DNA Viesti tavoittaa kohderyhmän hetkessä

Kun viesti täytyy saada perille nopeasti ja varmasti – ja ehkä vielä vastaus siihen – tekstiviesti hoitaa homman. Se on nopea ja henkilökohtaisena viestinä tulee luetuksi sähköpostia todennäköisemmin. Tekstiviestiin on myös helppo vastata.

Uudella DNA Viesti -tekstiviestipalvelulla ryhmäviestejä voi lähettää niin nettiselaimella kuin rajapinnan kautta organisaation omista käyttöliittymistä ja sovelluksistakin. Selainversion käyttöönotto sujuu minuuteissa.

Esimerkiksi pieni ravintola voi hiljaisempina hetkinä lähettää tarjouksia nopeasti nettiselaimella tyhjiä pöytiä täyttääkseen. Suuryritys taas voi generoida suuremmat muistutusmäärät – tai vaikkapa hälytykset tuotantolaitteiston ongelmatilanteista huoltojoukoille – omista järjestelmistään ja lähettää ne DNA Viesti -rajapinnan kautta. DNA Viesti -palvelusta hyötyvätkin DNA:n Development Manager Riitta Holtappelsin mukaan kaikenkokoiset organisaatiot.

Parempi info, tyytyväisempi asiakas

DNA Viesti on lähettäjälle kätevä. Riitta Holtappels muistuttaa myös vastaanottajalle koituvista hyödyistä erityisesti asiakastyössä.

”Elämä etenkin lapsiperheessä voi olla niin hektistä, että kaikkea ei aina muistaa. Mutta kun muistutus vaikkapa lääkärinajasta tulee tekstarina, se ei mene ohi”, Holtappels sanoo. Tietysti myös palveluntarjoaja hyötyy, kun varatut ajat eivät mene hukkaan.

Myös erilaiset palautekyselyt sopivat hyvin joukkotekstareina lähetettäväksi. Vastaanottajan on vaivatonta täpätä matkaan lyhyt vastaus, vaikkapa arvosana yhdellä numerolla ilmaistuna. DNA Viestiä voi käyttää niin yhdensuuntaiseen viestintään kuin esimerkiksi juuri palautteen keräämiseen kaksisuuntaisesti.

SMS jyrää

Vanhalla kunnon tekstarilla on monia etuja uudempiin pikaviestimiin verrattuna. Se toimii taatusti joka puhelimessa eikä ole riippuvainen nettiyhteydestä. Lähettäjänä voi näkyä selväkielinen nimi pelkän puhelinnumeron sijaan.

”Kun tekstiviesti on osa tietyn asian hoitamisen prosessia, vaikkapa vahvistus palveluun kirjautumisesta, ilmoitus ajanvarauksen onnistumisesta tai muistutus maksamattomasta laskusta, se avataan erittäin todennäköisesti. Varsinkin, jos lähettäjänä näkyy sellaisen organisaation nimi, jonka kanssa on hiljattain asioinut”, Riitta Holtappels sanoo.

Avainsanat:

Viestintä Asiakaskokemus Monikanavaisuus Tavoitettavuus

Lue lisää uudesta työstä

Artikkeli
Pitkät ruskeat hiukset omaava nainen, jolla on tummansininen pilkullinen paita, hymyilee kädet ristissä ikkunan ääressä.
9/2025 DNA Yrityksille

Supattelua kahvipöydässä vai hedelmällistä yhteistyötä – vinkit monisukupolvisen työyhteisön johtamiseen

Artikkeli
9/2025 DNA Yrityksille

Tekoäly innostaa sosiaali- ja terveydenhuollon kehittäjiä: ”Jos tätä ei Suomessa saada tehtyä, niin missä sitten?”

Artikkeli
Viisi ihmistä seisoo ja hymyilee sisätiloissa DNA:n Yrittäjä-tapahtumassa, heidän takanaan kirkkaat neonkyltit.
9/2025 DNA Yrityksille

Uudenlainen uhkamaisema vaatii yrityksiltä uutta pelikirjaa – ”Puolustuksen täytyy ottaa samat menetelmät käyttöön kuin hyökkääjien”

Artikkeli
Siniseen pukuun ja silmälaseihin pukeutunut mies seisoo parvekkeella, taustalla kaupunkikuva.
9/2025 DNA Yrityksille

DNA:n suunnittelu- ja projektinjohtopalveluista vauhtia bisnekseen ja teknologiauudistuksiin

Artikkeli
Silmälasipäinen ja siniseen takkiin pukeutunut mies hymyilee seisoessaan vaaleaa betoniseinää vasten.
9/2025 DNA Yrityksille

Asiakaskokemuksen uusi aikakausi? Näin tekoäly muuttaa yritysten arkea

Teknologiatrendit 2025

Teknologian vuosi 2025 on lunastusten aikaa: tekoälylle asetetut odotukset alkavat konkretisoitua, siviili- ja puolustusteknologioiden käyttöulottuvuudet laajenevat ja yritysten kestävän kehityksen tavoitteita jalkautetaan käytäntöön.

Mitkä trendit tulevat vaikuttamaan merkittävästi tulevaisuuteemme niin arjessa kuin sen ulkopuolella?

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.