Blogit

Toiminnanohjauksen asiantuntijoiden arki tehostui DNA:n palveluilla

SprintIT on erikoistunut pk-yritysten toiminnanohjaukseen ja Odoo ERP-järjestelmän räätälöintiin ja sujuviin käyttöönottoprojekteihin lähes kymmenen vuoden ajan. Digitalisoitumisesta ja monikanavaisuudesta huolimatta yrityksen puheliikenne ei ole vähentynyt – nyt SprintIT:n mutkattoman arjen pyörittämisen mahdollistavat DNA:n monimuotoinen Vaihdepalvelu, laadukkaat puhelin- ja Liikkuva laajakaista -liittymät.

SprintIT:n kokeneet ERP-konsultit ovat auttaneet lähes kahtasataa pk-yritystä digitalisoimaan toimintaansa modernien asiantuntijoiden tietotaidon ja Odoo ERP-järjestelmän voimin menestyksekkäästi. SprintIT on Pohjoismaiden johtava Odoo-toimittaja ja heidät on kahdesti valittu Euroopan kolmen parhaan Odoo-partnerin joukkoon. Suomessa ja Intian Vadodarassa sijaitsevissa toimistoissa työskentelee tällä hetkellä yli 60 Odoo- ja ERP-asiantuntijaa. Kiinnostus kustannustehokasta, käyttäjäystävällistä ja helposti skaalautuvaa toiminnanohjausta kohtaan kasvaa vauhdilla ja se näkyy SprintIT:n kaksinumeroisina kasvulukuina.

SprintIT palvelee asiakkaitaan monikanavaisesti ja haluaa varmistaa laadukkaan asiakaspalvelun toteutumisen. Asiakkaat ottavat yhteyttä usein puhelimitse, joten puheluiden ohjaaminen ja tunnistaminen sekä puheluiden raportoinnin seuraaminen on tärkeää asiakaspalvelun laadun varmistamiseksi.

”Kyllä ne asiakkaat vielä meille soittelee”, toteaa Petri Heino, yksi SprintIT:n perustajista. Aikaisempi ratkaisu ei kuitenkaan palvellut tarpeita, joten he päätyivät etsimään tarpeeseen paremmin vastaavan palvelun. Heinolla on itsellään operaattoritaustaa, joten hän tiesi liittymäasioista entuudestaan ja halusi löytää eniten lisäarvoa tarjoavan ratkaisun – tämän tarjosi DNA.

DNA:n palvelut toivat lisäarvoa arjen pyörittämiseen

DNA:n tarjoamat laadukkaat yhteydet ja Vaihdepalvelu pitävät SprintIT:n helposti tavoitettavissa. Avun kysyminen asiakaspalvelulta chatin kautta sekä liittymien hallinnointi ja eSIM-kortinkin hankkiminen on onnistunut kätevästi YritysDNA-itsepalvelussa. 

SprintIT:llä on useita asiakaspalvelukanavia, joihin heidän asiakkaansa soittavat. Vaihdepalvelun käyttöönoton myötä SprintIT:n asiakkaat voivat soittaa yhteen numeroon, kun saapuvat puhelut kyetään tunnistamaan ja ohjaamaan älykkäästi. Lisäksi uuden asiakaspalvelijan lisääminen palveluun on helppoa ja takaisinsoiton mahdollisuudet ovat selkeitä. 

”Vaihdepalvelu on merkitykseltään tärkeä, koska asiakkaat haluavat soittaa meille puhelimella. Nyt meillä on älykästä puhelinohjausta – myös silloin kun ei olla töissä”, Heino kertoo. 

SprintIT:n henkilöstöllä on Vaihdepalvelun käyttöönoton jälkeen mahdollisuus valita, näkyykö soitettaessa heidän oman henkilökohtaisen numeronsa vai yrityksen palvelunumero. Tämän ansiosta asiakkaalle näyttäytyy aina sama, yhtenäinen numero, kun koko henkilöstö käyttää yhtä palvelunumeroa olleessaan yhteydessä asiakkaisiin. SprintIT seuraa aktiivisesti myös Vaihdepalvelun raportointia ja hyödyntää sitä asiakaspalvelun laadun varmistamisessa, kun asiakkaiden yhteydenottoihin voidaan reagoida nopeasti.

Aktiivisuus ja aito kiinnostus tarpeita kohtaan sinetöi valinnan

Kilpailutusvaiheessa DNA erottui joukosta erityisesti myynnin aktiivisuuden ja Vaihdepalvelun joustavien ominaisuuksien ansiosta. "Vaihdepalvelun monimuotoisuus nousi selkeästi esiin, mutta suurimpana erottautujana oli myyjän aktiivisuus ", kertoo Heino, ”vaikka meidän tarpeemme ovat suhteellisen yksinkertaiset, niin kyllä me koimme olevamme tärkeä asiakas DNA:lle.” 

Mukana SprintIT:n kilpailutuksessa ollut ja aktiivisuudestaan kehuttu DNA:n myyntipäällikkö Juho Telkkälä korostaa, että jokaisen asiakkaan tilanteen ja tarpeiden kunnollinen kartoitus on olennaista onnistuneen yhteistyön kannalta ja kuuluu DNA:n toimintakulttuuriin. 

Tarvekartoituksen aikana DNA:n Telkkälä oli aktiivisesti yhteydessä Heinoon. Hänen tukenaan ja apuna prosessin aikana oli myös DNA:n ratkaisuarkkitehti, joka esitteli Vaihdepalvelua ja vastasi asiantuntevan Heinon teknisempiin kysymyksiin.  

Sujuvan toimituksen ja käyttöönoton mukana kulki jatkuva palvelualttius ja tutut kasvot 

Toimitus ja käyttöönotto ovat aikoja, jolloin otetaan yrityksestä ja sen antamista lupauksista mittaa. ”Ei ollut kasvotonta palvelua ja kaikki henkilöt tulivat tutuiksi”, Heino summaa. DNA:n puolelta henkilökohtainen toimitusvastaava antoi toimitukselle kasvot, ja SprintIT pidettiin koko ajan kartalla siitä, mitä tapahtuu ja milloin.

SIM-korttien kanssa kohdattiin onneksi vain yllättävän positiivinen ongelma: ”liittymien SIM-kortit toimitettiin kaikille kotiin niin ajoissa, että meinasivat meiltä unohtua”, naurahtaa Heino. Muutoin toimitus ja käyttöönotto sujuivat hyvin ja palvelut toimitettiin ja räätälöitiin sovitusti SprintIT:n tarpeiden mukaisesti. Lisäksi myyntipäällikkö Juho Telkkälän palveluhenkisyys jatkui koko prosessin ajan, ja yhteydenpito Heinon ja Telkkälän välillä on jatkunut vielä palveluiden käyttöönoton jälkeenkin ja kuulumisia on vaihdeltu – ja varmaan vaihdellaan jatkossakin! 

 

Näillä ratkaisuilla tehostimme asiakkaamme liiketoimintaa: 

DNA Vaihdepalvelu 
DNA Business Rajaton 4G 
DNA Business Rajaton 5G  
DNA Liikkuva laajakaista 

Avainsanat:

Referenssi Mobiili Viestintä 4G 5G Tavoitettavuus Liittymät Liikkuva laajakaista

Lue lisää uudesta työstä

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Tee asiakaspalvelusta yrityksesi kruununjalokivi – Ota käyttöön tekoälyvalmis monikanavainen asiakaspalveluratkaisu

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Hiekka-akku on tämän hetken puhuttavin innovaatio – Polar Night Energyllä on kunnianhimoiset kasvutavoitteet

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Mullista yrityksesi asiakaspalvelu tekoälyn voimalla – asiakaspoistuma pienenee, myynti kasvaa ja työntekijäkokemus paranee

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Asiakkaan tukena joka käänteessä – DNA:laiset syttyvät asiakaskohtaamisista ja kokevat työnsä merkitykselliseksi

Miltä näyttää teknologian vuosi 2024?

Uljaan uuden huomisen onnennumero on 14 – nimittäin niin monta nousevaa teknologiatrendiä esitellään DNA:n vuoden 2024 teknologiatrendiraportissa! Lue valppaasti, sillä monet näistä trendeistä tulevat jättämään jälkensä historiaan.

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.