta esimerkiksi heidän avatessaan uusia toimipisteitä pohjoismaissa. Voimme toimittaa helposti palveluna keskeiset viestintä-, data-, verkko- ja tietoturvapalvelut. Asiakasyritysten resilienssiä vahvistaa vähintään kahdennettu verkkoinfrastruktuuri”, kuvailee DNA:n pohjoismaisesta liiketoiminnan kehityksestä vastaava Marcus Winter.

Yrityksen tarpeita kuunteleva ja skaalautuva kumppani

DNA tarjoaa asiakkailleen asiantuntemusta ja kykyä ymmärtää heidän liiketoimintansa, toimi asiakas sitten Suomessa tai laajemmin Pohjoismaissa.

”Meiltä löytyy kaikki tarvittava tietotaito teknisiin yksityiskohtiin ja asiakas voi keskittyä omaan liiketoimintaansa kaikessa rauhassa. Ratkaisumme skaalautuvat asiakkaan tarpeisiin ja mukautuvat helposti vaikkapa bisneksen laajentuessa, pystymme tekemään yllättävänkin ketteriä ratkaisuja”, Winter kertoo.

Monissa tutkimuksissa on käynyt ilmi, että yritykset haluavat vähentää erilaisten palveluiden ja ratkaisuiden toimittajien määrää – ja juuri tähän tarpeeseen DNA pystyy vastaamaan.

”Monet asiakkaamme haluavat panostaa syvällisempiin toimittajasuhteisiin, koska toimittajahallinta on niin vaativaa. Siksi he pyrkivät vähentämään toimittajia ja löytämään kumppaneita, jotka skaalautuvat eri pohjoismaihin yhden raamisopimuksen kautta”, Ari Alakiuttu selventää.

DNA haastaa ja auttaa kehittämään liiketoimintaa

Yksi osa pohjoismaista toimintamallia ovat DNA:n fasilitoimat innovaatiotyöpajat asiakkaille. Niissä asiakkaan liiketoimintajohto ja tietohallinto tuodaan yhteen miettimään yrityksen kehitystä ja tarpeita. Työpajoissa voidaan lähteä liikkeelle täysin tyhjältä pöydältä tai keskittyä jonkin tietyn ratkaisun luomiin mahdollisuuksiin liiketoiminnalle.

”Ylipäätään autamme asiakasta kohti parempaa liiketoimintaa muuttuvassa maailmassa, jota leimaa esimerkiksi datamäärän kasvu muun muassa tekoälyn kautta sekä tarve varmistaa jatkuvuus tietoturvan avulla ja tarve huolehtia työn joustavuudesta ja tuottavuudesta toimivilla yhteyksillä ja työkaluilla”, Winter kertoo.

Niin pohjoismaiseen kuin kotimaiseenkin malliin kuuluu asiakkaiden ajoittainen haastaminen. DNA:n asiantuntijat tuovat proaktiivisesti esiin havainnot siitä, miten asiakasyritys pystyisi kehittämään toimintaansa edelleen.

Suomalaiset yritykset hyötyvät Pohjoismaisesta yhteistyöstä

DNA on kuulunut Telenor-konserniin jo viiden vuoden ajan. Yhteistyö Norjaan, Ruotsiin ja Tanskaan on vuosien mittaan laajentunut ja syventynyt – ja yhteysreitit muualle Eurooppaan ovat paremmat kuin koskaan.

”Telenorilla tehdään monipuolista tutkimusta ja tuotekehitystä, ja muissa Pohjoismaissa saavutetut tulokset hyödyttävät asiakkaita Suomessa. Asiakkaiden eduksi kääntyy myös Telenorin erittäin vahva hankintavoima”, Alakiuttu sanoo.

DNA takaa yrityksille koko Pohjolan kattavat, sujuvat ja tulevaisuuden tarpeisiin muovautuvat mobiiliverkot sekä kiinteät verkkoyhteydet, joita täydentävät markkinoiden parhaat roaming-sopimukset – tietoturvapalveluita unohtamatta.

Lue lisää siitä, miten DNA:n tietoverkkopalvelut varmistavat yhteydet Pohjoismaiden kautta maailmalle!

Avainsanat:

Verkko Yhteydet Digitalisaatio Viestintä Asiakaskokemus Innovaatio Teknologia

Lue lisää uudesta työstä

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Tee asiakaspalvelusta yrityksesi kruununjalokivi – Ota käyttöön tekoälyvalmis monikanavainen asiakaspalveluratkaisu

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Hiekka-akku on tämän hetken puhuttavin innovaatio – Polar Night Energyllä on kunnianhimoiset kasvutavoitteet

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Mullista yrityksesi asiakaspalvelu tekoälyn voimalla – asiakaspoistuma pienenee, myynti kasvaa ja työntekijäkokemus paranee

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Asiakkaan tukena joka käänteessä – DNA:laiset syttyvät asiakaskohtaamisista ja kokevat työnsä merkitykselliseksi

Miltä näyttää teknologian vuosi 2024?

Uljaan uuden huomisen onnennumero on 14 – nimittäin niin monta nousevaa teknologiatrendiä esitellään DNA:n vuoden 2024 teknologiatrendiraportissa! Lue valppaasti, sillä monet näistä trendeistä tulevat jättämään jälkensä historiaan.

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.