Blogit

CAP-Group Oy tarjoaa joustavaa verkko-opetusta ja simulaattoriharjoittelua autokoululaisille

Suomen suurin kuljettajakoulutusyritys CAP-Group Oy on digitaalisen ajo-opetuksen edelläkävijä. Verkkokoulutuksena suoritettavat teoriatunnit, erilaisiin ajotilanteisiin valmistava simulaattoriopetus sekä systemaattisesti kehitetty monikanavainen asiakaspalvelu ovat kasvattaneet kuljettajakoulutuksen kysyntää ennätysvauhtia.

”Olemme halunneet olla alan pioneeri. Olimme ensimmäisenä liikkeellä heti kun regulaatio muuttui niin, että digitaalinen ajo-opetus oli mahdollista”, CAP-Groupin uusi toimitusjohtaja Olli Kilpi kertoo.

CAP-Groupin omistamat CAP-Autokoulut tarjoavat autokoulun teoriatunnit verkkokoulutuksena, jossa oppilas voi itse määritellä, missä ja milloin hän tunnit suorittaa. Tarvitaan vain nettiyhteys sekä tietokone, tabletti tai puhelin. Teoriatunteja ei siis tarvitse odottaa enää alkavaksi tiettynä viikonpäivänä ja tietyllä kellonlyömällä.

Enintään puolet ajo-opetuksesta voi suorittaa oikean auton sijaan ajosimulaattoreilla, joita CAP-Autokoulut ovat kehittäneet aktiivisesti viime vuosina. Ajosimulaattorista tulee säännöllisesti uusia versioita. Viimeisimpänä päivityksenä järjestelmiin on viety myös uudistunut tieliikennelaki, jotta opit ovat heti kaikkien oppilaiden käytössä valtakunnallisesti.

CAP-Groupin toimitusjohtaja Olli Kilpi uskoo, että simulaattorin avulla kuljettajista tulee ennakoivampia ja siten turvallisempia.

”Simulaattorin suurin hyöty on, että sen avulla voi rauhassa ja paineettomammin harjoitella liikenteen seassa ajamista ja liikennesääntöjä. Sillä voi myös harjoitella tilanteita, joihin moni ei toivottavasti tosielämässä koskaan joudu, mutta joihin on kuitenkin syytä olla varautunut.”

Simulaattoreiden suosio onkin kasvanut huimasti: CAP-Autokouluilla on tällä hetkellä kaikkiaan noin 90 simulaattoriyksikköä, jotka ovat jatkuvasti aktiivisessa käytössä.

Sekä verkkokoulutusta että simulaattoriharjoittelua seurataan CAP-Autokoulujen valvomosta, jonka aukioloaikoina opiskelijat voivat suorittaa koulutuksia omaan tahtiinsa. Valvomon päivystäjiltä voi pyytää apua tarpeen mukaan. Lisäksi asiakkaita palvellaan valtakunnallisesti muun muassa nettisivujen chat-palvelussa, sähköpostitse sekä Facebookin Messenger-palvelussa. Tavoitteena on, että asiakas saa vastaukset kysymyksiinsä 24/7.

Kahdensuuntainen virtuaalinen teoriaopetus, simulaattorin käyttö ja reaaliaikainen asiakaspalvelu vaativat toimiakseen luotettavan koko Suomen kattavan verkon.

”Tiedonsiirron tarve on kasvanut merkittävästi koko ajan, ja DNA on vastannut siihen tarpeeseen”, Kilpi sanoo.

CAP-Autokouluilla on käytössä DNA:n langattomat liittymät, ja osalla opettajista myös DNA:n toimittamat puhelimet ja tabletit.

”DNA on osoittautunut samanlaiseksi ennakkoluulottomaksi edelläkävijäksi kuin mekin. Yhteydenpito on ollut mutkatonta ja kasvavat opiskelijamäärät kertovat selvää kieltä palvelumme toimivuudesta”, sanoo Kilpi.

 

Näillä ratkaisuilla tehostimme asiakkaamme liiketoimintaa

Avainsanat:

Referenssi Mobiili Yhteydet Viestintä

Lue lisää uudesta työstä

Artikkeli
12/2024 DNA Yrityksille

Vain oppiva organisaatio voi selvitä tekoälyn aikakaudesta voittajana

Artikkeli
12/2024 DNA Yrityksille

”Maalaisjärki on iso osa tietoturvaa” – kyberturvallisuuden lehtori Pia Satopää tietää, missä voisimme kehittyä

Artikkeli
12/2024 DNA Yrityksille

Kokeilemalla kohti tekoälyvallankumousta – nyt on yritysjohdon aika toimia

Artikkeli
12/2024 DNA Yrityksille

Tekoäly innostaa sosiaali- ja terveydenhuollon kehittäjiä: ”Jos tätä ei Suomessa saada tehtyä, niin missä sitten?”

Miltä näyttää teknologian vuosi 2024?

Uljaan uuden huomisen onnennumero on 14 – nimittäin niin monta nousevaa teknologiatrendiä esitellään DNA:n vuoden 2024 teknologiatrendiraportissa! Lue valppaasti, sillä monet näistä trendeistä tulevat jättämään jälkensä historiaan.

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.