Blogit

Verto tekee älykästä vedenmittausta IoT-yhteyksiä hyödyntäen 

Verto digitalisoi huoneistokohtaisen vedenmittauksen DNA:n IoT-liittymien avulla. Nopeiden yhteyksien ja automatisointien ansiosta isännöitsijöiden työ helpottuu ja vedenkulutus saadaan näkyväksi myös asukkaille.

Verto on huoneistokohtaisia vedenmittauksen palveluita tarjoava yritys, jonka erikoisosaamista ovat älykkäät vedenkulutuksen mittausjärjestelmät. Verto hyödyntää vedenmittauksessa etäluentaa, jolloin laskutus perustuu aina reaaliaikaiseen kulutukseen. Datansiirtoon Verto on valinnut DNA:n IoT/M2M-liittymät.

”Meillä on kohteita joka puolella Suomea, joten on kriittisen tärkeää, että verkon peitto on riittävä koko valtakunnan tasolla, eikä yhteyksissä ole katkoja”, kertoo Verton toimitusjohtaja Antti Salakka.

Vedenmittausdata on siirrettävissä pilvipalvelun kautta eri järjestelmiin. Isännöitsijät voivat tarkastella isännöimiään kohteita selaimella VertoLive-palvelussa, johon tulevat näkyville paitsi tiedot vedenkulutuksesta, myös hälytykset ja huoltotarpeet. Asukkaat pääsevät seuraamaan omaa vedenkulutustaan VertoMobile-sovelluksen avulla.

”Isännöitsijöiden työ helpottuu, kun prosessit automatisoidaan ja dataa kertyy enemmän. Asukkaat saavat puolestaan tarkempaa tietoa omista kulutustottumuksistaan ja tämän seurauksena vedenkulutus laskee. Vastaavaa kokonaisvaltaista palvelua, johon tulee näkyville huoneistokohtaista tietoa, ei ole muilla.”

Yhteensä 14 työntekijää työllistävän Verton toiminta käynnistyi jo 1980-luvulla. Digitaalisuus on tänä päivänä kaiken tekemisen ytimessä.

”Aiemmin dataa on kerätty eri ratkaisuin, mutta DNA:n palvelut ovat mahdollistaneet meille helpon etäluennan ja tiedonsiirron, joka on pohjana sille, mitä nykyisin voidaan tehdä. Jatkossa, kun tiedonsiirtokapasiteetti kasvaa entisestään, saamme yhä tarkempaa tietoa”, Salakka lisää.

Yhteistyö DNA:n kanssa on ollut jouhevaa ja liittymien hallinnointi Salakan mukaan sujuvaa. Erityismaininnan saa liittymien hallintaa helpottava portaali.

”Kun liittymämäärät ovat isoja ja niitä avataan jatkuvasti lisää, pitää niiden käsittelyn olla sujuvaa. DNA Control Center -portaalista näkee kaikki liittymät ja hallinnointi on sitä kautta hyvin nopeaa ja yksinkertaista. Kokemuksen perusteella suosittelen palvelua kaikille muillekin toimijoille, jotka keräävät anturitietoja ja ohjaavat toimintaa kentällä tapahtuvan mittauksen perusteella”, Salakka sanoo.

 

Näillä ratkaisulla tehostimme asiakkaamme liiketoimintaa:

  • IoT-liittymät

Avainsanat:

Referenssi IoT

Lue lisää uudesta työstä

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Mullista yrityksesi asiakaspalvelu tekoälyn voimalla – asiakaspoistuma pienenee, myynti kasvaa ja työntekijäkokemus paranee

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Asiakkaan tukena joka käänteessä – DNA:laiset syttyvät asiakaskohtaamisista ja kokevat työnsä merkitykselliseksi

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Tekoäly on sitä mitä teemme siitä – ja samaan aikaan sekä uhka että mahdollisuus

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Deepfake-huijaukset ja monet muut verkkorikokset ammattimaistuvat – Jokainen yritys on potentiaalinen kohde kyberrosvolle

Miltä näyttää teknologian vuosi 2024?

Uljaan uuden huomisen onnennumero on 14 – nimittäin niin monta nousevaa teknologiatrendiä esitellään DNA:n vuoden 2024 teknologiatrendiraportissa! Lue valppaasti, sillä monet näistä trendeistä tulevat jättämään jälkensä historiaan.

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.