Muru Dining Oy:n tähän mennessä suurin digiharppaus on ollut siirtymä manuaalisista pöytäkartoista tekoälyavusteisiin varausjärjestelmiin. Myös ravintola Pastis on osa Muru Dining -emoyhtiötä.

Muru Dining haluaa tarjota sujuvan kokemuksen aina pöydän varaamisesta lähtien

Ravintolan tärkein tehtävä on tarjota asiakkailleen maistuvan ruuan lisäksi vaivaton ja miellyttävä kokemus. Muru Dining Oy on vienyt digitaalisuutta askel askeleelta eteenpäin vastatakseen asiakkaidensa tarpeisiin, kuten varausten tekemiseen ja niiden hallinnointiin. Toimivien ja varmojen verkkoyhteyksien lisäksi Muru Diningin liiketoiminnan kannalta tärkein palvelu on vaihdepalvelu, joka rakennettiin yhdessä DNA:n kanssa vastaamaan juuri heidän tarpeitaan.

Muru Dining on emoyhtiö neljälle ravintolalle, Murulle, Pastikselle, Sue Ellenille sekä Ultimalle, ja tämän lisäksi se omistaa osittain myös Finnjävelin Salin ja Salongin. Monelle herkkusuulle nämä ravintolat ovatkin tuttuja – vähintäänkin nimen perusteella. Muru Diningin maistuvaan bisnekseen kuulu myös alkoholimaahantuonnin yhtiö Muru Wines Oy. Yhdessä nämä kaikki työllistävät lähes 100 ravintola-alan työntekijää.

”Ravintola-alalla digitalisaatio on lapsen kengissä moniin muihin aloihin verrattuna, mutta pienin askelin siirrytään kohti digitaalisempaa huomista. Suurin digiharppaus tähän mennessä on ollut siirtymä manuaalisista pöytäkartoista tekoälyavusteisiin varausjärjestelmiin”, kertoo Muru Dining Oy:n ”multi tasking manager”, tai virallisemmin director Mikko Haakana.

Haakanan mukaan Muru Dining on vienyt digitaalisuutta askel askeleelta eteenpäin. Tehtiin ravintolavaraus puhelimitse tai verkossa ja tapahtui ruokailu kotona tai ravintolassa, toimivat yhteydet asiakkaan ja ravintolan välillä ovat mittaamattoman tärkeässä roolissa kokemuksen rakentamisessa. Henkilökunnan käytössä on niin tabletteja, läppäreitä kuin puhelimia, joiden avulla pyritään vastaamaan asiakkaan tarpeisiin – eli pääsääntöisesti varausten tekemiseen sekä niiden hallinnointiin. Mikko Haakana kertoo, että yritys panostaa monia muita ravintoloita enemmän digitaaliseen markkinointiin.

”Olemme koonneet kaikki ravintolamme yhdelle alustalle dining.fi-sivustolle, mikä edesauttaa niin yritys- kuin henkilöasiakaspuolen kaupankäyntiämme. Tämän lisäksi panostamme esimerkiksi sähköpostimarkkinointiin”, Haakana selvittää.

Toimivien ja varmojen verkkoyhteyksien lisäksi Muru Diningin toiminnan kannalta tärkein palvelu on DNA:n tarjoama vaihdepalvelu, joka rakennettiin Haakanan mukaan sujuvassa yhteistyössä DNA:n myyjän kanssa vastaamaan juuri heidän tarpeitaan. Myös numeroiden lisääminen vaihdepalveluun on sujunut helposti.

”Kun keväällä pöytävaraukset vaihtuivat kotiinkuljetuksiksi, pyrimme panostamaan siihen, että saamme ravintolan fiiliksen vietyä koteihin saakka. Avasimme verkkokaupan tähän tarkoitukseen ja nyt mukana on yhteistyökumppani, joka vastaa kuljetuksista. Pyrimme jatkuvasti kehittämään toimintaamme”, Mikko Haakana sanoo.

Haakanan mukaan DNA:n myyjän aktiivinen ote palveluiden muokkaamisessa juuri heille sopiviksi on ollut omiaan lisäämään luottamusta operaattoriin.

Näillä ratkaisulla tehostimme asiakkaamme liiketoimintaa:

  • DNA Liikkuva laajakaista
  • DNA Yrityslaajakaista
  • DNA Mobiililiittymät
  • DNA Vaihdepalvelu
  • DNA Palvelunumerot

Avainsanat:

Referenssi Verkko Mobiili Viestintä Liittymät Liikkuva laajakaista

Lue lisää uudesta työstä

Artikkeli
6/2025 DNA Yrityksille

Miten teknologiayritys uudistuu palveluorganisaatioksi?

Artikkeli
6/2025 DNA Yrityksille

Keskustelevat älykkäät puhebotit edustavat asiakaspalvelun tulevaisuutta

Artikkeli
6/2025 DNA Yrityksille

Kasvun tekijät: sitoutunut henkilöstö ja harkitut liikkeet ovat pitäneet Obelix-ravintolakonsernin vakaan kasvun tiellä

Artikkeli
6/2025 DNA Yrityksille

Kasvun tekijät: Twistbe on kasvanut ihonhoitoalan startupista suunnannäyttäjäksi omilla ehdoillaan

Artikkeli
Ville Lehtinen
6/2025 DNA Yrityksille

Tekoälyavusteinen DNA SOC valvoo yritysten tietoturvaa herkeämättä ja kustannustehokkaasti – palvelu havaitsee uudet kyberuhat nopeasti

Teknologiatrendit 2025

Teknologian vuosi 2025 on lunastusten aikaa: tekoälylle asetetut odotukset alkavat konkretisoitua, siviili- ja puolustusteknologioiden käyttöulottuvuudet laajenevat ja yritysten kestävän kehityksen tavoitteita jalkautetaan käytäntöön.

Mitkä trendit tulevat vaikuttamaan merkittävästi tulevaisuuteemme niin arjessa kuin sen ulkopuolella?

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.