Junnaavaa jonotusmusiikkia vaiko vauhdikasta vaihdepalvelua? Näin virität asiakaskokemuksen uudelle taajuudelle

Kun asiakas tavoittelee yritystäsi puhelimitse, jokin näistä kolmesta on hänellä yleensä mielessä: saada kysymykseen vastaus, ongelmaan ratkaisu tai tuote tilaukseen – ja mielellään mahdollisimman äkkiä. Hyvän asiakaskokemuksen varmistamiseksi yrityksesi kannattaakin satsata jonotusmusiikkielämyksen sijaan huippuunsa viritettyyn tavoitettavuuteen.

Keräsimme yhteen vinkkejä, joiden avulla yrityksesi saa vaihdepalvelustaan kaikki tehot irti.

Johdata asiakkaasi sujuvasti oikean henkilön luo

Asiakaskokemuksen kannalta on keskeistä, että soittaja saa ratkottua tilanteensa jo ensimmäisellä yhteydenottokerralla. Tästä syystä yrityksesi on tärkeä varmistaa, ettei asiakasta pompotella asiakaspalvelijalta toiselle. Oikotie oikean henkilön pakeille hyödyttää myös firmaasi, kun työaikaa ei tuhraannu ylimääräisiin puheluihin.

Vaihdepalvelun avulla puhelu on mahdollista siirtää automaattisesti vapaalle työntekijälle. DNA Call -mobiilisovelluksessa voit kätevästi muokata paikallaolotietojasi ja soittoasetuksiasi suoraan puhelimessa. Soittojen ohjausta ja työntekijän tavoitettavuutta on siten helppo hallinnoida.

Optimaalisen puhelureitin rakentamisessa auttaa valikkopalvelu. Sen avulla asiakas osaa itse suunnistaa oikealle luukulle, kuten vaikkapa laskutukseen, myyntiin tai huoltoon. Yrityksesi tehtäväksi jää vain muotoilla asiakkaita parhaiten palveleva valikkorakenne sekä informatiiviset äänitiedotteet.

Älä anna asiakkaan odottaa – soita takaisin!

Yleisesti ottaen asiakasta kismittää odotella vastausta puheluun. Jos kukaan linjan toisessa päässä ei tartu luuriin tarpeeksi nopeasti, kasvaa asiakkaan kynnys soittaa numeroon uudelleen. Vastaavasti yrityksen kannalta on ongelmallista, jos asiakaspuhelut menevät sivu suun.

Molempien osapuolten kannalta ikävän tilanteen voi välttää takaisinsoittopalvelulla. Palvelun avulla yrityksesi voi pirauttaa asiakkaalle joko tämän jonovuorolla tai ajastetulla takaisinsoitolla, jolloin asiakas saa yhteydenoton juuri hänelle sopivana hetkenä. Näin yrityksesi tavoitettavuus paranee – ja kaikki hyötyvät!

Puheentallennuksella parempaa asiakaspalvelua

Soittaessaan yritykseen asiakkaat haluavat mahdollisimman nopeasti relevanttia tietoa. Tästä syystä fiksu yritys opettelee ymmärtämään asiakastaan mahdollisimman hyvin. Kun aidot asiakaspalvelutilanteet tallentaa, voi niitä jatkossa hyödyntää asiakaspalvelun kehittämisessä.

Puheentallennus auttaa tavoitteen saavuttamisessa, sillä sen avulla yrityksesi voi hyödyntää tallenteita erilaisissa koulutuksissa. Monipuolisten tallennusvaihtoehtojen avulla yrityksesi voi myös valita, millaiset puhelut tallennetaan. Muistathan kuitenkin kertoa asiakkaallesi heti puhelun alussa, jos puhelu nauhoitetaan.

 

Tutustu DNA Vaihdepalveluun ja DNA Call -mobiilisovellukseen ja ota yhteyttä, niin tehdään asiakaspalvelustanne vieläkin jouhevampaa!

 

Artikkeli päivitetty 17.2.2022. Alunperin artikkeli on julkaistu 10.6.2021.

Avainsanat:

Viestintä Asiakaskokemus Tavoitettavuus

Lue lisää uudesta työstä

Artikkeli
Lähikuva henkilöstä, joka valitsee numeroita mustalla matkapuhelimen näppäimistöllä.
9/2025 DNA Yrityksille

83377788833 – Vieläkö muistat, miten Nokian puhelimella näpyteltiin viestejä?

Artikkeli
9/2025 DNA Yrityksille

Vähittäiskaupan kilpailu kovenee – näillä keinoin liiketoimintasi menestyy myös tulevaisuudessa

Artikkeli
Pitkät ruskeat hiukset omaava nainen, jolla on tummansininen pilkullinen paita, hymyilee kädet ristissä ikkunan ääressä.
9/2025 DNA Yrityksille

Supattelua kahvipöydässä vai hedelmällistä yhteistyötä – vinkit monisukupolvisen työyhteisön johtamiseen

Artikkeli
9/2025 DNA Yrityksille

Tekoäly innostaa sosiaali- ja terveydenhuollon kehittäjiä: ”Jos tätä ei Suomessa saada tehtyä, niin missä sitten?”

Artikkeli
Viisi ihmistä seisoo ja hymyilee sisätiloissa DNA:n Yrittäjä-tapahtumassa, heidän takanaan kirkkaat neonkyltit.
9/2025 DNA Yrityksille

Uudenlainen uhkamaisema vaatii yrityksiltä uutta pelikirjaa – ”Puolustuksen täytyy ottaa samat menetelmät käyttöön kuin hyökkääjien”

Teknologiatrendit 2025

Teknologian vuosi 2025 on lunastusten aikaa: tekoälylle asetetut odotukset alkavat konkretisoitua, siviili- ja puolustusteknologioiden käyttöulottuvuudet laajenevat ja yritysten kestävän kehityksen tavoitteita jalkautetaan käytäntöön.

Mitkä trendit tulevat vaikuttamaan merkittävästi tulevaisuuteemme niin arjessa kuin sen ulkopuolella?

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.