Eivätkö uudenvuoden liikuntalupauksesi pidä? Teknologiasta lisäapua – 4 vinkkiä!

Näin tammikuussa kuntosalit ja lenkkipolut täyttyvät kuntoilijoista, jotka ovat tehneet terveempiä elämäntapoja tavoittelevan uudenvuodenlupauksen – “New year, new me” -sananparsi tuntuu löytyvän yhä useamman some-feedistä. Valitettavan usein tammikuun treeni-innostus kuitenkin hiipuu jo vuoden ensimmäisten kuukausien aikana ja “new me” on jälleen “old me”.

Kuinka sitten ylläpitää innostusta liikunnallisempaan vuoteen 2019? Tärkein lähde motivaatiolle löytyy luonnollisesti omien korvien välistä, mutta nykyään treeni-intoa ja -tuloksiakin on helppo tehostaa useilla laitteilla, jotka toimivat yhteistyössä älypuhelimen tai tabletin kanssa. Keräsimme oheiseen listaan neljä vinkkiä näistä lisälaitteista ja -tarvikkeista, joiden avulla vuoden 2019 kuntoilutavoitteet voi olla hieman helpompi saavuttaa.

1. Unohda perinteiset vaa’at – tässä on Huawei-älyvaaka!

Siinä missä perinteinen vaaka on hyvä kumppani treenitulosten seuraamiseen, on Huawein Smart Scale AH100 -älyvaaka myös paljon muuta. Tällä vaa’alla mittaat nimittäin yhdellä punnituksella jopa yhdeksän eri mittaustulosta: painon, BMR-perusaineenvaihdunnan, BMI-painoindeksin, kehon neste- ja rasvaprosentin, luu- ja lihasmassan, proteiinit sekä sisäelinten rasvan.

Vaaka toimii saumattomassa yhteistyössä esimerkiksi älypuhelimen kanssa bluetoothin välityksellä – puhelimeen ladattavissa oleva sovellus luo vaa’an datasta raportin, josta näkee ajantasaiset mittausarvot juuri silloin, kun ne haluaakin nähdä. Tutustu älyvaakaan lisää täältä.

2. Lisää älyä urheiluun kelloilla ja rannekkeilla

Nykyisissä älypuhelimissa on useimmiten vakio-ominaisuutena terveyssovellus, joka mittaa esimerkiksi päivän aikana kuljetut askeleet. Jos kuitenkin haluaa hieman syvällisempää tietoa omasta aktiivisuudestaan, voi älykello tai -ranneke olla oiva valinta. Puhelimen kanssa yhteistyössä toimivien kellojen ja rannekkeiden avulla mittaat askelmäärän lisäksi sykettä ja unenlaatua sekä seuraat sijaintiasi. Lisäksi monet älykellot ja -rannekkeet sopivat kestävyytensä ansiosta useisiin lajeihin: vedenkestävillä kelloilla voi monitoroida jopa uintisuorituksiaan – pyöräilyn, kiipeilyn, lenkkeilyn tai vaikkapa hiihdon lisäksi. Tutustu kello- ja rannekevalikoimiimme täällä.

3. Treenifiilis kattoon sopivilla kuulokkeilla

Eye of the Tiger, Lose Yourself, Voitolla Yöhön – lähes jokaiselta löytyy se biisi, jota ilman treenaus ei onnistu. Jokapäiväiseen musiikin kuunteluun käytetyt tavalliset kuulokkeet eivät kuitenkaan aina ole optimaalisimpia treenatessa ja ne tuppaavat lipsahtamaan korvasta juuri sillä on hetkellä, kun bassonjytkeen tuoma lisämotivaatio olisi tarpeen. Nykyään on onneksi saatavilla useita juuri urheilua varten suunniteltuja kuulokkeita, jotka on muotoiltu niin, että ne pysyvät paikoillaan kovemmillakin juoksulenkeillä. Tutustu kuuloke- ja erityisesti sporttikuulokevalikoimaamme täällä.

4. Pidä puhelin turvassa myös treenin aikana

Useat edellä mainituista laitteista vaativat kaverikseen älypuhelimen. Sen takia onkin tärkeää, että puhelin pysyy menossa mukana urheilusuorituksen aikana eikä pääse esimerkiksi putoamaan taskusta. Apuun tulevat tarvikkeet – kuten juoksuvyö – joilla luuri pysyy turvassa urheilusuorituksen aikana. Tutustu urheilutarvikevalikoimaamme täällä.

 

Hyviä treenihetkiä ja aktiivista vuotta 2019 kaikille!

Avainsanat:

laitteet urheilu vinkit

Kommentit

Ole ensimmäinen, joka kommentoi tätä juttua!