Sinisilmä vai foliohattu?

Twitterjamit tietoturvasta ti 9.5. #hyväpahadigi

Digitalisoitumisen myötä yhteiskunnasta tulee yhä riippuvaisempi tietoverkkojen toimintavarmuudesta ja turvallisuudesta. Samalla myös verkkorikollisuus monipuolistuu. Suurin tietoturvauhka on kuitenkin ihmisten varomattomuus: 79 % tietomurroista johtuu yksilön virheestä.

Kuinka huolissaan pitäisi olla? Millä teoilla voi itse parantaa omaa tietoturvaa? Mitä kannattaa jättää tekemättä julkisessa verkossa? 

Tästä keskustelimme tiistaina 9.5. DNA Busineksen järjestämissä Twitterjameissa. Keskustelemaan saapui myös kolme maineikasta asiantuntijavierasta:

  • Nixun toimitusjohtaja Petri Kairinen: @kairinen 
  • Viestintäviraston pääjohtaja Kirsi Karlamaa: @KirsiKarla
  • IT-ammattilainen Petteri Järvinen: @petterij

Jamien DJ:nä toimi Christina Forsgård (@kittikatti).

Lue kooste: Vältä hiirijuoppous - jos otat, älä klikkaa!

Jamien jälkimainingeissa kannattaa tutustua DNA Busineksen Hyvä paha digitalisaatio -dokumenttisarjan Tietoturva-jaksoihin ja podcasteihin

Millainen on hyvä asiakaskokemus somessa?

Twitterjamit someasiakaspalvelun merkityksestä 24.1. #someaspa #b2b

Uusi työ ja jatkuvasti kehittyvät digitaaliset kanavat tarjoavat uusia mahdollisuuksia myös asiakaspalveluun. Järjestimme 24.1. Twitterjamit, joissa keskustelimme B2B someasiakaspalvelun merkityksestä: missä kanavissa asioit mieluiten, mistä hyvä asiakaspalvelu somessa koostuu ja mikä voisi yllättää sinut positiivisesti. Poimimme keskustelusta parhaat vinkit myös oman someasiakaspalvelumme kehittämiseen!

Asiantuntijavieraiksi saimme kolme aktiivista somen puolestapuhujaa:

  • startup-yritys Feedbacklyn toimitusjohtaja ja Suomen Yrittäjien varapuheenjohtaja Jaakko Männistö: @JaakkoMannisto
  • sosiaalisen median asiantuntija ja kouluttaja Johanna Hurmerinta: @JonnaHurmerinta
  • someasiakaspalvelun ahkera puolestapuhuja, Meltwaterin Senni Niemi: @senni_niemi

Lue kooste: Mistä on hyvä #b2b #someaspa tehty?

Kurkkaa myös Anna Auvisen blogaus jamien sadosta: Someasiakaspalvelu voi olla B2B-yritykselle kultakaivos

Mistä uudet digitaaliset työtaidot?

Twitterjamit uuden työn digitaidoista 2.11.2016, #uusityö

Järjestimme viime marraskuussa Twitterjamit, joissa keskustelemme uuden työn digitaidoista: Mitä nämä taidot ovat ja mistä niitä voi hankkia? Millainen rooli työnantajalla on digitaitojen kehittämisessä? Millaisia odotuksia ihmiset asettavat uudelle työlle ja mikä on somen rooli asiantuntijatyössä?

Asiantuntijavieraina keskusteluun osallistuivat:

Isäntänä toimii @DNA_Business ja DJ:nä Christina Forsgård (@kittikatti)

Lue kooste: Uusi työ syntyy rakkaudella ja roboteilla: työelämän punkkari ja boheeminainen tykittivät jameissa

Mitkä Twitterjamit?

Twitterjamit on Twitterissä järjestettävä keskustelutilaisuus, joka pidetään ennalta sovittuna ajankohtana (käytetään myös nimiä Twitter Chat tai Tweet Chat). Siihen voi osallistua kuka tahansa Twitterin käyttäjä omalta tililtään. Kaikkia twiittejä yhdistää yhteisten tunnisteiden eli hashtagien käyttö. (Tuoreimmissa jameissamme #hyväpahadigi) Twitterjamien seuraaminen ja keskusteluun osallistuminen on helppoa – tule rohkeasti mukaan!


Miten osallistun?

  1. Avaa Twitter ja seuraa jameille määriteltyä hashtagia sovittuna aikana (Esim. #hyväpahadigi ti 9.5. klo 12)
  2. Kysymykset twiitataan @DNA_Business -tililtä muodossa K1 (eli kysymys 1), K2 (eli kysymys 2) ja niin edelleen.
  3. Kun vastaat kysymykseen K1, aloita vastauksesi V1 (eli vastaus 1) ja niin edelleen. Näin osallistujien on helpompi seurata, mihin kysymykseen kukin on vastaamassa. Ole ytimekäs ja twiittaa yksi kommentti kerrallaan. Lisää aina vastauksesi perään jamien hashtag (esim. #hyväpahadigi).
  4. Jos haluat kohdistaa twiittisi jollekin asiantuntijavieraalle, lisää mukaan kyseisen asiantuntijan @-tunnus.
  5. Lue mitä muut osallistuja vastaavat, tykkää, retwiittaa ja osallistu keskusteluun. Muista käyttää kaikissa twiiteissäsi aina jamien hashtagia (esim. #hyväpahadigi).
  6. Tule mukaan positiivisin mielin! :) 


Tervetuloa mukaan keskustelemaan!