5 askelta helppoon IoT-kokeiluun

Monen suomalaisen yrityksen ulottuvilla olisi matalalla roikkuvia hedelmiä, jos ne tarttuisivat IoT-maailman mahdollisuuksiin. Liiketoimintaa hyödyttäviin mahdollisuuksiin kuitenkin pääsee kiinni vain yhdellä tavalla: kokeilemalla itse.

Kokeilemisen kynnys on tänä päivänä hyvin matala. Ratkaisevaa on päätös toimia ja aloittaa IoT-kokeiluprojekti. On tavallista, että aluksi innoittaa odotus kustannussäästöistä, mutta projektin kuluessa silmät kannattaa pitää auki. Usein sensoreiden data auttaa näkemään uusia, fiksumpia mahdollisuuksia kehittää liiketoimintaa ja luoda uusia palveluita. Yritys voi löytää IoT-ratkaisun, josta kasvaa koko toimialan muutosvoima.

Esimerkiksi DNA IoT Starter Kit -aloituspaketin avulla pääsee hyvin vauhtiin. Se sisältää monipuolisen tuen kehittäjille, reaaliaikaiset testaustyökalut sekä mobiililiittymät nimenomaan sensoreiden, laitteiden ja järjestelmien väliseen tiedonsiirtoon. Mikä tärkeintä, mobiiliyhteys varmistaa IoT-hankkeen tietoturvan. Liittymien datapaketteja voi optimoida käytön mukaan, jolloin yritys ei maksa turhasta.

Näin helppoa on aloittaa taival IoT-hyötyjen saamiseksi:

  1. Tee päätös IoT-kokeiluhankkeen aloittamisesta.
  2. Ota kokenut kumppani mukaan jo suunnitteluvaiheessa.
  3. Tilaa DNA IoT Starter Kit -aloituspaketti kokeilujen välineeksi.
  4. Ole ketterä! IoT-kokeilussa on normaalia ottaa yksi askel taakse, jotta pääsee kaksi eteenpäin.
  5. Sitouta! IoT-hanke on koko organisaation asia. 

 

Lue maksuttomasta IoT-oppaastamme lisää siitä, miten pääset kiinni IoT:n mahdollisuuksiin!

Avainsanat:

Vinkit IoT
 

Lue lisää uudesta työstä

6/2022 Jaana-Liisa Malin

Palveluntarjoaja vai aito kumppani? Yritysten väliset suhteet vaativat työtä, mutta palkitsevat onnistuessaan

Yritysten välinen vuorovaikutus on vahvaa suhdetoimintaa – omine ylä- ja alamäkineen.
Kalastelu ja heikot kotipalomuurit nakertavat nyt tietoturvaa.
6/2022 DNA Business

Kalastelu ja heikot kotipalomuurit nakertavat nyt tietoturvaa

Kyberrikolliset manipuloivat vastaanottajaa mielellään pelolla.
6/2022 DNA Business

Kuinka helpottaa asiakaspalvelijan arkea, kun viestitulvaan tahtoo hukkua? DNA:n ratkaisu on Genesys

Genesys-pilvipalvelu helpottaa asiakaspalvelijoiden arkea, tehostaa työskentelyä ja helpottaa tasalaatuisen monikanavaisen asiakaspalvelun toteuttamista. Yhteydenottoihin vastaaminen onnistuu yhdessä kanavassa eikä asiakaspalvelu ole enää ohjelmien välillä poukkoilua.
6/2022 DNA Business

Kesällä voi taas keskittyä – mitä kaikkea johtajan tulisi tietää tekkimaailman menosta?

Johtajat ovat taas saaneet paahtaa täysillä koko kevään ja lähestyvä kesäloma lupailee hetken helpotusta.

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.