Blogit

Finnkinossa analoginen kävijäkokemus yhdistyy digitaalisiin palveluihin

500 henkilöä työllistävä Finnkino näyttää suomalaisille elokuvia peräti 16 teatterin ja 113 salin voimin. Vaikka liiketoiminta nojaakin otolliseen sijaintiin ja paikan päällä koettaviin elämyksiin, on myös digitalisaatiolla ollut suuri merkitys elokuvateattereiden toiminnassa.

Finnkinon liiketoiminta kuuluu kodin ulkopuolella kulutettavaan vapaa-aikaan liittyviin palveluihin. Hankintoja siihen tehdään kuitenkin useimmiten oman kodin turvasta.

“Lippujen ostaminen ennakkoon verkosta on meidän asiakkaillemme ensiarvoisen tärkeää. Sen osuus kasvaa vuosi vuodelta. Meillä on myös myyntikanavia täydentäviä itsepalveluautomaatteja, mutta niiden rooli on pieni verrattuna verkkokauppaan ja mobiilikanaviin”, kertoo Finnkinon kehitysjohtaja Janne Uusi-Kölli.

Uusia digitaalisia kokemuksia Finnkinolla kehitellään jatkuvasti. Monelle tuttu esimerkki ovat ennen elokuvaa pelattavat mobiilipelit. Peliin on helppo osallistua salissa omalla puhelimella, ja voittajalle on luvassa pieni palkinto, kuten lahjakortti.

“Jotkut asiakkaamme tulevat paikalle hyvissä ajoin varta vasten ehtiäkseen pelaamaan näitä pelejä. Vaikka elokuvatekniikka konehuoneen puolella on pitkälti digitalisoitua, on kokemus asiakkaan näkökulmasta edelleen aika analoginen. Peli digitaalisena elementtinä on hauska lisä, ja asiakashan voi saada siitä ajankulun ohella myös hyötyä pikku palkinnon muodossa”, Uusi-Kölli sanoo.

Tärkeiden digitaalisten palvelujensa tueksi Finnkinolla on kovat kriteerit verkkopalveluiden tekniselle toteuttamiselle. Kumppania valitessa iso painoarvo annettiin sille, että hätätilanteessa ruuhkan jalkoihin jäänyt verkkosivu saadaan pikaisesti takaisin ylös. Lisäksi oli tärkeää voida turvata toimipisteiden yritysverkko, mikä mahdollistaa katkottoman asiakaspalvelun myös paikan päällä.

Finnkinolla on myös käytössään mobiililiittymiä työntekijöilleen sekä vaihdepalvelu tukemassa asiakaspalvelua puhelimitse. Liittymissä tärkeimmäksi seikaksi nousi sopivien pakettien kokoaminen sopuhintaan, sillä osa laitteista käyttää vain mobiilidataa siinä missä toisiin tarvitaan erilaisia puhelu- ja tekstiviestiominaisuuksia.

“Olemme olleet todella tyytyväisiä valintaamme. Liittymät ovat vähän sellaista perustarpeistoa, mutta etenkin verkkopuolella vaatimuksemme ovat kovia. DNA:lta saimme nämä palvelut asiantuntevan tuen ja avun saattelemana, ja olemmekin olleet erittäin tyytyväisiä kokonaisuuteen”, Uusi-Kölli kiittelee.

Näillä ratkaisuilla tehostimme asiakkaamme liiketoimintaa:

Avainsanat:

Referenssi Verkko Tietoturva Viestintä

Lue lisää uudesta työstä

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Tee asiakaspalvelusta yrityksesi kruununjalokivi – Ota käyttöön tekoälyvalmis monikanavainen asiakaspalveluratkaisu

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Hiekka-akku on tämän hetken puhuttavin innovaatio – Polar Night Energyllä on kunnianhimoiset kasvutavoitteet

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Mullista yrityksesi asiakaspalvelu tekoälyn voimalla – asiakaspoistuma pienenee, myynti kasvaa ja työntekijäkokemus paranee

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Asiakkaan tukena joka käänteessä – DNA:laiset syttyvät asiakaskohtaamisista ja kokevat työnsä merkitykselliseksi

Miltä näyttää teknologian vuosi 2024?

Uljaan uuden huomisen onnennumero on 14 – nimittäin niin monta nousevaa teknologiatrendiä esitellään DNA:n vuoden 2024 teknologiatrendiraportissa! Lue valppaasti, sillä monet näistä trendeistä tulevat jättämään jälkensä historiaan.

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.