Koronatilanteen myötä arkisten asioiden hoitaminen on muuttunut, kun jokainen arvioi eri tavalla, onko jonnekin lähteminen välttämätöntä ja miten asioimisen voisi hoitaa mahdollisimman helposti ja turvallisesti. Tilanteesta huolimatta asiakkaat kaipaavat henkilökohtaista palvelua, oli se sitten keskustelemalla puhelimitse asiakaspalvelijamme kanssa tai asioimalla myyjämme kanssa DNA Kaupassa. Millaisella asialla asiakkaat sitten yleisemmin lähestyvät meitä ja miten huolehdimme asioimisen olevan mahdollisimman mutkatonta?
”Asiakkaidemme yleisimmät kysymykset vaihtelevat laidasta laitaan, mutta useimmiten nämä liittyvät heidän omiin tuotteisiinsa ja palveluihinsa – asiat saattavat usein liittyä näiden laskutukseen, sisältöihin tai maksuihin. Tämän lisäksi kysymykset liittyvät usein myös nykyisten tuotteiden päivittämiseen tai uusien tuotteiden käyttöönottoon, jossa tuemme asiakkaitamme”, kertoo DNA:n asiakasratkaisut-yksikön johtaja Riikka Luostarinen.
Parempaa palvelua personoiduilla asiakaspalvelulla
Asiakkaan soittaessa asiakaspalveluumme hänet pyritään valitsemansa soittoaiheen perusteella ohjaamaan asiantuntevimmalle asiakaspalvelijalle. DNA:lla on ollut käytössä myös esimerkiksi seniorilinja, jossa asiakaspalvelijamme keskittyvät palvelemaan erityisesti iäkkäämpiä asiakkaitamme.
”Asioimisesta tehdään helppoa asiakkaille sopivilla palveluilla. Pyrimme aina hoitamaan asiakkaan asian kerralla kuntoon niin, että hän saa parasta mahdollista palvelua parhaalta mahdolliselta asiantuntijalta. Mikäli asia ei hoidu kerralla, hoidamme asiaa eteenpäin ja olemme yhteydessä asiakkaaseen proaktiivisesti asian ratkaisusta”, Luostarinen kertoo.
”Alkuperäisen asian lisäksi pyrimme hoitamaan myös itse asiakkuutta, eli käymme kokonaisvaltaisesti läpi asiakkaan nykytilanteen ja tarpeet. Näin varmistamme samalla soitolla sen, että kaikki asiakkaan nykyiset ratkaisut ovat edelleen ajan tasalla”, Luostarinen lisää.
Ensiluokkaiseen asiointikokemukseen on panostettu paljon myös DNA Kaupoissa. Lue DNA Kaupan toimitusjohtajan, Sami Aavikon blogi ”Jouduimme muuttamaan sitä, missä olimme parhaita” – Näin asiakkaiden turvallisuus nostettiin myynnin edelle”
Asioimisesta täytyy tehdä helppoa ja turvallista
DNA on tämän vuoden keväästä lähtien tarjonnut asiakkaille mahdollisuuden varata itselleen ajan DNA:n asiakaspalveluun, myyntipalveluun tai DNA Kauppaan.
Digitaalinen ajanvarauskalenteri näyttää kaikki vapaat ajat, joista asiakas voi valita itselleen sopivimman ajankohdan. Varaukset ohjautuvat asiakas- tai myyntipalvelumme työjonoon ja nousevat sieltä soitettavaksi sovittuna aikana. Varauksen voi tehdä myös DNA Kauppaan.
”Kumpikin osapuoli hyötyy, kun asiakas saa valita itselleen sopivimman ajan ja pystyy olemaan ajanvarauksensa aikaan asiaa koskevan laitteiston lähellä. Näin vähennämme puolin ja toisin turhia yhteydenottoja. DNA Kaupoissa ajanvarauksella vältytään turhalta jonottelulta ja näin vähennetään myös tartuntariskien mahdollisuuksia”, Luostarinen kertoo.
Haluatko varata ajan? Ajanvarauksen pääsee tekemään DNA:n nettisivujen ajanvarauskalenterista, myymälöidemme omilta sivuilta tai kirjautumalla Oma DNA -palveluun.