Toimiston kolme robottia, jotka voit ottaa käyttöön vaikka heti

Toimistoista kantautuu uudenlaista elektronista kuhinaa. Robotit tekevät tuloaan meidän tavallisten konttorirottien työkavereiksi. Vielä ei kuitenkaan kannata hankkia robotille omaa työpistettä ja kahvikuppia, sillä ensimmäiset apulaiset ovat vielä melko huomaamattomia kavereita.


Esittelemme tässä kolme robottia, jotka vähemmän digitalisoitunutkin toimisto voi hommata avukseen jo nyt:

Chatbotilta juttu luistaa. Ohjelmistorobotiikka on melko kehittynyttä ja kaikenlaisia oppivia ja tekoälyäkin hyödyntäviä sovelluksia on jo tarjolla. Jos kuitenkin haluat aloittaa helpommasta päästä, voit ottaa käyttöön yksinkertaisen chatbotin hoitamaan vaikkapa asiakaspalvelua somessa tai muistuttelemaan henkilökuntaa matkalaskuista sisäisissä kanavissa.

Logistiikkarobotti roudaa. Kirjastot ja sairaalat työllistävät jo ahkeria logistiikkarobotteja. Ne rahtaavat kirjoja ja instrumentteja väsymättä osastolta toiselle. Kuljetellaanko teidän toimistollanne jotakin edestakaisin? Kenties robotti säästäisi henkilökunnalta tylsää ja toistuvaa ramppaustyötä, jolloin aikaa voisi käyttää mukavampiin hommiin.

Robotti-imuri antaa viimeisen silauksen. Tavallinen kotikäyttöön soveltuva robotti-imuri siivoaa pienen toimiston siinä missä kodinkin. Se pitää lattiatason perussiistinä, jolloin siivooja voi käydä harvemmin kuuraamassa. Ja jos pääkonttorin edessä leviää ruohomatto, voi imurin väsymätön hortonomisisar, robottiruohonleikkuri, rientää apuun.

Ja tietenkin silloin, kun joku näistä robottiapulaisistasi hengailee internetissä, on syytä huolehtia myös tietoturvasta.

Lataa maksuton opas ja laadi uuden työn pelisäännöt omalle työpaikallesi.

Avainsanat:

Robotiikka Tekoäly Digitalisaatio Muuttuva työ
 

Lue lisää uudesta työstä

6/2022 Jaana-Liisa Malin

Palveluntarjoaja vai aito kumppani? Yritysten väliset suhteet vaativat työtä, mutta palkitsevat onnistuessaan

Yritysten välinen vuorovaikutus on vahvaa suhdetoimintaa – omine ylä- ja alamäkineen.
Kalastelu ja heikot kotipalomuurit nakertavat nyt tietoturvaa.
6/2022 DNA Business

Kalastelu ja heikot kotipalomuurit nakertavat nyt tietoturvaa

Kyberrikolliset manipuloivat vastaanottajaa mielellään pelolla.
6/2022 DNA Business

Kuinka helpottaa asiakaspalvelijan arkea, kun viestitulvaan tahtoo hukkua? DNA:n ratkaisu on Genesys

Genesys-pilvipalvelu helpottaa asiakaspalvelijoiden arkea, tehostaa työskentelyä ja helpottaa tasalaatuisen monikanavaisen asiakaspalvelun toteuttamista. Yhteydenottoihin vastaaminen onnistuu yhdessä kanavassa eikä asiakaspalvelu ole enää ohjelmien välillä poukkoilua.
6/2022 DNA Business

Kesällä voi taas keskittyä – mitä kaikkea johtajan tulisi tietää tekkimaailman menosta?

Johtajat ovat taas saaneet paahtaa täysillä koko kevään ja lähestyvä kesäloma lupailee hetken helpotusta.

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.