Blogit

Laitteet palveluna -mallin etu verrattuna perinteisempiin kerta- tai maksuaikasopimusmalleihin on helppous.

Kannattaako yrityksen hankkia laitteet palveluna?

Yritys voi hankkia tarvitsemansa laitteet useammalla tapaa, kuten kertamaksulla tai maksuaikasopimuksella. Nykyisin erilaisia palveluita hankitaan as a service -mallilla ja tämä metodi on yhä suositumpi myös laitteiden kohdalla. DaaS, device as a service, on laitehankinnan malli, joka tarjoaa laitehankintoihin helppoutta ja skaalautuvuutta.

Tuntuuko koskaan siltä, että työaikaa menee hukkaan yrityksen erilaisten laitteiden, kuten puhelimien ja tablettien, kanssa säätäessä? Kun samalla yrittää metsästää tarkkaa tietoa laitteiden määrästä ja setviä huoltotarpeita, voi sormi mennä suuhun.

”DNA Palvelulaite on laitehankintamalli, joka toimii device as a service -periaatteella. Tässä mallissa laite hankitaan samaan tapaan kuin leasing-auto: haet autokaupasta haluamasi mallin, teet sopimuksen tietyksi ajaksi ja sopimukseen sisältyy mahdollisesti niin huoltopalvelut kuin talvirenkaatkin. Sopimuskauden jälkeen palautat auton liikkeelle takaisin. DNA Palvelulaite toimii samalla ajatuksella, mutta auton sijaan kyse on yrityksen laitteista”, selvittää DNA:n mobiilipäätelaitteista vastaava business manager Riikka Sillanpää.

Sillanpää painottaa, että laitteet palveluna -mallin suurin kiistaton etu perinteisempiin kerta- tai maksuaikasopimusmalleihin on helppous: kaikki laitteen elinkaareen kuuluvat tekijät on mietitty valmiiksi aina toimituksesta huoltopalveluihin asti. Lisäksi DNA:lla palveluun kuuluvat myös maksuton raportti laitteista ja niiden kierrätys elinkaaren päätteessä.

Sopimuskauden loppuun asti Applen ja Samsungin laitteilla on myös laajennettu takuu. Sopimuksen päätyttyä ei myöskään heti tarvitse tietää, minkä laitteen seuraavaksi ottaa, vaan on mahdollista jäädä jatkoajalle pohtimaan valintoja – eikä uusi kausi ala automaattisesti.

Vastuullisuutta ja tietoturvaa

Vaikka DaaS-malli on jatkuvasti suositumpi, kertamaksu- ja maksusopimuslaitteet pysyvät yhä tarjolla. DNA Palvelulaite tuo mukanaan myös muita etuja helppouden lisäksi: se tuo ennakoitavuutta budjetointiin, kun kuukausimaksu on aina sama. Tämän lisäksi DNA tarjoaa yhden luukun palvelun, johon kuuluu myös laitteiden rahoitus, mikä helpottaa yrityksen laskurumbaa. Ja kun asiakas ei omista laitteita, eivät ne myöskään rasita yrityksen tasetta.

”DNA Palvelulaite sopii minkä tahansa kokoiselle yritykselle aina pk-yrityksistä isoihin konserneihin ja julkishallintoon asti. Lisäksi laitteiden hankinta on tehty todella helpoksi: asiakkaan tehdessä hankintoja esimerkiksi YritysDNA:n kautta, voi samalla valita DNA Palvelulaitteen maksutavaksi. Tietenkin hankinnat onnistuvat myös oman vastuumyyjän tai asiakaspalvelun kautta”, Sillanpää kertoo.

Sillanpään mukaan laitteiden hankinta palveluna tuo mukanaan myös vastuullisuusetuja kahdella eri tapaa: tietoturvan ja ympäristöystävällisyyden kantilta. Koska työpuhelimet ovat täynnä arkaluontoista tietoa, DNA hoitaa mallissa puhelinten tietoturvallisen kierrätyksen. Jos laitteet ovat sopimuskauden päätteeksi hyväkuntoisia, ne saavat kumppanin kautta uuden elämän käytettyinä. Jos laitteen kunto on heikko, menevät puolestaan sen osat kierrätettäviksi.

”DNA Palvelulaitteeseen kuuluu myös raportti kierrätyksen avulla saavutetuista CO2-säästöistä. Vastuullisuus on tärkeä arvo meille ja asiakkaillemme. Myös asiakkailtamme vaaditaan yhä enemmän tietoa heidän vastuullisuustoimistaan, joten me osaltamme pyrimme tarjoamaan sitä”, sanoo Sillanpää.

 

Kiinnostuitko? Voit lukea lisää DNA Palvelulaitteesta täältä! 

Avainsanat:

Digitalisaatio Teknologia Tietoturva

Lue lisää uudesta työstä

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Tee asiakaspalvelusta yrityksesi kruununjalokivi – Ota käyttöön tekoälyvalmis monikanavainen asiakaspalveluratkaisu

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Hiekka-akku on tämän hetken puhuttavin innovaatio – Polar Night Energyllä on kunnianhimoiset kasvutavoitteet

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Mullista yrityksesi asiakaspalvelu tekoälyn voimalla – asiakaspoistuma pienenee, myynti kasvaa ja työntekijäkokemus paranee

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Asiakkaan tukena joka käänteessä – DNA:laiset syttyvät asiakaskohtaamisista ja kokevat työnsä merkitykselliseksi

Miltä näyttää teknologian vuosi 2024?

Uljaan uuden huomisen onnennumero on 14 – nimittäin niin monta nousevaa teknologiatrendiä esitellään DNA:n vuoden 2024 teknologiatrendiraportissa! Lue valppaasti, sillä monet näistä trendeistä tulevat jättämään jälkensä historiaan.

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.