Finnkinossa analoginen kävijäkokemus yhdistyy digitaalisiin palveluihin

Finnkinossa analoginen kävijäkokemus yhdistyy digitaalisiin palveluihin

500 henkilöä työllistävä Finnkino näyttää suomalaisille elokuvia peräti 16 teatterin ja 113 salin voimin. Vaikka liiketoiminta nojaakin otolliseen sijaintiin ja paikan päällä koettaviin elämyksiin, on myös digitalisaatiolla ollut suuri merkitys elokuvateattereiden toiminnassa.

Finnkinon liiketoiminta kuuluu kodin ulkopuolella kulutettavaan vapaa-aikaan liittyviin palveluihin. Hankintoja siihen tehdään kuitenkin useimmiten oman kodin turvasta.

“Lippujen ostaminen ennakkoon verkosta on meidän asiakkaillemme ensiarvoisen tärkeää. Sen osuus kasvaa vuosi vuodelta. Meillä on myös myyntikanavia täydentäviä itsepalveluautomaatteja, mutta niiden rooli on pieni verrattuna verkkokauppaan ja mobiilikanaviin”, kertoo Finnkinon kehitysjohtaja Janne Uusi-Kölli.

Uusia digitaalisia kokemuksia Finnkinolla kehitellään jatkuvasti. Monelle tuttu esimerkki ovat ennen elokuvaa pelattavat mobiilipelit. Peliin on helppo osallistua salissa omalla puhelimella, ja voittajalle on luvassa pieni palkinto, kuten lahjakortti.

“Jotkut asiakkaamme tulevat paikalle hyvissä ajoin varta vasten ehtiäkseen pelaamaan näitä pelejä. Vaikka elokuvatekniikka konehuoneen puolella on pitkälti digitalisoitua, on kokemus asiakkaan näkökulmasta edelleen aika analoginen. Peli digitaalisena elementtinä on hauska lisä, ja asiakashan voi saada siitä ajankulun ohella myös hyötyä pikku palkinnon muodossa”, Uusi-Kölli sanoo.

Tärkeiden digitaalisten palvelujensa tueksi Finnkinolla on kovat kriteerit verkkopalveluiden tekniselle toteuttamiselle. Kumppania valitessa iso painoarvo annettiin sille, että hätätilanteessa ruuhkan jalkoihin jäänyt verkkosivu saadaan pikaisesti takaisin ylös. Lisäksi oli tärkeää voida turvata toimipisteiden yritysverkko, mikä mahdollistaa katkottoman asiakaspalvelun myös paikan päällä.

Finnkinolla on myös käytössään mobiililiittymiä työntekijöilleen sekä vaihdepalvelu tukemassa asiakaspalvelua puhelimitse. Liittymissä tärkeimmäksi seikaksi nousi sopivien pakettien kokoaminen sopuhintaan, sillä osa laitteista käyttää vain mobiilidataa siinä missä toisiin tarvitaan erilaisia puhelu- ja tekstiviestiominaisuuksia.

“Olemme olleet todella tyytyväisiä valintaamme. Liittymät ovat vähän sellaista perustarpeistoa, mutta etenkin verkkopuolella vaatimuksemme ovat kovia. DNA:lta saimme nämä palvelut asiantuntevan tuen ja avun saattelemana, ja olemmekin olleet erittäin tyytyväisiä kokonaisuuteen”, Uusi-Kölli kiittelee.

Näillä ratkaisuilla tehostimme asiakkaamme liiketoimintaa:

Avainsanat:

Referenssi Verkko Viestintä Tietoturva

Lue lisää uudesta työstä

Artikkeli
10/2025 DNA Yrityksille

Suomen vahvuus kyberturvan saralla perustuu yhteistyöhön ja yhteisöllisyyteen

Artikkeli
10/2025 DNA Yrityksille

”Kyberturvallisuuden suhteen ei voi olla koskaan tarpeeksi varautunut”

Artikkeli
10/2025 DNA Yrityksille

Microsoft 365 Copilot on nyt 2-vuotias – touhukas tekoälytaapero auttaa arjen askareissa

Artikkeli
10/2025 DNA Yrityksille

Tekoäly muokkaa asiakaskokemusta – kiinnitä huomiota näihin neljään asiaan

Artikkeli
Johan Flykt toimii DNA:lla yritysmyynnin johtajana, vastuualueenaan pienet ja keskisuuret yritykset.
10/2025 DNA Yrityksille

“Johdon tehtävä on luoda kiireen tuntua” – Tekoälytoimissa on syytä pistää töpinäksi

Teknologiatrendit 2025

Teknologian vuosi 2025 on lunastusten aikaa: tekoälylle asetetut odotukset alkavat konkretisoitua, siviili- ja puolustusteknologioiden käyttöulottuvuudet laajenevat ja yritysten kestävän kehityksen tavoitteita jalkautetaan käytäntöön.

Mitkä trendit tulevat vaikuttamaan merkittävästi tulevaisuuteemme niin arjessa kuin sen ulkopuolella?

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.