Osa Attendon strategiaa on liikkuvuuden lisääminen muun muassa asiakastietojen kirjaamisessa. DNA:n tarjoamat puhe- ja dataliittymät, liikkuva laajakaista sekä muut palvelut mahdollistavat ketterän työnteon ja työtapojen kehittämisen.
Attendo on Suomen suurin yksityinen hoiva-alan yritys ja yksi Suomen suurimmista työllistäjistä. Attendo-koteja on yli 400 ja attendolaisia noin 14 500. Attendo tarjoaa hoiva-, kuntoutus-, asumis-, terapia- ja lastensuojelupalveluja ympäri Suomen, Hangosta Ivaloon.
Attendon toiminta kiteytyy tuhansiin päivittäisiin kohtaamisiin ihmisten kanssa.
”Toimivat puhe- ja mobiilidatayhteydet ovat elintärkeä edellytys päivittäisessä työssämme,” Attendon talousjohtaja Henna Plit korostaa.
Attendon puhelinten mobiili- ja datapakettiliittymät on hankittu DNA:lta. Liikkuva laajakaista -liittymiä on kannettavissa tietokoneissa sekä tableteissa. Tämän lisäksi toimintojen tukena on DNA:n tarjoamia palveluita.
”Palvelutoimintojen työntekijöillä on puhelinliittymissään DNA Vaihdepalvelu, josta he pystyvät itse hallinnoimaan käytössään olevia puhelinliittymiä. DNA Vaihdepalvelun kautta numerotiedot löytävät myöskin DNA Call -puhelinluetteloomme sekä ulkoiselle vaihteenhoitopalvelulle, joka on osa DNA:n kanssa tehtyä palvelusopimusta. Käytössämme on myös DNA Faksipalvelu sekä DNA SMS Viestintäsovellus”, Plit kertoo.
Tavanomaisen puhelinkäytön lisäksi Attendo-kotien puhelimia käytetään hoitotyön arjessa tärkeinä työkaluina. Kun asukas painaa turvaranneketta, tulee siitä hoitajakutsu puhelimeen. Myös kulunvalvontaovien avauspyynnöt hoidetaan puhelimella.
Liikkuva työ ja etätyö helpottuvat toimivilla palveluilla
Osa Attendon strategiaa on liikkuvuuden lisääminen muun muassa asukastietojen kirjaamisessa.
”Tämä kehitys ei tapahdu hetkessä. Nyt olemme ottaneet ensimmäiset askeleet ja todenneet, että DNA:n liittymät tarjoavat hyvän perustan liikkuvuuden hyödyntämiselle tulevaisuudessa”, Plit sanoo.
Yleisesti ajatellaan, että liittymien lisääminen mahdollistaa kehityksen.
”Meille liittymien lukumäärää tärkeämpää on se, että tiedämme, että valittu liittymä on sopiva siihen käyttöön, mihin se on tarkoitettu ja että se on varmasti käytössä. Käyttämättömät liittymät on voitava kätevästi poistaa, ja myös uudet liittymät SIM-kortteineen perustaa ja aktivoida nopeasti.”
Attendon kannettavissa tietokoneissa on ollut jo pitkään DNA:n mobiililaajakaistayhteydet. Tämä ominaisuus helpotti merkittävästi nopeaa siirtymää etätöihin silloin, kun osa henkilökunnasta siirtyi kotitoimistoille koronan vuoksi.
DNA tarjoaa monipuoliset työkalut ja asiakaspalvelusta saa nopeasti avun
Attendolle yhteneväiset toimintatavat ja -mallit ovat tärkeitä, jotta selkeys ja hallittavuus toteutuvat isossa liittymä- ja työntekijämäärässä.
”DNA:n työkalut ja portaalit helpottavat merkittävästi arkista ylläpitotehtävää. Samoin DNA Vaihdepalvelun ominaisuudet olemme kokeneet monipuolisiksi. Esimerkiksi soittoringit tuovat tukevat ominaisuuksillaan liiketoiminnan kannalta tärkeiden palveluyksiköiden päivittäistä työskentelyä”, Plit sanoo.
Piltin mukaan DNA:lta on löytynyt hyvin Attendon tarpeeseen sopivat liittymätyypit puhe- ja mobiilidatapalveluiden osalta. Liittymien hallintaan ja itsepalveluun käytetyt palvelut ovat monipuoliset ja modernit. Palveluita myös kehitetään jatkuvasti.
”Kuuluvuudet kautta Suomen ovat hyvät. Käytössämme olevien eri liittymämallien operointi onnistuu sujuvasti, ja lisäksi tarvittaessa DNA:n suurasiakaspalvelusta saamme nopeasti apua.”
Näillä ratkaisulla tehostimme asiakkaamme liiketoimintaa: