Digitaalisuus mullisti Fonectan työtavat

Fonecta valitsi DNA:n mobiiliyhteydet, sillä yritys halusi uusien digitaalisten työtapojensa tueksi luotettavan ja ketterän kumppanin.

Fonectan liiketoiminta on vaihtunut lyhyessä ajassa paperisista puhelinluetteloista digitaalisen myynnin ja markkinoinnin ratkaisuihin. Niitä yhtiö tarjoaa 50 000 yritysasiakkaalleen. Iso suunnanmuutos on edellyttänyt perusteellisia muutoksia yrityksen omiin toimintatapoihin.

”Kaikki yrityksen prosessit on digitalisoitu. Se tarkoittaa esimerkiksi sitä, ettei työn tekeminen ole enää sidottu paikkaan Emme edes tee enää eroa etätyön ja toimistolla tehtävän työn välillä”, Fonectan myyntijohtaja Antti Tukia sanoo.

Paljon liikkuvat työntekijät tarvitsevat toimivat ja tietoturvalliset mobiiliyhteydet. Fonecta päätyi valinnassaan DNA Liikkuva Laajakaista -liittymiin ja DNA Optimi -matkapuhelinliittymiin.

”Ensimmäinen kriteeri oli, että mobiiliyhteydet toimivat moitteetta. Lisäksi halusimme kumppanin, joka ymmärtää tarpeemme nopeasti muuttuvassa markkinassa. Haimme luonnollisesti myös kustannustehokasta ratkaisua”, Tukia summaa.

DNA:n kohdalla nämä kolme kriteeriä täyttyivät.

”Hyvä kumppani ymmärtää liiketoimintaamme ja luo ratkaisuja, jotka auttavat meitä menestymään entistä paremmin. Olemme itse nopea ja ketterä toimija. Vaadimme samaa myös kumppaneilta”, Tukia huomauttaa.

Luotettavat datayhteydet ovat Fonectalle strategisesti erittäin tärkeä asia. Esimerkiksi kentällä kiertävät myyjät ovat asiakaskäynneillä täysin mobiiliyhteyksien varassa.

”Yhteyksien on pelattava, kun esittelemme palvelujamme asiakkaille. Myös iso osa sisäisestä yhteydenpidosta tapahtuu verkossa. Hoidan itsekin melkein kaikki palaverit autossa älypuhelimen, Skypen ja handsfree-toiminnon avulla.”


 

Avainsanat:

Referenssi Asiakaskokemus Liikkuva työ

Lue lisää uudesta työstä

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.