Nykyään työ- ja siviilipuhelin on useimmiten sama laite, etenkin yrittäjille. Niin sanotut kuluttajalaitteet ovatkin enemmän kuin riittäviä myös työntekoon, kunhan muistaa ottaa muutaman asian huomioon.
1) Soveltuuko puhelimesi siihen, mihin sitä käytät?
Jos käytät puhelinta enimmäkseen puhumiseen, niin tärkeää on esimerkiksi hyvä akunkesto ja toimivat lisälaitteet autoon. Jos taas sillä esimerkiksi otetaan paljon kuvia tai videoita, ovat vaatimukset aivan eri luokkaa. Käytetäänkö puhelinta paljon ulkona? Silloin suojauksella on väliä.
Kannattaakin siis tasaisin väliajoin tsekata, että tekee töitä siihen sopivalla välineellä.
2) Haluatko eri numerot työ- ja vapaa-ajalle?
Jos vastaus on kyllä, on nykyään tarjolla laajasti eri dual-SIM ja multi-SIM -malleja, joissa voi käyttää sekä henkilökohtaista että työliittymää helposti samassa laitteessa. Toisaalta myös esimerkiksi työajan ulkopuolella päivystävän numeron järjestäminen on näppärää dual-SIM-puhelimela.
3) Onko liittymäsi sopiva?
Hidastaako liittymä työntekoa? Tänä päivänä esimerkiksi mobiilidata tai EU-data on vähän tyhmä paikka säästää, sillä liittymissä hintaerot perusmaksuliittymän ja laajempien pakettien välillä eivät ole kovin suuret. Kattavampi paketti maksaa itsensä nopeasti takaisin tehostuneena työn tekemisenä.
Tiesitkö, että yrittäjät voivat asioida DNA Kaupassa ja tehdä ostokset käyttäen y-tunnusta?
Lue lisää