Yritykselle voi olla iso helpotus, kun muutokset palveluihin onnistuvat käden käänteessä verkossa.

Itse ja automaatiolla – yritykset haluavat vapautta valita miten ja milloin asiansa hoitavat

Jousto ja sujuvuus, sitä yritykset haluavat palveluiltaan. YritysDNA:ssa asioita voi hallinnoida yhä enemmän itse, tai asiakas voi myös käyttää omaa järjestelmäänsä integroitumalla DNA Rajapinta palveluun.

Yritykset hakevat jatkuvasti tehokkuutta omaan toimintaansa. Ei siis ihme, että myös DNA:n asiakasyritykset arvostavat erityisesti palvelujen helppoa ja sujuvaa hallinnointia – sitä että asiat hoituvat nopeasti ja silloin kun siihen on muulta työltä aikaa käytettävissä.

“Asiakkaalla on asiointitarve arjen muutosten hallinnassa. Palveluita halutaan siirtää kustannuspaikalta toiselle, käyttäjältä toiselle, tai liittymät päivitetään nopeammiksi”, kuvailee Antero Kivi, DNA:n digitaalisten palveluiden johtaja.

Itsepalvelu verkossa on nopeaa ja varmaa. Asiakkaan kirjauduttua järjestelmään hänellä on näkyvyys kaikkiin omiin palveluihin välittömästi, ja hän voi tehdä niihin haluamansa muutokset tai vaikkapa vikatilanneilmoitukset.

“Etenkin isoissa yrityksissä henkilöstöä vaihtuu koko ajan työpaikan vaihtojen ja rekrytointien myötä. Tällöin on iso helpotus, jos työntekijöiden tarvitsemat puhelin- ja tietoliikennepalvelut voi tilata nopeasti ja helposti, ja kulut ohjautuvat suoraan oikeille kustannuspaikoille. Jatkossa asioiden hoitoa nopeuttavat entisestään muun muassa valmiit tilauspohjat.”

Tähän saakka palveluiden hallinnassa on keskitytty mobiilipalveluihin, mutta jatkossa hallintaa tuodaan enenevässä määrin myös kiinteän verkon palveluihin.

“Kiinteän verkon palveluiden hallinnan tarve on kuitenkin erilainen kuin mobiilipalveluissa. Kiinteitä yhteyksiä käytetään toimipisteissä - esimerkiksi toimistotiloissa tai varastoissa, ja niiden hallinnointi liittyy enemmän siihen, millaisia laitteita on käytössä, minkälaisilla konfiguraatioilla, tai mikä niiden kuormitus on. Halutaan valvoa palveluita”, Kivi kertoo.

Kaikki yhdellä kirjautumisella

Palvelujen keskittäminen helpottaa yritysten asiointia. DNA:n asiointipalvelut siirtyvät yhä enemmän YritysDNA:n ja yhden kirjautumisen taakse, ja näin palvelut löytyvät helposti. Myös käyttäjätunnusten hallinta on niputettu samaan paikkaan. Sen ansiosta käyttäjälle on helppo antaa lisää oikeuksia tai lähteneen työntekijän käyttäjätunnus on helppo sulkea.

Yritysratkaisuilta odotetaan yhä enemmän yhtä sujuvaa käyttöä kuin kuluttajien verkkopalveluilta.

“Aiemmin isoissa yrityksissä taisteltiin kululaskujen tekemisen tai matkavarausjärjestelmien kanssa, mutta nyt työhön liittyviltä järjestelmiltä odotetaan samanlaista helppokäyttöisyyttä kuin kuluttajille suunnatuissa kännykkäsovelluksissa tai netin verkkokaupoissa”, Kivi toteaa.

“Vaikka käyttöä helpotetaan, ei tietoturvassa luonnollisestikaan tingitä. Kaksivaiheinen tunnistautuminen tekstiviestin tai kirjautuminen mobiilivarmenteen avulla varmistaa, että palveluun pääsevät käsiksi vain oikeat käyttäjät”, Kivi sanoo.

Automaatio antaa näkyvyyden kuluihin

Kustannusten ennakointi on yrityksen kulujenhallinnan a ja o. Tämä näkyy myös DNA:n tuotteiden kysynnässä. Viimeisten vuosien aikana yritykset ovat esimerkiksi siirtyneet rajattomiin liittymiin, joissa kuukausittainen kustannus on tasainen ja ennakoitava.

Yrityksissä halutaan seurata poikkeavia kulueriä, kuten matkapuhelimen käyttöä ulkomailla tai vaikkapa puhelimella tehtyjä ostoja, jotka eivät sisälly liittymän kiinteään hintaan. Seurannan automatisointi ja selkeä raportointi auttaa kulujen hallinnassa.

“Asiakkaat voivat hoitaa asiat YritysDNA:n palvelun kautta tai integroida palvelut omaan järjestelmäänsä DNA Rajapinnan kautta. Tällöin asiakas voi käyttää omia tuttuja järjestelmiään esimerkiksi kaikkien hankintojen kanssa palveluiden toimittajasta riippumatta””, Kivi sanoo.

“Kaiken kaikkiaan yritysten omaa toimintaa tukee meidän palvelumme joustavuus – se, että yritysasiakkaillamme on vapaus valita miten, missä ja milloin asioita hoidetaan. Se auttaa heitä keskittymään omaan liiketoimintaansa.”

 

Tutustu YritysDNA:n suomiin mahdollisuuksiin! 

Avainsanat:

Digitalisaatio Viestintä Asiakaskokemus Teknologia Monikanavaisuus Tavoitettavuus

Lue lisää uudesta työstä

”Mitä paremmat myyjät organisaatiolla on, sitä paremmin se menestyy”, kirjoittaa Markus Winter.
11/2022 Marcus Winter

Teknologiamyyjästä tietoturvan sankariksi – edellytyksenä on oikeanlainen osaaminen

Teknologiamyyjä voi olla tietoturvan sankari – ehtona on kouluttaminen oikeista asioista
11/2022 DNA Business

Miten metaversumiin pääsee, Marja Konttinen?

Metaversumiin pääsee helposti: siihen tarvitsee vain nettiyhteyden ja hyvän tietokoneen.
11/2022 DNA Business

ZTNA: Turvaa, tukea ja varmuutta – missä ja milloin vain

Työnantajan tavoitteena on tarjota toimivat digitaaliset työvälineet, mutta myös suojella yrityksen dataa.
11/2022 DNA Business

Vain paranoidit pärjäävät? Hybridityö vaatii tujumpaa tietoturvaa

Etätyöskentely on yleistynyt, mutta toimistollakin täytyy käydä.

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.