Junnaavaa jonotusmusiikkia vaiko vauhdikasta vaihdepalvelua? Näin virität asiakaskokemuksen uudelle taajuudelle

Kun asiakas tavoittelee yritystäsi puhelimitse, jokin näistä kolmesta on hänellä yleensä mielessä: saada kysymykseen vastaus, ongelmaan ratkaisu tai tuote tilaukseen – ja mielellään mahdollisimman äkkiä. Hyvän asiakaskokemuksen varmistamiseksi yrityksesi kannattaakin satsata jonotusmusiikkielämyksen sijaan huippuunsa viritettyyn tavoitettavuuteen.

Keräsimme yhteen vinkkejä, joiden avulla yrityksesi saa vaihdepalvelustaan kaikki tehot irti.

Johdata asiakkaasi sujuvasti oikean henkilön luo

Asiakaskokemuksen kannalta on keskeistä, että soittaja saa ratkottua tilanteensa jo ensimmäisellä yhteydenottokerralla. Tästä syystä yrityksesi on tärkeä varmistaa, ettei asiakasta pompotella asiakaspalvelijalta toiselle. Oikotie oikean henkilön pakeille hyödyttää myös firmaasi, kun työaikaa ei tuhraannu ylimääräisiin puheluihin.

Vaihdepalvelun avulla puhelu on mahdollista siirtää automaattisesti vapaalle työntekijälle. DNA Call -mobiilisovelluksessa voit kätevästi muokata paikallaolotietojasi ja soittoasetuksiasi suoraan puhelimessa. Soittojen ohjausta ja työntekijän tavoitettavuutta on siten helppo hallinnoida.

Optimaalisen puhelureitin rakentamisessa auttaa valikkopalvelu. Sen avulla asiakas osaa itse suunnistaa oikealle luukulle, kuten vaikkapa laskutukseen, myyntiin tai huoltoon. Yrityksesi tehtäväksi jää vain muotoilla asiakkaita parhaiten palveleva valikkorakenne sekä informatiiviset äänitiedotteet.

Älä anna asiakkaan odottaa – soita takaisin!

Yleisesti ottaen asiakasta kismittää odotella vastausta puheluun. Jos kukaan linjan toisessa päässä ei tartu luuriin tarpeeksi nopeasti, kasvaa asiakkaan kynnys soittaa numeroon uudelleen. Vastaavasti yrityksen kannalta on ongelmallista, jos asiakaspuhelut menevät sivu suun.

Molempien osapuolten kannalta ikävän tilanteen voi välttää takaisinsoittopalvelulla. Palvelun avulla yrityksesi voi pirauttaa asiakkaalle joko tämän jonovuorolla tai ajastetulla takaisinsoitolla, jolloin asiakas saa yhteydenoton juuri hänelle sopivana hetkenä. Näin yrityksesi tavoitettavuus paranee – ja kaikki hyötyvät!

Puheentallennuksella parempaa asiakaspalvelua

Soittaessaan yritykseen asiakkaat haluavat mahdollisimman nopeasti relevanttia tietoa. Tästä syystä fiksu yritys opettelee ymmärtämään asiakastaan mahdollisimman hyvin. Kun aidot asiakaspalvelutilanteet tallentaa, voi niitä jatkossa hyödyntää asiakaspalvelun kehittämisessä.

Puheentallennus auttaa tavoitteen saavuttamisessa, sillä sen avulla yrityksesi voi hyödyntää tallenteita erilaisissa koulutuksissa. Monipuolisten tallennusvaihtoehtojen avulla yrityksesi voi myös valita, millaiset puhelut tallennetaan. Muistathan kuitenkin kertoa asiakkaallesi heti puhelun alussa, jos puhelu nauhoitetaan.

 

Tutustu DNA Vaihdepalveluun ja DNA Call -mobiilisovellukseen ja ota yhteyttä, niin tehdään asiakaspalvelustanne vieläkin jouhevampaa!

 

Artikkeli päivitetty 17.2.2022. Alunperin artikkeli on julkaistu 10.6.2021.

Avainsanat:

Viestintä Asiakaskokemus Tavoitettavuus

Lue lisää uudesta työstä

Suomen menestys syntyy loskan keskellä
9/2022 DNA Business

Suomen menestys syntyy loskan keskellä

Slushin toimitusjohtaja Eerika Savolainen vinkkaa, mitä kasvuyrittäjyydestä kiinnostuneen kannattaisi tehdä juuri nyt. 
9/2022 DNA Business

Tietoturvahyökkäyksillä on monta muotoa ja seurausta – varaudu ainakin näihin yleisimpiin uhkiin

Lue DNA:n tietoturva-asiantuntija Juho Saarisen vinkit parempaan tietoturvaan.
Energiatehokkuuden parantaminen on pienillekin yrityksille taloudellisesti kannattavaa
9/2022 DNA Business

"Energiatehokkuuden parantaminen on pienillekin yrityksille taloudellisesti kannattavaa"

Valtion kestävän kehityksen yhtiön Motiva Oy:n johtava asiantuntija Tomi Kiuru vastaa kysymykseen: miten yrityksen energiatehokkuutta voi parantaa?
Vaihdepalvelun avulla yritys ja asiakas tavoittavat toisensa
9/2022 DNA Business

Vaihdepalvelun avulla yritys ja asiakas tavoittavat toisensa

Liiketoiminnan kannalta on keskeistä, ettei yksikään asiakas jää palvelematta.

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.