Junnaavaa jonotusmusiikkia vaiko vauhdikasta vaihdepalvelua? Näin virität asiakaskokemuksen uudelle taajuudelle

Kun asiakas tavoittelee yritystäsi puhelimitse, jokin näistä kolmesta on hänellä yleensä mielessä: saada kysymykseen vastaus, ongelmaan ratkaisu tai tuote tilaukseen – ja mielellään mahdollisimman äkkiä. Hyvän asiakaskokemuksen varmistamiseksi yrityksesi kannattaakin satsata jonotusmusiikkielämyksen sijaan huippuunsa viritettyyn tavoitettavuuteen.

Keräsimme yhteen vinkkejä, joiden avulla yrityksesi saa vaihdepalvelustaan kaikki tehot irti.

Johdata asiakkaasi sujuvasti oikean henkilön luo

Asiakaskokemuksen kannalta on keskeistä, että soittaja saa ratkottua tilanteensa jo ensimmäisellä yhteydenottokerralla. Tästä syystä yrityksesi on tärkeä varmistaa, ettei asiakasta pompotella asiakaspalvelijalta toiselle. Oikotie oikean henkilön pakeille hyödyttää myös firmaasi, kun työaikaa ei tuhraannu ylimääräisiin puheluihin.

Vaihdepalvelun avulla puhelu on mahdollista siirtää automaattisesti vapaalle työntekijälle. DNA Call -mobiilisovelluksessa voit kätevästi muokata paikallaolotietojasi ja soittoasetuksiasi suoraan puhelimessa. Soittojen ohjausta ja työntekijän tavoitettavuutta on siten helppo hallinnoida.

Optimaalisen puhelureitin rakentamisessa auttaa valikkopalvelu. Sen avulla asiakas osaa itse suunnistaa oikealle luukulle, kuten vaikkapa laskutukseen, myyntiin tai huoltoon. Yrityksesi tehtäväksi jää vain muotoilla asiakkaita parhaiten palveleva valikkorakenne sekä informatiiviset äänitiedotteet.

Älä anna asiakkaan odottaa – soita takaisin!

Yleisesti ottaen asiakasta kismittää odotella vastausta puheluun. Jos kukaan linjan toisessa päässä ei tartu luuriin tarpeeksi nopeasti, kasvaa asiakkaan kynnys soittaa numeroon uudelleen. Vastaavasti yrityksen kannalta on ongelmallista, jos asiakaspuhelut menevät sivu suun.

Molempien osapuolten kannalta ikävän tilanteen voi välttää takaisinsoittopalvelulla. Palvelun avulla yrityksesi voi pirauttaa asiakkaalle joko tämän jonovuorolla tai ajastetulla takaisinsoitolla, jolloin asiakas saa yhteydenoton juuri hänelle sopivana hetkenä. Näin yrityksesi tavoitettavuus paranee – ja kaikki hyötyvät!

Puheentallennuksella parempaa asiakaspalvelua

Soittaessaan yritykseen asiakkaat haluavat mahdollisimman nopeasti relevanttia tietoa. Tästä syystä fiksu yritys opettelee ymmärtämään asiakastaan mahdollisimman hyvin. Kun aidot asiakaspalvelutilanteet tallentaa, voi niitä jatkossa hyödyntää asiakaspalvelun kehittämisessä.

Puheentallennus auttaa tavoitteen saavuttamisessa, sillä sen avulla yrityksesi voi hyödyntää tallenteita erilaisissa koulutuksissa. Monipuolisten tallennusvaihtoehtojen avulla yrityksesi voi myös valita, millaiset puhelut tallennetaan. Muistathan kuitenkin kertoa asiakkaallesi heti puhelun alussa, jos puhelu nauhoitetaan.

 

Tutustu DNA Vaihdepalveluun ja DNA Call -mobiilisovellukseen ja ota yhteyttä, niin tehdään asiakaspalvelustanne vieläkin jouhevampaa!

 

Artikkeli päivitetty 17.2.2022. Alunperin artikkeli on julkaistu 10.6.2021.

Avainsanat:

Viestintä Asiakaskokemus Tavoitettavuus
 

Lue lisää uudesta työstä

5/2022 DNA Business

Kehä III:n sisällä riittää vauhtia: DNA tarjoaa Helsingin nopeimman mobiiliyhteyden

DNA tarjoaa Helsingissä Suomen nopeimman 5G-yhteyden.
5/2022 DNA Business

Turussa tieto siirtyy vauhdilla DNA:n 5G-yhteyden siivittämänä

Niin pal kauhiast vauhtii! DNA tarjoaa Turussa Suomen nopeinta 5G-yhteyttä.
5/2022 DNA Business

Vauhti kiihtyy – Lahdessa voi nauttia DNA:n nopeasta 5G-yhteydestä

DNA:n mobiiliverkon keskimääräinen latausnopeus oli suurin jokaisessa mitatussa kaupungissa.
5/2022 DNA Business

DNA:n mobiiliyhteys Porissa on kaupungin nopein!

DNA:n mobiiliverkon keskimääräinen latausnopeus oli suurin jokaisessa mitatussa kaupungissa.

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.