Millainen puhelin sopii aloittavalle yrittäjälle?

Nykyään puhelimella voi hoitaa yrityksen kirjanpidon ja laskutuksen, markkinoinnin, yhteydenpidon asiakkaisiin ja yhteistyökumppaneihin sekä ajanvaraukset. Omiin tarpeisiin sopiva puhelin onkin yrittäjän tärkein työkalu.

Kun yrittäjä puskee liiketoimintaansa jaloilleen, työpuhelimen ja -liittymän hankinta voi jäädä kaikkien muiden asioiden hoidon ja paperisodan jalkoihin. Valinta kannattaa kuitenkin tehdä ajatuksella. Mistä hyvän puhelimen sitten tunnistaa?

Ihan ensiksi mieti, mihin sitä puhelinta aiot käyttää. Jos suunnittelet ottavasi kuvia ja videoita yrityksen somea, markkinointia tai tuote-esittelyitä varten, hanki hyvällä kameralla varustettu puhelin. Monet ammattilaisetkin käyttävät puhelinta järjestelmäkameran sijaan, ja tarvittaessa puhelimeen saa aimo kasan lisävarusteita kuvaamista tehostamaan.

Riittäähän muisti ja kestävyys?

Kameran lisäksi puhelimessa on oltava riittävästi muistia, jotta se jaksaa prosessoida kuvan- ja videonkäsittelyohjelmia ja pitää kuvatun materiaalin tallessa. Muistin lisääminen jälkeenpäin on usein kallista, joten se kannattaa ottaa huomioon jo hankintavaiheessa etenkin, jos povaat itsestäsi puhelimen tehokäyttäjää.

Jos hankit äskettäin julkaistun puhelinmallin, on sen käyttöikä vanhempaa mallia pidempi. Uusiin käyttöjärjestelmiin löytyy päivityksiä vielä hyvän aikaa. Uudempiin puhelimiin löytyy myös kestäviä suojakuoria ja muita lisävarusteita vielä vuodenkin päästä.

Jos uusi liiketoimintasi vie sinut haastaviin olosuhteisiin, kuten ulos pakkaseen, polttavaan helteeseen, vesisateeseen, rakennustyömaalle tai metsään, kannattaa valita näitä olosuhteita kestävä luuri. Toiset puhelimet kestävät esimerkiksi lämpötilan vaihteluita, pölyä ja roiskeita paremmin kuin toiset. Kova pakkanen voi syödä akkua normaalia nopeammin, joten vara-akku on oiva hankinta varmistamaan virran riittävyyden.

Lataa maksuton opas ja lue konkreettisia vinkkejä passelin puhelimen valintaan sekä käyttöön!

Avainsanat:

Yrittäjille
 

Lue lisää uudesta työstä

6/2022 Jaana-Liisa Malin

Palveluntarjoaja vai aito kumppani? Yritysten väliset suhteet vaativat työtä, mutta palkitsevat onnistuessaan

Yritysten välinen vuorovaikutus on vahvaa suhdetoimintaa – omine ylä- ja alamäkineen.
Kalastelu ja heikot kotipalomuurit nakertavat nyt tietoturvaa.
6/2022 DNA Business

Kalastelu ja heikot kotipalomuurit nakertavat nyt tietoturvaa

Kyberrikolliset manipuloivat vastaanottajaa mielellään pelolla.
6/2022 DNA Business

Kuinka helpottaa asiakaspalvelijan arkea, kun viestitulvaan tahtoo hukkua? DNA:n ratkaisu on Genesys

Genesys-pilvipalvelu helpottaa asiakaspalvelijoiden arkea, tehostaa työskentelyä ja helpottaa tasalaatuisen monikanavaisen asiakaspalvelun toteuttamista. Yhteydenottoihin vastaaminen onnistuu yhdessä kanavassa eikä asiakaspalvelu ole enää ohjelmien välillä poukkoilua.
6/2022 DNA Business

Kesällä voi taas keskittyä – mitä kaikkea johtajan tulisi tietää tekkimaailman menosta?

Johtajat ovat taas saaneet paahtaa täysillä koko kevään ja lähestyvä kesäloma lupailee hetken helpotusta.

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.