Blogit

Yritykselle voi olla iso helpotus, kun muutokset palveluihin onnistuvat käden käänteessä verkossa.

Itse ja automaatiolla – yritykset haluavat vapautta valita, miten ja milloin asiansa hoitavat

Jousto ja sujuvuus, sitä yritykset haluavat palveluiltaan. YritysDNA:ssa asioita voi hallinnoida yhä enemmän itse, tai asiakas voi myös käyttää omaa järjestelmäänsä integroitumalla DNA Rajapinta -palveluun.

Yritykset hakevat jatkuvasti tehokkuutta omaan toimintaansa. Ei siis ihme, että myös DNA:n asiakasyritykset arvostavat erityisesti palvelujen helppoa ja sujuvaa hallinnointia – sitä, että asiat hoituvat nopeasti ja silloin kun se itselle sopii.

“Asiakkaalla on asiointitarve arjen muutosten hallinnassa. Palveluita halutaan siirtää kustannuspaikalta tai käyttäjältä toiselle, tai liittymät päivitetään nopeammiksi”, kuvailee Antero Kivi, DNA:n digitaalisten palveluiden johtaja.

Itsepalvelu verkossa on nopeaa ja varmaa. Asiakkaan kirjauduttua järjestelmään hänellä on näkyvyys kaikkiin omiin palveluihin välittömästi, ja hän voi tehdä niihin haluamansa muutokset tai vaikkapa vikatilanneilmoitukset.

“Etenkin isoissa yrityksissä henkilöstöä vaihtuu koko ajan työpaikan vaihtojen ja rekrytointien myötä. Tällöin on iso helpotus, jos työntekijöiden tarvitsemat puhelin- ja tietoliikennepalvelut voi tilata nopeasti ja helposti, ja kulut ohjautuvat suoraan oikeille kustannuspaikoille. Jatkossa asioiden hoitoa nopeuttavat entisestään muun muassa valmiit tilauspohjat.”

Tähän saakka palveluiden hallinnassa on keskitytty mobiilipalveluihin, mutta jatkossa hallintaa tuodaan enenevässä määrin myös kiinteän verkon palveluihin.

“Kiinteän verkon palveluiden hallinnan tarve on kuitenkin erilainen kuin mobiilipalveluissa. Kiinteitä yhteyksiä käytetään toimipisteissä – esimerkiksi toimistotiloissa tai varastoissa – ja niiden hallinnointi liittyy enemmän siihen, millaisia laitteita on käytössä, minkälaisilla konfiguraatioilla tai mikä niiden kuormitus on. Halutaan valvoa palveluita”, Kivi kertoo.

Kaikki yhdellä kirjautumisella

Palvelujen keskittäminen helpottaa yritysten asiointia. DNA:n asiointipalvelut siirtyvät yhä enemmän YritysDNA:n ja yhden kirjautumisen taakse, ja näin palvelut löytyvät helposti. Myös käyttäjätunnusten hallinta on niputettu samaan paikkaan. Sen ansiosta käyttäjälle on helppo antaa lisää oikeuksia tai lähteneen työntekijän käyttäjätunnus on helppo sulkea.

Yritysratkaisuilta odotetaan yhä enemmän yhtä sujuvaa käyttöä kuin kuluttajien verkkopalveluilta.

“Aiemmin isoissa yrityksissä taisteltiin kululaskujen tekemisen tai matkavarausjärjestelmien kanssa, mutta nyt työhön liittyviltä järjestelmiltä odotetaan samanlaista helppokäyttöisyyttä kuin kuluttajille suunnatuissa kännykkäsovelluksissa tai netin verkkokaupoissa”, Kivi toteaa.

“Vaikka käyttöä helpotetaan, ei tietoturvassa luonnollisestikaan tingitä. Kaksivaiheinen tunnistautuminen tekstiviestin tai kirjautuminen mobiilivarmenteen avulla varmistaa, että palveluun pääsevät käsiksi vain oikeat käyttäjät”, Kivi sanoo.

Automaatio antaa näkyvyyden kuluihin

Kustannusten ennakointi on yrityksen kulujenhallinnan a ja o. Tämä näkyy myös DNA:n tuotteiden kysynnässä. Viimeisten vuosien aikana yritykset ovat esimerkiksi siirtyneet rajattomiin liittymiin, joissa kuukausittainen kustannus on tasainen ja ennakoitava.

Yrityksissä halutaan seurata poikkeavia kulueriä, kuten matkapuhelimen käyttöä ulkomailla tai vaikkapa puhelimella tehtyjä ostoja, jotka eivät sisälly liittymän kiinteään hintaan. Seurannan automatisointi ja selkeä raportointi auttaa kulujen hallinnassa.

“Asiakkaat voivat hoitaa asiat YritysDNA:n palvelun kautta tai integroida palvelut omaan järjestelmäänsä DNA Rajapinnan kautta. Tällöin asiakas voi käyttää omia tuttuja järjestelmiään esimerkiksi kaikkien hankintojen kanssa palveluiden toimittajasta riippumatta”, Kivi sanoo.

“Kaiken kaikkiaan yritysten omaa toimintaa tukee meidän palvelumme joustavuus – se, että yritysasiakkaillamme on vapaus valita miten, missä ja milloin asioita hoidetaan. Se auttaa heitä keskittymään omaan liiketoimintaansa.”

 

Tutustu YritysDNA:n suomiin mahdollisuuksiin! 

 

Artikkeli päivitetty 7.8.2023. Alunperin artikkeli on julkaistu 21.11.2022.

Avainsanat:

Digitalisaatio Viestintä Asiakaskokemus Teknologia Monikanavaisuus Tavoitettavuus

Lue lisää uudesta työstä

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Asiakkaan tukena joka käänteessä – DNA:laiset syttyvät asiakaskohtaamisista ja kokevat työnsä merkitykselliseksi

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Tekoäly on sitä mitä teemme siitä – ja samaan aikaan sekä uhka että mahdollisuus

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Deepfake-huijaukset ja monet muut verkkorikokset ammattimaistuvat – Jokainen yritys on potentiaalinen kohde kyberrosvolle

Blogi
4/2024 Mari Eklund

Uhkakenttä muuttuu teknologian kehittyessä – miten yrityksen kyberresilienssiä voi vahvistaa?

Miltä näyttää teknologian vuosi 2024?

Uljaan uuden huomisen onnennumero on 14 – nimittäin niin monta nousevaa teknologiatrendiä esitellään DNA:n vuoden 2024 teknologiatrendiraportissa! Lue valppaasti, sillä monet näistä trendeistä tulevat jättämään jälkensä historiaan.

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.