Suomessa on yksi teleoperaattori, jolla on kansainvälinen DNA

Viime vuoden suuri operaattorimarkkinauutinen oli norjalaisen jättioperaattorin Telenorin tulo Suomeen sen hankittua DNA:n itselleen. Ulkoisesti tämä ei välttämättä ole heti näkynyt, sillä DNA:n liiketoiminta on jatkunut Suomessa entiseen tapaan omalla brändillä. Todellisuudessa muutos on kuitenkin huima, ja ennen kaikkea se avaa DNA:n yritysasiakkaille aivan uudenlaisia mahdollisuuksia kansainvälistymiseen.

Kaupan myötä DNA astui kerralla suurten pelureiden luokkaan. Telenor on koko maailmankin mittakaavalla merkittävä operaattori, joka on erityisen vahva tekijä Pohjoismaiden ja Aasian markkinoilla.

Kansainvälisesti toimiville tai kansainvälistymistä suunnitteleville suomalaisille asiakkaille tämä on hieno uutinen. Jos yritys haluaa laajentaa toimintaansa erimerkiksi Pohjoismaihin, Telenor tarjoaa tähän vahvat hartiat.

Ja toimiihan tämä vastavuoroisesti myös toisin päin: jos Pohjoismaissa toimiva yritys on jo Telenorin asiakas, se saa suuren toimijan synergiaedut Suomessa DNA:n kautta. 

Telenor kehittää vahvasti pohjoista ulottuvuutta, jotta synergia tulisi täysimittaisesti asiakkaiden käyttöön. Suomalaisten kannalta mukavaa on, että tätä Nordic cluster -hanketta johtaa Telenorilla DNA:n toimitusjohtaja Jukka Leinonen.

Teleala on suurten muutosten edessä 5G:n myötä. Telenor tuo myös suomalaisille asiakkaille suuren kansainvälisen toimijan tutkimus- ja kehitysresurssit sekä erittäin vahvan IoT-osaamisen.  

Tutustu tarkemmin siihen, mitä kansainvälinen DNA voi tarjota yrityksellesi.

 

Telenor lukuina:

  • 186 miljoonaa asiakasta
  • yli 10 miljardin euron liikevaihto
  • yli 20 000 työntekijää

Avainsanat:

Verkko IoT
 

Lue lisää uudesta työstä

6/2022 Jaana-Liisa Malin

Palveluntarjoaja vai aito kumppani? Yritysten väliset suhteet vaativat työtä, mutta palkitsevat onnistuessaan

Yritysten välinen vuorovaikutus on vahvaa suhdetoimintaa – omine ylä- ja alamäkineen.
Kalastelu ja heikot kotipalomuurit nakertavat nyt tietoturvaa.
6/2022 DNA Business

Kalastelu ja heikot kotipalomuurit nakertavat nyt tietoturvaa

Kyberrikolliset manipuloivat vastaanottajaa mielellään pelolla.
6/2022 DNA Business

Kuinka helpottaa asiakaspalvelijan arkea, kun viestitulvaan tahtoo hukkua? DNA:n ratkaisu on Genesys

Genesys-pilvipalvelu helpottaa asiakaspalvelijoiden arkea, tehostaa työskentelyä ja helpottaa tasalaatuisen monikanavaisen asiakaspalvelun toteuttamista. Yhteydenottoihin vastaaminen onnistuu yhdessä kanavassa eikä asiakaspalvelu ole enää ohjelmien välillä poukkoilua.
6/2022 DNA Business

Kesällä voi taas keskittyä – mitä kaikkea johtajan tulisi tietää tekkimaailman menosta?

Johtajat ovat taas saaneet paahtaa täysillä koko kevään ja lähestyvä kesäloma lupailee hetken helpotusta.

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.