Globaali sim-kortti on kansainvälisen IoT-bisneksen mahdollistaja

Jos firmanne valmistaa ja myy IoT-laitteita yhdessä maassa, on verkkoyhteyden hoitaminen laitteisiin helppoa. Tarvitsee vain tuupata paikallisen operaattorin sim-kortti laitteeseen.

Jos teillä puolestaan on tehdas yhdessä maassa ja myyntiä useammassa, ettekä välttämättä vielä valmistushetkellä edes tiedä, minne kyseinen laite tulee loppupeleissä kulkeutumaan, muuttuu tilanne kinkkisemmäksi.

Pitäisikö laitteeseen työntää kaikkien niiden maiden sim-kortit, joihin laite voi potentiaalisesti päätyä? Tai pitäisikö maissa olla joku henkilö asentamassa sim-kortit jälkikäteen?

IoT World Alliance on M2M-liittymiä myyvien operaattoreiden kansainvälinen yhteenliittymä, jonka tavoite on kansainvälisen IoT-yhteistyön kehittäminen. Allianssin yhtenä etuna on se, että sen jäsenet voivat hyödyntää toistensa sim-kortteja omassa mobiiliverkossaan. Tällöin heidän asiakkailla on mahdollisuus käyttää IoT-laitteitaan ympäri maailmaa paikallista mobiiliverkkoa hyödyntäen.

Ensimmäiset kokeilut globaalin sim-kortin kanssa ovat jo käynnissä ja uusia aloitetaan sitä mukaan, kun palvelusta kiinnostuneita asiakkaita löytyy.

Suomalaisista operaattoreista IoT World Allianceen kuuluu DNA. Videolla IoT World Alliancen puheenjohtaja Mark van den Berg kertoo, miten globaali sim-kortti toimii ja mitä iloa siitä on tulevaisuudessa DNA:n asiakkaille.

 

Lataa myös oppaamme, joka auttaa sinua ymmärtämään, mikä IoT:ssä vie rahaa – ja mikä sitä tuo. Oppaasta saat arvokasta tietoa esineiden internetin arvoketjusta ja teknologiavalinnoista, datan keräämisestä ja käsittelystä, sekä IoT-yhteyksien tehokkaasta hallinnasta.

Lataa opas

Avainsanat:

Yhteydet IoT M2M
 

Lue lisää uudesta työstä

6/2022 Jaana-Liisa Malin

Palveluntarjoaja vai aito kumppani? Yritysten väliset suhteet vaativat työtä, mutta palkitsevat onnistuessaan

Yritysten välinen vuorovaikutus on vahvaa suhdetoimintaa – omine ylä- ja alamäkineen.
Kalastelu ja heikot kotipalomuurit nakertavat nyt tietoturvaa.
6/2022 DNA Business

Kalastelu ja heikot kotipalomuurit nakertavat nyt tietoturvaa

Kyberrikolliset manipuloivat vastaanottajaa mielellään pelolla.
6/2022 DNA Business

Kuinka helpottaa asiakaspalvelijan arkea, kun viestitulvaan tahtoo hukkua? DNA:n ratkaisu on Genesys

Genesys-pilvipalvelu helpottaa asiakaspalvelijoiden arkea, tehostaa työskentelyä ja helpottaa tasalaatuisen monikanavaisen asiakaspalvelun toteuttamista. Yhteydenottoihin vastaaminen onnistuu yhdessä kanavassa eikä asiakaspalvelu ole enää ohjelmien välillä poukkoilua.
6/2022 DNA Business

Kesällä voi taas keskittyä – mitä kaikkea johtajan tulisi tietää tekkimaailman menosta?

Johtajat ovat taas saaneet paahtaa täysillä koko kevään ja lähestyvä kesäloma lupailee hetken helpotusta.

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.