Suomen Verkostohuolto Oy:llä arki ei pysähdy hetkeksikään. Toimitusjohtaja Markus Nurmelan mukaan hommat pitää saada toimimaan ilman turhaa säätöä – ja juuri siksi hän arvostaa DNA Kaupan palvelua.
Suomen Verkostohuollon toimitusjohtaja Markus Nurmela perusti yrityksen kumppaneidensa kanssa viisi vuotta sitten. Yritys on erikoistunut sadevesi-, salaoja-, jätevesi- ja kaukolämpöverkkojen huoltoon sekä putkistojen kuvauksiin, paikannuksiin ja korjaukseen. Yhtiön toiminta lähti alusta asti mukavasti liikkeelle ja se toimii nyt jo kolmessa toimipisteessä: Rovaniemellä, Kuopiossa ja Lapinlahdella. Henkilöstöä on 30 tekijän verran, ja Nurmelalle on tärkeää huolehtia porukastaan.
”Panostamme vahvasti työhyvinvointiin ja meidän porukallamme onkin hyvin vähän sairauspoissaoloja. Työntekijät saavat käydä salilla ja hierojalla firman piikkiin, ja meillä on erittäin laaja terveysturva. Olemme jopa saaneet Lapin liikkuvin työpaikka -palkinnon, sillä kannustamme henkilöstöä liikkumaan”, Nurmela kertoo.
Pääosa Suomen Verkostohuollon työstä tapahtuu liikkeellä, usein poikkeuksellisissa olosuhteissa, maastossa ja ihan kaikkina vuorokaudenaikoina. Siksi yritykselle on elintärkeää, että mobiililiittymät, laitteet ja yhteysratkaisut toimivat saumattomasti.
”Puheluiden ja nettiyhteyksien on toimittava jatkuvasti. Työntekijämme raportoivat jatkuvasti kentältä puhelimilla toiminnanohjausjärjestelmämme kautta. Jos yhteydet eivät toimisi, joutuisimme melkoiseen paperiviidakkoon. Liiketoimintamme nojaa toimiviin tietoliikenneyhteyksiin”, Nurmela kuvailee.
Luottamus syntyy, kun asiat hoituvat
Nurmelan mukaan hyvä yhteistyö perustuu luottamukseen, rehellisyyteen ja nopeaan toimintaan. Hänen mukaansa Rovaniemen DNA Kaupan myymäläpäällikkö Heikki Kieksi, on juuri sellainen henkilö, jonka kanssa yhteistyö sujuu. DNA Kauppa toimiikin yrittäjälle luontevana palvelukanavana, jossa asiat saa hoitumaan kerralla kuntoon, ilman turhaa säätöä.
”Minä en halua käyttää turhaa aikaa ATK:n kanssa säätämiseen. DNA Kaupalla sanon Heikille mitä tarvitsen ja homma hoituu. Hän vastaa aina puhelimeen ja hänen kanssaan on onnistuttu luomaan suhde, jonka ansiosta asiat hoituvat, ihmiset tunnetaan ja asiakkaan arkea helpotetaan aidosti.”
DNA onkin lisännyt yritysasiakkaille suunnattujen palveluiden helppoutta ja tehokkuutta tarjoamalla nyt yritysasiointimahdollisuuden aiempaa useammassa myymälässä. Automatisoidun ja tekoälyavusteisen asiakaspalvelun aikakaudella asiakkaat kaipaavat yhä myös ihmiskontakteja.
Nurmelalle tärkeintä on, että voi luottaa kumppaniinsa ja keskittyä siihen, mikä on tärkeintä, eli yrityksen arjen pyörittämiseen. Hänen asenteensa on selkeä: suoraselkäistä palvelua ja rehellistä tekemistä arvostetaan. Sama pätee niin kumppaneihin, kuin omiinkin asiakkaisiin.
”Työni yksi parhaita puolia ovat asiakkaat – rakastan olla heidän kanssaan tekemisissä, ja tekisin sitä mielelläni joka päivä. Kaikki liiketoiminta perustuu luottamukseen ja kun kemiat kohtaavat, niin yhteistyökin toimii. Luottamus rakennetaan teoilla, ei puheilla”, Nurmela kiteyttää.
Näillä ratkaisuilla tehostimme asiakkaan liiketoimintaa:
DNA Business Rajaton 5G
DNA Liikkuva Laajakaista yrityksille
DNA Yritysnumeropalvelu
DNA Vaihdepalvelu