Uusi Wireless Access Component avaa DNA:n mobiiliverkon tukkuasiakkaan yhteystarpeisiin

Tulossa pian! DNA:n Wireless Access Component -palvelu avaa DNA:n mobiiliverkon tukkuasiakkaiden omien datapalveluiden tuottamiseen. Ainutlaatuinen, helppo, kustannustehokas ja pelkistetty palvelu soveltuu esimerkiksi kupariverkon korvaavaksi ratkaisuksi tai kiinteän yhteyden varayhteydeksi.

Wireless Access Component on ensimmäinen tietoliikennepalvelu tukkuasiakkaille, johon sisältyy pelkästään yhteyskomponenttina toimiva SIM-kortti. Tukkuasiakas tuotteistaa itse varsinaisen loppuasiakkaan yhteyspalvelun.

”Esimerkiksi ulkomaiselle teleoperaattorille tämä on helppo ja edullinen keino saada turvallinen mobiiliverkon yhteys omalle loppuasiakkaalle. Käytännössä tarjoamme yksinkertaisesti SIM-kortin, jonka tukkuasiakkaamme lisää omalle loppuasiakkaalleen toimittamaansa reitittimeen. DNA ainoastaan kuljettaa viimeisen pätkän liikenteen tiettyyn tukiasemaan ja ohjaa sen asiakaskohtaisen virtuaaliverkon kautta tukkuasiakkaan nieluliitäntäpisteeseen”, kertoo DNA:n Business Manager Tommi Hirvi.

Kupariverkkojen purkaminen vaatii korvaavia yhteystapoja

2020-luvun trendi, joka näkyy myös Suomessa, on perinteisten kupariverkkojen purkaminen. Tämä tekee Wireless Access Componentista erityisen merkittävän.

“Operaattorit purkavat nyt 160 vuoden jälkeen puhelinverkkojen kuparia pois, joten tilalle tarvitaan korvaavia vaihtoehtoja. Tukkuasiakkaiden taas täytyy turvata palveluidensa jatkuvuus omille loppuasiakkaille. Uusi palvelumme on mukana turvaamassa jatkuvuutta, jos aiempi yhteystapa ei enää ole käytettävissä”, DNA:n Development Manager Nea Wistbacka sanoo.

“Loppuasiakas ei näe eikä tunne mitään eroa, koska DNA:n mobiiliverkon suorituskyky ei häviä kuparille. Tukkuasiakkaan tuotteistus, palvelukuvaus ja palvelulupaus voivat pysyä samoina, vaikka liitäntätekniikka vaihtuu”, Wistbacka selostaa.

Esimerkiksi ulkomaisella operaattorilla saattaa olla koko Euroopan kattava sopimus tietoliikenneverkosta yritysasiakkaansa jokaiseen toimipisteeseen. Suomessakin voi hyvin pian olla paikkoja, joissa kupari lähtee pois ja joissa yhteyden korvaaminen valokuidulla tulisi kalliiksi. Mobiiliverkko mahdollistaa hyvin nopean ja vaivattoman yhteyden luomisen.

Tiettävästi DNA on ensimmäinen operaattori, joka tarjoaa Wireless Access Componentin tyyppistä tuotetta ja omaa mobiiliverkkoaan suoraan tukkuasiakkaiden käyttöön.

“Tukkumarkkinaan on pitkään ollut olemassa korkean jalostusasteen palveluita, kuten MPLS- ja laajakaistapalveluita. Wireless Access Component on sen sijaan hyvin riisuttu alemman jalostusasteen rakennuskomponentti. Olemme sen avulla luomassa aivan uutta markkinaa”, Hirvi sanoo.

Wireless Access Component pähkinänkuoressa

  • Uusi Suomessa toimiva mobiiliverkkoon perustuva palvelu DNA:n tukkuasiakkaille
  • Korvaava tai täydentävä toteutustapa kiinteille yhteyksille
  • Liikenne kulkee tukiasemasta asiakaskohtaisessa virtuaaliverkossa tukkuasiakkaan nieluliitäntäpisteeseen
  • Tukkuasiakas saa SIM-kortit liitettäviksi loppuasiakkaiden reitittimiin
  • Sisältää oletuksena asiakaskohtaisen APN:n
  • Hyödyntää DNA:n 5G- ja 4G-verkkoja
  • Nopeusluokat Mbit/s: 2, 10, 50, 100, full rate
  • Datan siirtomäärää ei hinnoitella erikseen

 

Kysy lisätietoja yrityksenne DNA-yhteyshenkilöltä!

Avainsanat:

Verkko Yhteydet Mobiili 4G 5G
 

Lue lisää uudesta työstä

6/2022 Jaana-Liisa Malin

Palveluntarjoaja vai aito kumppani? Yritysten väliset suhteet vaativat työtä, mutta palkitsevat onnistuessaan

Yritysten välinen vuorovaikutus on vahvaa suhdetoimintaa – omine ylä- ja alamäkineen.
Kalastelu ja heikot kotipalomuurit nakertavat nyt tietoturvaa.
6/2022 DNA Business

Kalastelu ja heikot kotipalomuurit nakertavat nyt tietoturvaa

Kyberrikolliset manipuloivat vastaanottajaa mielellään pelolla.
6/2022 DNA Business

Kuinka helpottaa asiakaspalvelijan arkea, kun viestitulvaan tahtoo hukkua? DNA:n ratkaisu on Genesys

Genesys-pilvipalvelu helpottaa asiakaspalvelijoiden arkea, tehostaa työskentelyä ja helpottaa tasalaatuisen monikanavaisen asiakaspalvelun toteuttamista. Yhteydenottoihin vastaaminen onnistuu yhdessä kanavassa eikä asiakaspalvelu ole enää ohjelmien välillä poukkoilua.
6/2022 DNA Business

Kesällä voi taas keskittyä – mitä kaikkea johtajan tulisi tietää tekkimaailman menosta?

Johtajat ovat taas saaneet paahtaa täysillä koko kevään ja lähestyvä kesäloma lupailee hetken helpotusta.

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.