MeeDoc tuo etälääkärin jokaiseen taskuun

Lääkärin etävastaanotto on vaivaton, ja digipalvelun päässä on yhtä ammattitaitoinen ja luotettava lääkäri kuin perinteiselläkin vastaanotolla.

Suomalainen MeeDoc tuottaa digilääkäripalvelua, jossa lääkärin vastaanotolle pääsee kätevästi omalla matkapuhelimella. Palvelun mahdollistajana ovat DNA:n kattavat ja luotettavat mobiiliyhteydet.

Silmätulehduksen hoitoon tarvitsisi reseptilääkkeen, mutta pienen vaivan vuoksi ei haluaisi lähteä jonottamaan terveysasemalle tai maksaa maltaita yksityisellä lääkärillä. Kätevän ja edullisen vaihtoehdon tällaisessa tilanteessa tarjoaa MeeDoc Oy, jonka ylläpitämä etälääkäripalvelu tuo perusterveydenhoidon palvelut omaan matkapuhelimeen.

 

Kela-korvauksen jälkeen digilääkärin vastaanotto maksaa asiakkaalle 9,90 euroa. MeeDocin toimitusjohtaja Juuso Marno sanoo, että palvelu sopii erityisen hyvin suhteellisen pieniin vaivoihin.

”Reseptin uusinta, silmätulehdukset, virtsatieinfektiot ja nuhakuume ovat yleisimpiä yhteydenoton aiheita. Tarvittaessa etälääkäri kirjoittaa lähetteen laboratorioon tai erikoislääkärille.”

DNA tarjoaa turvalliset yhteydet

MeeDocin palvelussa asiakas rekisteröityy ja lataa puhelimeen sovelluksen, jonka kautta voi ottaa yhteyden MeeDocin lääkäriin. Yhteydenpito tapahtuu chattina ja puheyhteydellä. Sovelluksen kautta voi myös lähettää kuvia ja saa videoyhteyden.

MeeDocilla ei ole kiinteitä toimipisteitä, vaan kyse on täysin digitaalisessa ympäristössä toimivasta palvelusta.

Toimintavarmat ja koko maan kattavat yhteydet ovat MeeDocille äärimmäisen tärkeät. Yrityksellä on käytössään DNA Busineksen kiinteiden verkkoyhteyksien lisäksi priorisoidut 4G LTE -mobiilidatayhteydet.

”Toimintavarma verkko kaikkialla Suomessa on meille koko toiminnan edellytys. Puhelu-, chat- tai videoyhteys ei saa katketa kesken etälääkärin vastaanoton. Siksi DNA Business on meille kriittisen tärkeä kumppani.”

Myös tietoturva on erityisen tärkeä asia terveydenhoitoalan yritykselle.

”DNA Busineksen kanssa voimme varmistaa, että meillä on oikeat yhteydet ja laitteet, joiden avulla lääkäri voi olla suojatusti yhteydessä asiakkaaseen.”

Etälääkäri ratkaisu useimpiin vaivoihin

Juuso Marno sanoo, että 75 prosenttia perusterveydenhuollon tapauksista voidaan hoitaa etävastaanotolla. Erityisen tarpeellinen palvelu on Suomessa, jossa etäisyydet terveyskeskuksiin ja jonot vastaanotoille voivat olla pitkät.

MeeDocin on laajentunut toimintaansa myös muualle Eurooppaan. Marnon mukaan Suomi on etälääketieteessä edistyksellisempi kuin moni muu maa.

”Sosiaali- ja terveysministeriö on linjannut, että etävastaanotto rinnastetaan fyysiseen vastaanottoon. Teemme viranomaisten kanssa paljon yhteistyötä. Haluamme olla tiiviisti mukana, kun terveydenhoitojärjestelmää uudistetaan tulevina vuosina.”

Marnon mukaan suurin haaste on asenteiden muokkaaminen, jotta suomalaiset oppivat käyttämään digitalisaation mahdollistamia uudenlaisia terveyspalveluja.

”Tehtävämme on saada ihmiset ymmärtämään etävastaanoton vaivattomuus ja että digipalvelun päässä on yhtä ammattitaitoinen ja luotettava lääkäri kuin perinteiselläkin vastaanotolla.”

Avainsanat:

Digitalisaatio Verkko Yhteydet Mobiili

Lue lisää uudesta työstä

Suomen menestys syntyy loskan keskellä
9/2022 DNA Business

Suomen menestys syntyy loskan keskellä

Slushin toimitusjohtaja Eerika Savolainen vinkkaa, mitä kasvuyrittäjyydestä kiinnostuneen kannattaisi tehdä juuri nyt. 
9/2022 DNA Business

Tietoturvahyökkäyksillä on monta muotoa ja seurausta – varaudu ainakin näihin yleisimpiin uhkiin

Lue DNA:n tietoturva-asiantuntija Juho Saarisen vinkit parempaan tietoturvaan.
Energiatehokkuuden parantaminen on pienillekin yrityksille taloudellisesti kannattavaa
9/2022 DNA Business

"Energiatehokkuuden parantaminen on pienillekin yrityksille taloudellisesti kannattavaa"

Valtion kestävän kehityksen yhtiön Motiva Oy:n johtava asiantuntija Tomi Kiuru vastaa kysymykseen: miten yrityksen energiatehokkuutta voi parantaa?
Vaihdepalvelun avulla yritys ja asiakas tavoittavat toisensa
9/2022 DNA Business

Vaihdepalvelun avulla yritys ja asiakas tavoittavat toisensa

Liiketoiminnan kannalta on keskeistä, ettei yksikään asiakas jää palvelematta.

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.