Junnaavaa jonotusmusiikkia vaiko vauhdikasta vaihdepalvelua? Näin virität asiakaskokemuksen uudelle taajuudelle

Kun asiakas tavoittelee yritystäsi puhelimitse, jokin näistä kolmesta on hänellä yleensä mielessä: saada kysymykseen vastaus, ongelmaan ratkaisu tai tuote tilaukseen – ja mielellään mahdollisimman äkkiä. Hyvän asiakaskokemuksen varmistamiseksi yrityksesi kannattaakin satsata jonotusmusiikkielämyksen sijaan huippuunsa viritettyyn tavoitettavuuteen.

Keräsimme yhteen vinkkejä, joiden avulla yrityksesi saa vaihdepalvelustaan kaikki tehot irti.

Johdata asiakkaasi sujuvasti oikean henkilön luo

Asiakaskokemuksen kannalta on keskeistä, että soittaja saa ratkottua tilanteensa jo ensimmäisellä yhteydenottokerralla. Tästä syystä yrityksesi on tärkeä varmistaa, ettei asiakasta pompotella asiakaspalvelijalta toiselle. Oikotie oikean henkilön pakeille hyödyttää myös firmaasi, kun työaikaa ei tuhraannu ylimääräisiin puheluihin.

Vaihdepalvelun avulla puhelu on mahdollista siirtää automaattisesti vapaalle työntekijälle. DNA Call -mobiilisovelluksessa voit kätevästi muokata paikallaolotietojasi ja soittoasetuksiasi suoraan puhelimessa. Soittojen ohjausta ja työntekijän tavoitettavuutta on siten helppo hallinnoida.

Optimaalisen puhelureitin rakentamisessa auttaa valikkopalvelu. Sen avulla asiakas osaa itse suunnistaa oikealle luukulle, kuten vaikkapa laskutukseen, myyntiin tai huoltoon. Yrityksesi tehtäväksi jää vain muotoilla asiakkaita parhaiten palveleva valikkorakenne sekä informatiiviset äänitiedotteet.

Älä anna asiakkaan odottaa – soita takaisin!

Yleisesti ottaen asiakasta kismittää odotella vastausta puheluun. Jos kukaan linjan toisessa päässä ei tartu luuriin tarpeeksi nopeasti, kasvaa asiakkaan kynnys soittaa numeroon uudelleen. Vastaavasti yrityksen kannalta on ongelmallista, jos asiakaspuhelut menevät sivu suun.

Molempien osapuolten kannalta ikävän tilanteen voi välttää takaisinsoittopalvelulla. Palvelun avulla yrityksesi voi pirauttaa asiakkaalle joko tämän jonovuorolla tai ajastetulla takaisinsoitolla, jolloin asiakas saa yhteydenoton juuri hänelle sopivana hetkenä. Näin yrityksesi tavoitettavuus paranee – ja kaikki hyötyvät!

Puheentallennuksella parempaa asiakaspalvelua

Soittaessaan yritykseen asiakkaat haluavat mahdollisimman nopeasti relevanttia tietoa. Tästä syystä fiksu yritys opettelee ymmärtämään asiakastaan mahdollisimman hyvin. Kun aidot asiakaspalvelutilanteet tallentaa, voi niitä jatkossa hyödyntää asiakaspalvelun kehittämisessä.

Puheentallennus auttaa tavoitteen saavuttamisessa, sillä sen avulla yrityksesi voi hyödyntää tallenteita erilaisissa koulutuksissa. Monipuolisten tallennusvaihtoehtojen avulla yrityksesi voi myös valita, millaiset puhelut tallennetaan. Muistathan kuitenkin kertoa asiakkaallesi heti puhelun alussa, jos puhelu nauhoitetaan.

 

Tutustu DNA Vaihdepalveluun ja DNA Call -mobiilisovellukseen ja ota yhteyttä, niin tehdään asiakaspalvelustanne vieläkin jouhevampaa!

 

Artikkeli päivitetty 17.2.2022. Alunperin artikkeli on julkaistu 10.6.2021.

Avainsanat:

Viestintä Asiakaskokemus Tavoitettavuus

Lue lisää uudesta työstä

Blogi
Kaksi naista seisoo ikkunan ääressä hymyillen ja katselee kannettavaa tietokonetta, jonka ulkopuolella on valtatie ja sininen taivas.
11/2025 Kaapro Kanto

Johtaja, älä rakenna hulppeaa pilvenpiirtäjää rapistuvien perustusten päälle

Artikkeli
Mustaan huppariin ja lippikseen pukeutunut valkohattuhakkeri Benjamin Särkkä puhuu podcast-mikrofoniin studiossa, jossa on violetti valaistus.
11/2025 DNA Yrityksille

Kyberhyökkäys maksoi kasinojätille 100 miljoonaa dollaria – Benjamin Särkkä: ”Ihan vanhanaikaisella mentiin sisään”

Artikkeli
Kyberasiantuntija Antti Kurittu istuu podcast-studiossa musta huppari päällä ja hymyilee kameralle.
11/2025 DNA Yrityksille

Näin eteni 35 miljoonan deepfake-huijaus – Aina vain uskottavampaa, varoittaa asiantuntija

Artikkeli
Matkapuhelinmasto metsän yllä auringonlaskun aikaan, taustalla värikäs taivas.
11/2025 DNA Yrityksille

Mobiiliverkot käyvät tuulella – ja hetkittäin akuilla

Artikkeli
Peter Nyman nauhoittamassa Kyberrosvot-podcastia.
11/2025 DNA Yrityksille

Kyberrosvot etsivät aina helpointa reittiä sisään – eikä saaliina haeta vain dataa

Teknologiatrendit 2025

Teknologian vuosi 2025 on lunastusten aikaa: tekoälylle asetetut odotukset alkavat konkretisoitua, siviili- ja puolustusteknologioiden käyttöulottuvuudet laajenevat ja yritysten kestävän kehityksen tavoitteita jalkautetaan käytäntöön.

Mitkä trendit tulevat vaikuttamaan merkittävästi tulevaisuuteemme niin arjessa kuin sen ulkopuolella?

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.