Fredmanin asiakaskokemus- ja brändijohtaja Susanna Paloheimolle muutos merkitsee mahdollisuutta

Rohkeus, avoimuus ja riittävä lepo ovat Fredmanin Susanna Paloheimo reseptit menestykseen. Lue juttu ja katso videot.

Sosiaalisen median intohimoinen puolestapuhuja Susanna Paloheimo hiljensi tahtiaan oivaltaessaan, että kiireestä kärsii koko organisaatio. Paloheimon mukaan muutos vaatii rohkeutta ja avoimuutta – ja niitä hänellä riittää.

Lähes kaksi vuosikymmentä yrittäjänä ja viimeiset kaksi vuotta täydellistä keittiötä tavoittelevan tuote-, palvelu- ja ratkaisutalo Fredmanin asiakaskokemus- ja brändijohtajana ovat koulineet Susanna Paloheimosta viestinnän ammattilaisen, jonka puheissa toistuvat sanat muutos, mahdollisuus ja asiakaskokemus.

 

Onko sosiaalinen media pelkkää hömpötystä? Katso Susannan ja Paulan keskustelu.

Digitalisaation intohimoisena puolestapuhujana Paloheimo keskustelee Twitterissä luontevasti kuin saunan lauteilla, mutta perheasiat hän pitää itsellään. "On minun tehtäväni suojella lapsiani, ei käyttää heitä osana omaa tarinaani – heillä on oikeus luoda oma digitaalinen jalanjälkensä", hän toteaa.

Laatu kasvaa levossa

Paloheimon kiireinen arki perheyrityksen uudistajana vaatii paitsi verkostojen luomista, myös rautaista kuntoa. Aikaisemmin hän juoksi maratoneja koetellessaan omia rajojaan, mutta on sittemmin hiljentänyt tahtia.

"Nykyään minulle tärkeintä on, että pystyn nauttimaan elämästä, lapsistani ja työstä. Liian kova treeni vie voimavaroja, joita tarvitsen arjessa."

Paloheimo kertoo muistuttavansa itseään säännöllisesti levon tärkeydestä, ja hän onkin lanseerannut johtoryhmässä ajatuksen, jonka mukaan laatu kasvaa levossa.

"Kun tekee asioita kiireellä ja paineella, alkaa tulla virheitä ja niistä kärsii koko organisaatio", hän kertoo oivalluksistaan.

https://www.youtube.com/watch?list=PL8r1qtYNtL8LUGmVzqRX_B0ga4YbyXdMR&v=B6AMo5pZN20

Lepo parantaa työn laatua. Katso Susannan ja Paulan keskustelu aiheesta.

Rehellisesti viestiminen kannattaa aina

Fredmanilla Paloheimo on seurannut teollisuusyrityksen kasvua kohti asiakas-, brändi- ja palvelulähtöistä toimintamallia, ja pitää muutosta suurena mahdollisuutena.

"Jumiin jääminen vanhaan ole koskaan tuottanut hyvää, eikä muutos onnistu ilman rohkeaa kokeilua. Täytyy kuitenkin osata tehdä riittävän ajoissa päätös, jos kokeilu ei toimikaan", hän toteaa.

Myös muutosvastarinta on tullut tutuksi tilanteissa, joissa hän on itse nähnyt suuren tilaisuuden, mutta muut uhan, jota tulee vastustaa. Hän on huomannut, että muutoksista rehellisesti viestiminen on tärkeää.

"Me olemme Fredmanilla välillä jakaneet blogissamme niin avoimesti asioita, että mietimme, olemmeko ihan hulluja. Olemme kertoneet onnistumisten lisäksi myös ongelmista, ja tulleet kaiken tuskamme kanssa julkisuuteen", hän toteaa.

 

Katso videolta kaikki neljä Susanna Paloheimon ja Paula Miettisen keskustelua >>

Kuuntele myös podcast! 

Avainsanat:

Työkulttuuri Johtaminen Muuttuva työ
 

Lue lisää uudesta työstä

10/2021 Johan Flykt

Onko asiakas edelleen jonossa? Näin palvelet tehokkaasti

Monikanavaisuus on selvästi parantanut asiakaspalvelun saavutettavuutta.
10/2021 Mikko Kannisto

Pakko uskaltaa rikkoa vanha ja rakentaa turvallisempi perusta

Maailma ympärillämme muuttui ja muuttuu.
Privaattiverkko takaa kapasiteetin kriittisille liiketoimintasovelluksille
10/2021 DNA Business

Privaattiverkko takaa kapasiteetin kriittisille liiketoimintasovelluksille

Privaattiverkko on helppo skaalata yrityksen tarpeiden mukaan.
Kuva: Kasvu Open / Matias Ulfves
9/2021 DNA Business

Etsitkö inspiraatiota kasvuun? Hae vinkit kasvuyritystapahtuma Kasvu Open Karnevaalista lokakuussa!

Myynti ja markkinointi ovat kasvuyrityksen tärkein kehittämisen kohde.

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.