DNA Viesti tavoittaa kohderyhmän hetkessä

Kun viesti täytyy saada perille nopeasti ja varmasti – ja ehkä vielä vastaus siihen – tekstiviesti hoitaa homman. Se on nopea ja henkilökohtaisena viestinä tulee luetuksi sähköpostia todennäköisemmin. Tekstiviestiin on myös helppo vastata.

Uudella DNA Viesti -tekstiviestipalvelulla ryhmäviestejä voi lähettää niin nettiselaimella kuin rajapinnan kautta organisaation omista käyttöliittymistä ja sovelluksistakin. Selainversion käyttöönotto sujuu minuuteissa.

Esimerkiksi pieni ravintola voi hiljaisempina hetkinä lähettää tarjouksia nopeasti nettiselaimella tyhjiä pöytiä täyttääkseen. Suuryritys taas voi generoida suuremmat muistutusmäärät – tai vaikkapa hälytykset tuotantolaitteiston ongelmatilanteista huoltojoukoille – omista järjestelmistään ja lähettää ne DNA Viesti -rajapinnan kautta. DNA Viesti -palvelusta hyötyvätkin DNA:n Development Manager Riitta Holtappelsin mukaan kaikenkokoiset organisaatiot.

Parempi info, tyytyväisempi asiakas

DNA Viesti on lähettäjälle kätevä. Riitta Holtappels muistuttaa myös vastaanottajalle koituvista hyödyistä erityisesti asiakastyössä.

”Elämä etenkin lapsiperheessä voi olla niin hektistä, että kaikkea ei aina muistaa. Mutta kun muistutus vaikkapa lääkärinajasta tulee tekstarina, se ei mene ohi”, Holtappels sanoo. Tietysti myös palveluntarjoaja hyötyy, kun varatut ajat eivät mene hukkaan.

Myös erilaiset palautekyselyt sopivat hyvin joukkotekstareina lähetettäväksi. Vastaanottajan on vaivatonta täpätä matkaan lyhyt vastaus, vaikkapa arvosana yhdellä numerolla ilmaistuna. DNA Viestiä voi käyttää niin yhdensuuntaiseen viestintään kuin esimerkiksi juuri palautteen keräämiseen kaksisuuntaisesti.

SMS jyrää

Vanhalla kunnon tekstarilla on monia etuja uudempiin pikaviestimiin verrattuna. Se toimii taatusti joka puhelimessa eikä ole riippuvainen nettiyhteydestä. Lähettäjänä voi näkyä selväkielinen nimi pelkän puhelinnumeron sijaan.

”Kun tekstiviesti on osa tietyn asian hoitamisen prosessia, vaikkapa vahvistus palveluun kirjautumisesta, ilmoitus ajanvarauksen onnistumisesta tai muistutus maksamattomasta laskusta, se avataan erittäin todennäköisesti. Varsinkin, jos lähettäjänä näkyy sellaisen organisaation nimi, jonka kanssa on hiljattain asioinut”, Riitta Holtappels sanoo.

Avainsanat:

Viestintä Asiakaskokemus Monikanavaisuus Tavoitettavuus

Lue lisää uudesta työstä

5/2023 Kati Korhonen

Älykkään rentoa lomailua – voiko piippaavan älylaitteen kanssa lomailla rauhassa?

Älykkään rentoa lomailua – voiko piippaavan älylaitteen kanssa lomailla rauhassa?
5/2023 DNA Yrityksille

Digitalisaatio teollisuuden leanin toteuttajana

DNA ja Noccela tarjoavat digitaalisia ratkaisuja, jotka vähentävät hukkaa Leanin tavoitteen mukaisesti.
5/2023 DNA Yrityksille

Sata liittymää, sata laskua? Etätyön yhteysviritykset ovat talouspäällikön murheenkryyni

Pandemiapölyn laskeutuessa yritysten yhteyksissä saattaa paljastua kyseenalaisia viritelmiä.
5/2023 DNA Yrityksille

Lean on filosofia, joka ei nuku – kehity, optimoi ja menesty

Lean-filosofia auttaa yrityksiä kehittymään ja pysymään kilpailukykyisinä.

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.