Keilahallin pyörittäjiä kolmessa sukupolvessa. Kuvassa ylärivissä yrittäjä Petra Eriksson-Sola poikansa Eetu Solan ja miehensä Esa Solan kanssa sekä alarivissä yrityksen perustajat Lasse ja Ritva Eriksson.

Ehjä ruutu! DNA:n yhteydet siivittävät Raision Keilailukeskuksen täyskaatoja

Pitkän historian omaava Raision Keilailukeskus on jo vuosia luottanut DNA:n palveluihin, jotta asiakkaat voivat keskittyä sen palveluista nauttimiseen keskeytyksettä. Keilahalliyrittäjän katse on jatkuvasti tulevaisuudessa: ala muuttuu koko ajan, joten takataskussa pitää olla jatkuvasti uusia ideoita. Yksi asia ei kuitenkaan muutu: yhteyksien pitää toimia moitteettomasti.

”Keilailun lisäksi meillä on tarjolla biljardia, snookeria, dartsia, solarium, sauna- ja kokoustiloja sekä kahvila- ja ravintolatoimintaa. Järjestämme erilaisia asiakastilaisuuksia, kuten tyky-päiviä, lastenjuhlia ja yritystilaisuuksia – kaikkea kastetilaisuuksista hautajaisiin, sekä siltä väliltä”, kertoo Keilaraisio Oy:n toimitusjohtaja Petra Eriksson-Sola

Raision Keilailukeskus on pitkän linjan perheyritys, jolla on sydän ja sielu. Toisen polven yrittäjänä Eriksson-Sola on jatkanut vanhempiensa vuonna 1977 perustamaa liiketoimintaa jo lähes 20 vuotta. Nyt keilahallia pyörittää Eriksson-Sola miehensä ja poikansa kanssa.

Kuituyhteys on poistanut pullonkauloja ja tuonut huolettomuutta kiireisimpien iltojenkin keskelle.

Vuonna 2027 yritys juhlii 50-vuotista taivaltaan, ja juhlahetkeä odotetaan jo nyt innolla – toiveena on, että myös yrityksen perustaja, 86-vuotias isä, pääsee näkemään yrityksen merkkipaalun. Pitkä historia näkyy toiminnan jokaisessa osa-alueessa: rehellisyydessä, pitkäjänteisessä työssä ja halussa kehittää liiketoimintaa sukupolvelta toiselle. 

 ”Meidän juuremme ovat keilailussa, mutta vuosien varrella toiminta on kasvanut täyden palvelun elämyskeskukseksi. Asiakkaiden toiveet ja tarpeet ohjaavat meidän palvelukehitystämme: tarjonta elää ja uudistuu jatkuvasti. Tämä joustavuus on ollut yksi keskeinen tekijä siinä, miksi asiakaskuntamme on pysynyt uskollisena vuodesta toiseen”, Eriksson-Sola kuvailee.

Pitkäjänteisyys ja rohkeus keskiössä 

Pitkäikäisen yritystoiminnan taustalla on rohkea asenne ja halu kasvaa muuttuvassa maailmassa. Yksi ylpeyden aihe yrityksessä on myös henkilöstö – työntekijät viipyvät vuosia, jopa vuosikymmeniä. 

”Meillä ei ole työntekijöissä jatkuvaa vaihtuvuutta. Yksi työntekijämme on ollut mukana jo 18 vuotta. Hyvä työilmapiiri ei synny sattumalta, vaan sitä rakennetaan ajan kanssa. Työelämä on muuttunut paljon 80-luvulta – nyt täytyy osata kaikkea ja mukautua jatkuvaan muutokseen.” 

Yrittäjyyden pitkä kaari ei ole syntynyt myöskään ilman haasteita. Kiireiset sesongit, jatkuvat muutokset ja uudet asiakkaiden odotukset vaativat joustavuutta ja rohkeutta kehittää toimintaa jatkuvasti. 

Teknologia osana arkea: verkko on liiketoiminnan selkäranka 

Vaikka Keilailukeskus toimii kivijalkaliiketoimintana, sen arki on vahvasti sidoksissa digitaaliseen maailmaan. Koko keilahallin käyttöjärjestelmä, aina asiakastiedoista tulospalveluihin ja reaaliaikaiseen näyttöön, toimii verkkoyhteyksien kautta.  

Aiemmin satunnaiset yhteyskatkokset aiheuttivat haasteita esimerkiksi maksutilanteissa: kun netti kaatui, maksupäätteet menivät jumiin, eikä asiakkailla aina ollut käteistä. Näistä tilanteista haluttiin päästä eroon. Vuonna 2024 yritys päivitti verkkoinfrastruktuurinsa DNA:n kanssa: liiketilaan asennettiin 200/200M valokuituyhteys sekä varayhteys, mikä takaa toimintavarmuuden kaikissa tilanteissa.  

”Koko kuituprojekti sujui vaivattomasti alusta loppuun. DNA vastasi kaapeloinneista ja oma IT-tukihenkilömme hoiti sisäverkon ratkaisut. Samalla uusimme myös valvontajärjestelmät ja tekniset järjestelmät, jotka tukevat työn sujuvuutta. Kuituyhteys on poistanut pullonkauloja ja tuonut huolettomuutta kiireisimpien iltojenkin keskelle.” 

Yritys on ollut DNA:n asiakas jo lähes kahden vuosikymmenen ajan. Alun perin Lännen Puhelimen kanssa alkanut asiakassuhde on jatkunut ilman katkoksia, ja uskollisuus on perustunut ennen kaikkea toimivaan palveluun ja helppouteen. 

”Kun ryhdyin itse yrittäjäksi 19 vuotta sitten, halusin keskittää palvelut yhteen paikkaan. Se helpottaa arkea huomattavasti, kun yksi kontakti pystyy auttamaan monessa.” 

 

Näillä ratkaisuilla tehostimme asiakkaan liiketoimintaa: 

DNA Yritysverkko

Puhelinliittymät 

Avainsanat:

Referenssi Verkko Yhteydet Mobiili Liittymät

Lue lisää uudesta työstä

Artikkeli
7/2025 DNA Yrityksille

DNA:n Kasvun tekijät -sarja nostaa suomalaisia kasvutarinoita valokeilaan

Artikkeli
7/2025 DNA Yrityksille

Tulevaisuuden paikannusteknologia on jo täällä – Älypuhelimen sijainnin paikantaminen sisätiloissa luo uusia bisnesmahdollisuuksia

Blogi
7/2025 Tommi Hirvi

Yhteispohjoismaiset palvelut asiakkaan eduksi – näillä vinkeillä se onnistuu

Artikkeli
7/2025 DNA Yrityksille

Psykologinen turvallisuus työpaikalla kantaa pitkälle – ja varmistaa etumatkan, kun kisa osaajista kovenee

Artikkeli
7/2025 DNA Yrityksille

Tulevaisuudentutkija Elina Hiltunen: ”Ennakoi, jotta yrityksesi on olemassa myös tulevaisuudessa”    

Teknologiatrendit 2025

Teknologian vuosi 2025 on lunastusten aikaa: tekoälylle asetetut odotukset alkavat konkretisoitua, siviili- ja puolustusteknologioiden käyttöulottuvuudet laajenevat ja yritysten kestävän kehityksen tavoitteita jalkautetaan käytäntöön.

Mitkä trendit tulevat vaikuttamaan merkittävästi tulevaisuuteemme niin arjessa kuin sen ulkopuolella?

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.