Blogit

DNA Viesti tavoittaa kohderyhmän hetkessä

Kun viesti täytyy saada perille nopeasti ja varmasti – ja ehkä vielä vastaus siihen – tekstiviesti hoitaa homman. Se on nopea ja henkilökohtaisena viestinä tulee luetuksi sähköpostia todennäköisemmin. Tekstiviestiin on myös helppo vastata.

Uudella DNA Viesti -tekstiviestipalvelulla ryhmäviestejä voi lähettää niin nettiselaimella kuin rajapinnan kautta organisaation omista käyttöliittymistä ja sovelluksistakin. Selainversion käyttöönotto sujuu minuuteissa.

Esimerkiksi pieni ravintola voi hiljaisempina hetkinä lähettää tarjouksia nopeasti nettiselaimella tyhjiä pöytiä täyttääkseen. Suuryritys taas voi generoida suuremmat muistutusmäärät – tai vaikkapa hälytykset tuotantolaitteiston ongelmatilanteista huoltojoukoille – omista järjestelmistään ja lähettää ne DNA Viesti -rajapinnan kautta. DNA Viesti -palvelusta hyötyvätkin DNA:n Development Manager Riitta Holtappelsin mukaan kaikenkokoiset organisaatiot.

Parempi info, tyytyväisempi asiakas

DNA Viesti on lähettäjälle kätevä. Riitta Holtappels muistuttaa myös vastaanottajalle koituvista hyödyistä erityisesti asiakastyössä.

”Elämä etenkin lapsiperheessä voi olla niin hektistä, että kaikkea ei aina muistaa. Mutta kun muistutus vaikkapa lääkärinajasta tulee tekstarina, se ei mene ohi”, Holtappels sanoo. Tietysti myös palveluntarjoaja hyötyy, kun varatut ajat eivät mene hukkaan.

Myös erilaiset palautekyselyt sopivat hyvin joukkotekstareina lähetettäväksi. Vastaanottajan on vaivatonta täpätä matkaan lyhyt vastaus, vaikkapa arvosana yhdellä numerolla ilmaistuna. DNA Viestiä voi käyttää niin yhdensuuntaiseen viestintään kuin esimerkiksi juuri palautteen keräämiseen kaksisuuntaisesti.

SMS jyrää

Vanhalla kunnon tekstarilla on monia etuja uudempiin pikaviestimiin verrattuna. Se toimii taatusti joka puhelimessa eikä ole riippuvainen nettiyhteydestä. Lähettäjänä voi näkyä selväkielinen nimi pelkän puhelinnumeron sijaan.

”Kun tekstiviesti on osa tietyn asian hoitamisen prosessia, vaikkapa vahvistus palveluun kirjautumisesta, ilmoitus ajanvarauksen onnistumisesta tai muistutus maksamattomasta laskusta, se avataan erittäin todennäköisesti. Varsinkin, jos lähettäjänä näkyy sellaisen organisaation nimi, jonka kanssa on hiljattain asioinut”, Riitta Holtappels sanoo.

Avainsanat:

Viestintä Asiakaskokemus Monikanavaisuus Tavoitettavuus

Lue lisää uudesta työstä

3/2024 DNA Yrityksille

DNA:n vahvat pohjoismaiset hartiat takaavat sujuvat digipalvelut läpi Pohjolan

Artikkeli
3/2024 DNA Yrityksille

Katsaus kyberturvan nykytilaan – kyberresilienssin vahvistaminen on välttämätöntä

Artikkeli
3/2024 DNA Yrityksille

Valokuitu vai 5G FWA – tiedätkö nämä 5 asiaa kiinteästä 5G-yhteydestä?

Artikkeli
3/2024 DNA Yrityksille

Näin ennakoit kustannukset: hanki mobiililaitteet palveluna

Miltä näyttää teknologian vuosi 2024?

Uljaan uuden huomisen onnennumero on 14 – nimittäin niin monta nousevaa teknologiatrendiä esitellään DNA:n vuoden 2024 teknologiatrendiraportissa! Lue valppaasti, sillä monet näistä trendeistä tulevat jättämään jälkensä historiaan.

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.