Finnkinossa analoginen kävijäkokemus yhdistyy digitaalisiin palveluihin

500 henkilöä työllistävä Finnkino näyttää suomalaisille elokuvia peräti 16 teatterin ja 113 salin voimin. Vaikka liiketoiminta nojaakin otolliseen sijaintiin ja paikan päällä koettaviin elämyksiin, on myös digitalisaatiolla ollut suuri merkitys elokuvateattereiden toiminnassa.

Finnkinon liiketoiminta kuuluu kodin ulkopuolella kulutettavaan vapaa-aikaan liittyviin palveluihin. Hankintoja siihen tehdään kuitenkin useimmiten oman kodin turvasta.

“Lippujen ostaminen ennakkoon verkosta on meidän asiakkaillemme ensiarvoisen tärkeää. Sen osuus kasvaa vuosi vuodelta. Meillä on myös myyntikanavia täydentäviä itsepalveluautomaatteja, mutta niiden rooli on pieni verrattuna verkkokauppaan ja mobiilikanaviin”, kertoo Finnkinon kehitysjohtaja Janne Uusi-Kölli.

Uusia digitaalisia kokemuksia Finnkinolla kehitellään jatkuvasti. Monelle tuttu esimerkki ovat ennen elokuvaa pelattavat mobiilipelit. Peliin on helppo osallistua salissa omalla puhelimella, ja voittajalle on luvassa pieni palkinto, kuten lahjakortti.

“Jotkut asiakkaamme tulevat paikalle hyvissä ajoin varta vasten ehtiäkseen pelaamaan näitä pelejä. Vaikka elokuvatekniikka konehuoneen puolella on pitkälti digitalisoitua, on kokemus asiakkaan näkökulmasta edelleen aika analoginen. Peli digitaalisena elementtinä on hauska lisä, ja asiakashan voi saada siitä ajankulun ohella myös hyötyä pikku palkinnon muodossa”, Uusi-Kölli sanoo.

Tärkeiden digitaalisten palvelujensa tueksi Finnkinolla on kovat kriteerit verkkopalveluiden tekniselle toteuttamiselle. Kumppania valitessa iso painoarvo annettiin sille, että hätätilanteessa ruuhkan jalkoihin jäänyt verkkosivu saadaan pikaisesti takaisin ylös. Lisäksi oli tärkeää voida turvata toimipisteiden yritysverkko, mikä mahdollistaa katkottoman asiakaspalvelun myös paikan päällä.

Finnkinolla on myös käytössään mobiililiittymiä työntekijöilleen sekä vaihdepalvelu tukemassa asiakaspalvelua puhelimitse. Liittymissä tärkeimmäksi seikaksi nousi sopivien pakettien kokoaminen sopuhintaan, sillä osa laitteista käyttää vain mobiilidataa siinä missä toisiin tarvitaan erilaisia puhelu- ja tekstiviestiominaisuuksia.

“Olemme olleet todella tyytyväisiä valintaamme. Liittymät ovat vähän sellaista perustarpeistoa, mutta etenkin verkkopuolella vaatimuksemme ovat kovia. DNA:lta saimme nämä palvelut asiantuntevan tuen ja avun saattelemana, ja olemmekin olleet erittäin tyytyväisiä kokonaisuuteen”, Uusi-Kölli kiittelee.

Näillä ratkaisuilla tehostimme asiakkaamme liiketoimintaa:

Avainsanat:

Referenssi Verkko Tietoturva Viestintä
 

Lue lisää uudesta työstä

9/2021 DNA Business

Keskitä mobiilipalvelut yhdelle luukulle – toimivat ja oikein valitut ratkaisut tukevat yrityksen kasvua

Yhä useampi työtehtävä hoituu nykyään mobiilisti.
SIM-kortilla varustettu tabletti on paras liikkuvan työn väline
9/2021 DNA Business

SIM-kortilla varustettu tabletti on paras liikkuvan työn väline

Neljä asiaa, jotka tekevät tabletista läppäriä näppärämmän työvälineen.
Merja Rahkola-Toivanen on yrityssparraaja KasvuOpen-verkostossa, jossa hän neuvoo yrityksiä muun muassa myynnissä, markkinoinnissa ja johtamisessa.
9/2021 DNA Business

Pizzayrittäjän kasvuneuvo: "Palkkaa ainakin yksi betonibuutsi!"

Merja Rahkola-Toivanen on yrityssparraaja KasvuOpen-verkostossa.
9/2021 Olli Sirkka

Pelataanko teilläkin innovaatiolottoa kahviautomaatilla? Oikeat innovaatiot syntyvät toisin

”Kyllä meillä on innovointikyky pahasti kärsinyt etäilystä”.

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.