Blogit

Kuvassa vasemmalta oikealle: Heikki Tidenberg, Krista Vantanen, Juho Telkkälä, Olli Pollari ja Kia Rantalainen

Asiakkaan tukena joka käänteessä – DNA:laiset syttyvät asiakaskohtaamisista ja kokevat työnsä merkitykselliseksi

DNA:lla työskentelee taitavia ammattilaisia ympäri taloa. He ovat asiakkaan tukena ja apuna kaikissa tilanteissa. Tutustu Kristaan, Kiaan, Heikkiin, Olliin ja Juhoon – joiden tehtävänä on varmistaa, että kaikki sujuu nopeasti ja mutkattomasti!  

DNA:n asiakaspalvelussa oman persoonansa saa laittaa likoon

Asiakaspalvelupäällikkönä ja tiiminvetäjänä työskentelevä Krista Vantanen on viihtynyt DNA:lla jo lähes 8 vuotta. Monipuoliset kehitysmahdollisuudet, hauskat työkaverit ja mukavat asiakkaat ovat hänen työnsä parasta antia.

”Meillä kaikkia asiakaspalvelijoita kannustetaan tekemään töitä sydämellä, oma persoona näkyen. Meillä saa myös nauraa yhdessä asiakkaan kanssa.”

Krista tunnistaa tekoälyn olevan puhuttava aihe asiakaspalvelussa. Mihin suuntaan kehitys on menossa? Onko henkilökohtainen palvelua katoamassa tekoälyn tieltä, ja botit käyvät keskustelut ihmisten puolesta?

”Vaikka tekoäly auttaa joidenkin tehtävien automatisoinnissa, ei kannata kantaa huolta siitä, etteikö meiltä tulisi saamaan henkilökohtaista palvelua. Me ihmiset olemme täällä teitä ja teidän kiperiä kysymyksiänne varten!” Vantanen naurahtaa.

Työn merkityksellisyys syntyy asiakkaan kokeman arvon kautta

Kia Rantalainen työskentelee DNA:n yritysasiakkaiden verkko- ja tietoturvatoimituksissa prosessiasiantuntijana.

”Haluamme aidosti kuulla asiakasta ja ymmärtää heidän tarpeitaan. Asetumme vahvasti asiakkaan kokeman arvon ympärille, mikä luo merkityksellisyyttä työhömme”, Rantalainen kertoo.

”Asiakkaan on helppo olla yhteydessä meihin eri kanavien kautta. Emme halua, että asiakas joutuu käyttämään aikaansa mihinkään ylimääräiseen, vaan apu on saatava helposti ja nopeasti silloin kun sitä tarvitsee”, Rantalainen sanoo.

Tekninen asiantuntija Heikki Tidenberg hyppää mukaan yhteistyöhön asiakkaan kanssa, kun on aika suunnitella teknistä toteutusta. Yhteistyö takaa, että ratkaisu toimii asiakkaan omassa ympäristössä optimaalisesti. 

”On palkitsevaa nähdä, kuinka huolella suunniteltu ratkaisu, sujuva toimitus ja hyvin toteutettu käyttöönotto tekevät asiakkaaksi tulon helpoksi. Esitän suunnitteluvaiheessa useita eri vaihtoehtoja, jotta asiakkaan on helppo tunnistaa, mikä toteutustapa sopii heille”, Tidenberg kertoo.

Tidenbergistä on hieno nähdä, kuinka asiakkaan toiveet valuvat kehitystyöhön asti.

”Jos kuulen asiakkaalta palautteen, joka olisi hyödyllistä tietoa tuotekehityksen tiimille, välitän sen tietysti eteenpäin. Välillä asiakkaan ideat pääsevät mukaan kehitysputkeen.”

Suhde asiakkaaseen jatkuu myös ostopäätöksen jälkeen

DNA:n yritysliiketoiminnan myyntipäälliköt Olli Pollari ja Juho Telkkälä syttyvät asiakaskohtaamisista. He molemmat nauttivat siitä, kun asiakas on tyytyväinen sekä hänen yritykselleen luotuun ratkaisuun että saamaansa palveluun.

”Onnistunut asiakaskokemus saa minullekin hyvän mielen”, Pollari iloitsee.

Telkkälä muistuttaa, että myös olemassa olevista asiakkaista on tärkeää pitää huolta.

”Jos sopimuskauden aikana tulee jokin uusi palvelu, josta asiakkaani voisi hyötyä, vinkkaan siitä hänelle. Joskus taas asiakkaan tarpeet muuttuvat sopimuskauden aikana, jolloin autan etsimään nykytilanteeseen parhaiten sopivan ratkaisun”, Telkkälä pohtii.

Pollari kokee suurena luottamuksen osoituksena, jos hänen palvelemansa asiakas kääntyy hänen puoleensa uudestaan. Sekä Pollari että Telkkälä lupaavat olla jatkossakin asiakkaidensa luottamuksen arvoisia, mutkattomia kumppaneita.

 

Olisiko aika päivittää yrityksenne laitteet, verkkoyhteydet tai tietoturvaratkaisut? Voisiko asiakaspalvelun toiminta olla sujuvampaa? DNA:n asiakkaana kaikki sujuu yllättävän yksinkertaisesti. Tutustu DNA:n monipuolisiin yritysratkaisuihin!

Avainsanat:

Viestintä Asiakaskokemus Tavoitettavuus

Lue lisää uudesta työstä

Artikkeli
12/2024 DNA Yrityksille

Vain oppiva organisaatio voi selvitä tekoälyn aikakaudesta voittajana

Artikkeli
12/2024 DNA Yrityksille

”Maalaisjärki on iso osa tietoturvaa” – kyberturvallisuuden lehtori Pia Satopää tietää, missä voisimme kehittyä

Artikkeli
12/2024 DNA Yrityksille

Kokeilemalla kohti tekoälyvallankumousta – nyt on yritysjohdon aika toimia

Artikkeli
12/2024 DNA Yrityksille

Tekoäly innostaa sosiaali- ja terveydenhuollon kehittäjiä: ”Jos tätä ei Suomessa saada tehtyä, niin missä sitten?”

Miltä näyttää teknologian vuosi 2024?

Uljaan uuden huomisen onnennumero on 14 – nimittäin niin monta nousevaa teknologiatrendiä esitellään DNA:n vuoden 2024 teknologiatrendiraportissa! Lue valppaasti, sillä monet näistä trendeistä tulevat jättämään jälkensä historiaan.

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.