Kohti sujuvampaa asiointia myös itsepalvelussa
Kehitimme YritysDNA-itsepalvelua aktiivisesti vuonna 2024, ja tätä työtä jatketaan myös vuonna 2025. Tärkein tavoitteemme on asiakkaidemme tyytyväisyys sekä mutkaton ja vaivaton asiointi kanavasta riippumatta.
YritysDNA – asiakaskeskeisyys kehityksen ytimessä
DNA on sitoutunut tarjoamaan parhaan mahdollisen käyttökokemuksen YritysDNA-itsepalvelussa. Olemme aktiivisesti keränneet ja kuunnelleet asiakkaidemme palautetta ja tehneet jatkuvasti töitä palvelun kehittämiseksi.
Vuonna 2024 YritysDNA:n käyttäjämäärät kasvoivat ja otimme merkittäviä askelia itsepalvelun käyttökokemuksen ja suorituskyvyn parantamisen matkalla – jatkamme aktiivista kehitystyötä myös vuonna 2025.
 
 Kehitystyömme keskiössä on aina asiakas. Pyrimme jatkuvasti parantamaan YritysDNA:n käytön sujuvuutta ja monipuolisuutta, jotta asiointisi kanssamme olisi mahdollisimman vaivatonta. Olemme tehneet useita päivityksiä ja muutoksia YritysDNA-itsepalveluun, jotta voisimme vastata asiakkaidemme tarpeisiin entistä paremmin.
 
 Alta löydät nostoja YritysDNA:n parannuksista vuonna 2023–2025.
Suorituskyvyn parannukset
- Optimoimme käyttökokemusta lataamalla kirjautumisen yhteydessä ennakkoon YritysDNA:n toiminnallisuuksia, kuten tuotteita, hintoja sekä varastotietoja. Tämä nopeuttaa ja personoi käyttökokemusta
 - Hyödynsimme indeksointiteknologiaa, joka parantaa listojen hallintaa sekä hakutoimintojen suorituskykyä
 - Kehitämme jatkuvasti YritysDNA:n koodia sekä rajapintoja parantaaksemme suorituskykyä ja käyttökokemusta
 
Ulkoasu ja yleiset parannukset
- Päivitimme YritysDNA:n ulkoasua visuaalisesti miellyttävämmäksi
 - Palvelulistaus siirrettiin Tilaa-välilehdellä vasempaan reunaan
 - Raporttien ulkoasua ja toiminnallisuuksia päivitettiin
 - YritysDNA:han on nyt saatavilla asiakaskohtaiset oletusasetukset, jolloin liittymän asetukset löytyvät esivalittuna tilausta tehdessäsi. Mikäli haluat oletusasetukset käyttöösi, olethan yhteydessä DNA Yritysasiakaspalveluun tai Yritysmyyntiimme
 
Tilaamisen helpottaminen
- Asiakaskohtaiset sopimustuotteet näytetään tuotelistalla, tuotteen lisätiedoissa, palvelun tiedoissa sekä liittymätyypin vaihdossa
 - Jatkossa yhden liittymän voi lisätä laitteiden kanssa samaan ostoskoriin
 - Tilattaessa palveluita tai laitteita osa harvemmin käytetyistä valinnoista on siirretty erikseen avattavan valikon taakse, jotta tilauksen tekeminen on nopeampaa
 - Tilattaessa palvelua valitulle loppukäyttäjille täytetään kustannuspaikka automaattisesti, mikäli käyttäjälle on sellainen HR-integraation kautta asetettu
 - DNA Domainille lisätty uusi pääkäyttäjärooli, joka helpottaa Domain-tuotteiden ylläpitoa ja tilausta
 - Liittymän ja vaihdepalvelukäyttäjän tilaaminen samalla tilauksella. Voit tilata samalla kertaa liittymän (tai minkä tahansa muun tuotteen) ja vaihdepalvelukäyttäjän
 - Uusien laskutussopimusten avaamisen lisäksi voit nyt myös muokata nykyisiä laskutussopimuksiasi
 
Liittymät
- Numeronsiirrot ovat mahdollisia DNA:n verkossa toimivilta kaikilta operaattoreilta (mukaan lukien kuluttajaliittymät)
 - Asiakaskohtaisen APN-palvelun lisäämistä käyttäjille yksinkertaistettiin
 - Liittymän lisäpalveluita voi lisätä tai poistaa Palvelunhallinnan kautta, kuten Multi-SIM ja Selausturva
 
DNA Palvelulaite (DaaS)
- Kannettavia tietokoneita voi nyt tilata myös Palvelulaitteina
 - Palvelulaitteen huoltotilauksen voi tehdä Palvelunhallinnan kautta laitteen tiedoista valitsemalla "Tilaa huolto"
 - Kaikki Palvelulaitteen huoltotilaukset näkyvät Palvelut-osion Tilaushistoria-välilehdellä
 - Palvelulaitteen sopimuskauden päättymisen jälkeen laitteet jatkavat oletusarvoisesti jatkokaudelle, ellei päätösvalintaa muuteta Palvelunhallinnan kautta
 - Jatkossa käyttäjä voi päivittää Palvelunhallinnan kautta Palvelulaitteen tietoihin sopimuskauden päätösvalinnan (jatkokausi, lunastus tai palautus)
 
Vaihdepalvelu
- Jatkossa on mahdollista hakea haluttu telealuenumero tai yritysnumero yrityksen omasta numeroavaruudesta ja tarkistaa näiden saatavuus Palvelunhallinnan kautta tai uutta Vaihdepalvelun käyttäjää tilatessa
 - Vaihdepalvelun käyttäjälle on nyt mahdollista lisätä Divisioonia uuden tilauksen yhteydessä
 
Kustannuspaikat
- Tilausta tehdessä valitulle loppukäyttäjille täytetään kustannuspaikka automaattisesti, mikäli käyttäjälle on sellainen HR integraation kautta asetettu
 - Kustannuspaikat löytyvät listanäkymänä
 - Kustannuspaikkoja voi luoda itsepalvelussa
 
Yhteydenotto
- Tikettejä voi hakea postinumerolla
 - Uusia tikettityyppejä: "Tilaus" sekä Wholesale-liiketoiminnalle saattokäynnit ja laajennetut vikailmoitukset
 - YritysDNA:n yhteydenoton kautta saat lähetettyä DNA:lle viestiä helposti ja tietoturvallisesti, kellon ympäri
 - Tiesithän, että valtaosa YritysDNA:n kautta tehdyistä palvelupyynnöistä ja muutoksista ovat maksuttomia
 
Ohjeita YritysDNA:n käyttöön
Täältä löydät ohjeita mm. YritysDNA:n käyttöönottoon, käyttäjähallintaan sekä tuotteiden ja palveluiden tilaamisen ja hallintaan.