DNA tarjoaa nyt ehtaa tamperelaista kuitua

DNA on ostanut Tampereen alueella laajan valokuitupohjaisen verkkoinfrastruktuurin sekä kuluttaja- ja taloyhtiöliiketoimintaa. Noin 1700 kilometrin mittainen valokuituverkko mahdollistaa yhä nopeammat kiinteän verkon ja matkaviestinverkon palvelut Suomen toiseksi suurimmalla talousalueella.

Myyjinä olivat ICT Elmo Oy (entinen Tampereen Puhelin) sekä Pohjois-Hämeen Puhelin Oy ja Ikaalisten-Parkanon Puhelin Oy. Kaupassa DNA:lle siirtyi myös yli 30 000 kiinteää laajakaista- ja lähes 25 000 kaapeli-tv-liittymää. Kauppa mahdollistaa nopeat yhteydet alueen yli 25 000 yritykselle ja lähes 200 000 kotitaloudelle.

”Olemme nyt erittäin vahva toimija Pirkanmaalla ja pystymme heti tarjoamaan yrityksille kaikki operaattoripalvelut ja viestintäratkaisut. Oma, laadukas valokuituverkko kiihdyttää myös 5G-verkkojen käyttöönottoa alueella”, sanoo DNA:n siirtoverkoista vastaava johtaja Mikko Kannisto.

Kuituverkko ulottuu Tampereen, Ylöjärven, Nokian ja Pirkkalan liikekeskuksissa ja toimistorakennuksissa sijaitseviin yrityksiin.

“Nopea ja häiriötön valokuitupohjainen verkkoinfrastruktuuri on yrityksille yhä tärkeämpi, koska palveluita on siirretty pilvipalveluihin ja niiden käytettävyys vaatii luotettavan tiedonsiirtoyhteyden”, Mikko Kannisto sanoo.

Yritykset Tampereen alueella saavat DNA:lta niin kiinteän verkon kuin mobiiliverkon palvelut kätevästi yhden luukun periaatteella ja heitä palvelevat DNA:n paikalliset myyjät ja paikallinen tekninen henkilökunta.

Kaupan jälkeen DNA:lla on oma laaja valokuitupohjainen verkkoinfrastruktuuri Suomen kaikissa suurimmissa kasvukeskuksissa. DNA:n gigan laajakaista on saatavilla yli miljoonaan kotitalouteen.

Saat lisätietoa Tampereen seudun yrityspalveluista verkkosivuiltamme.

Avainsanat:

Yhteydet
 

Lue lisää uudesta työstä

6/2022 Jaana-Liisa Malin

Palveluntarjoaja vai aito kumppani? Yritysten väliset suhteet vaativat työtä, mutta palkitsevat onnistuessaan

Yritysten välinen vuorovaikutus on vahvaa suhdetoimintaa – omine ylä- ja alamäkineen.
Kalastelu ja heikot kotipalomuurit nakertavat nyt tietoturvaa.
6/2022 DNA Business

Kalastelu ja heikot kotipalomuurit nakertavat nyt tietoturvaa

Kyberrikolliset manipuloivat vastaanottajaa mielellään pelolla.
6/2022 DNA Business

Kuinka helpottaa asiakaspalvelijan arkea, kun viestitulvaan tahtoo hukkua? DNA:n ratkaisu on Genesys

Genesys-pilvipalvelu helpottaa asiakaspalvelijoiden arkea, tehostaa työskentelyä ja helpottaa tasalaatuisen monikanavaisen asiakaspalvelun toteuttamista. Yhteydenottoihin vastaaminen onnistuu yhdessä kanavassa eikä asiakaspalvelu ole enää ohjelmien välillä poukkoilua.
6/2022 DNA Business

Kesällä voi taas keskittyä – mitä kaikkea johtajan tulisi tietää tekkimaailman menosta?

Johtajat ovat taas saaneet paahtaa täysillä koko kevään ja lähestyvä kesäloma lupailee hetken helpotusta.

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.